HESAPLAMALI BİLİM VE MÜHENDİSLİK-TEZLİ YL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46 |
Ders Kodu: | CSE511 | ||||||||
Ders İsmi: | INTRODUCTION TO COMPUTATIONAL SCIENCE | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Orhan Özgür AYBAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Orhan Özgür AYBAR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders uygulamalı ve hesaplamalı bilimlere temel matematik bilgisi ve bilimsel modellemede kullanabilecek hesaplamalı programlama dilleri kavramına giriş sağlayacaktır |
Dersin İçeriği: | Bu ders iki temel konuyu içermektedir: 1-Uygulamalı matematik (mühendislik ve uygulamalı bilimler için lineer cebir, sayısal analiz ve diferansiyel denklemler) 2-Hesaplamalı bilimler (Matematik, fizik, biyoloji ve mühendislikteki uygulamalar) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hesaplamalı bilim ve mühendisliğin önemli unsurlarını anlayabilir 2) Hesaplamalı bilimdeki temel sayısal yöntemleri anlayıp uygulayabilir 3) Bilgisayar tabanlı modellemenin prensiplerini ve sayısal analizleri bilimsel hesaplamayla ilişkilendirebilirler 4) Matematiksel modelleme alanında kullanılan hesaplamalı programlama dillerini kullanarak benzetim uygulayabilir ve algoritma geliştirebilir 5) Bilimsel ve mühendislik problemleri için yenilikçi, etkili ve yaratıcı hesaplamalı ve matematiksel yaklaşımlar formüle edebilirler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hesaplamalı bilime giriş | |
2) | Bilgisayar aritmetiği ve hesaplamalı bilimdeki yaklaşımlar | |
3) | Lineer denklemler | |
4) | Lineer olmayan denklemler | |
5) | Düzlemsel sistemler, etkileşimli türler, limit çevrimleri | |
6) | Programlama dillerine giriş | |
7) | Uygulamalı bilimlerde geniş ölçüde kullanılan hesaplama paketlerine giriş | |
8) | Uygulamalı bilimlerde geniş ölçüde kullanılan hesaplama paketlerine giriş | |
9) | Uygulamalı bilimlerdeki bilimsel programlama | |
10) | Uygulamalı bilimlerdeki ileri bilimsel programlama | |
11) | Kaotik dinamikler ve uygulamaları, çatallanma teorisi, yerel ve global çatallanma | |
12) | Üç boyutlu otonom sistemler ve kaos | |
13) | Hesaplamalı bilimde araştırmaya giriş | |
14) | Hesaplamalı bilimde uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen Lynch, Dynamical Systems with Applications using Mathematica, Birkhauser Boston, 2007 |
Diğer Kaynaklar: | 1-Stephen Lynch, Dynamical Systems with Applications using MATLAB, Birkhäuser, 2004 2-Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos: with applications to Physics, Biology, Chemistry, and Engineering, Perseus Books Publishing, 1994 3-E. Ott, Chaos in Dynamical Systems, Cambridge, 2002 4-Ali H. Nayfeh, B. Balachandran, Applied Nonlinear Dynamics: Analytical, Computational, and Experimental Methods, Wiley, 2004 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | 1 | 1 | ||||||
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | 1 | |||||||
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | 1 | |||||||
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | 1 | 1 | ||||||
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 1 | 1 | ||||||
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | 1 | |||||||
7) İleri seviye hesaplamalı problemleri çözmek veya yaklaşık çözümleri bulmak için bilgisayar bilimi ve hesaplama metotlarının görevini anlamak | 1 | 1 | ||||||
8) İncelenen dinamik sistemi çözmek için algoritma ve hesaplamalı yaklaşım geliştirebilmek ve uygun programlama dilini kullanarak matematiksel analizleri tamamlayabilmek | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | 3 |
2) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | 3 |
3) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | 3 |
4) | Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | 2 |
5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 3 |
6) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | 2 |
7) | İleri seviye hesaplamalı problemleri çözmek veya yaklaşık çözümleri bulmak için bilgisayar bilimi ve hesaplama metotlarının görevini anlamak | 3 |
8) | İncelenen dinamik sistemi çözmek için algoritma ve hesaplamalı yaklaşım geliştirebilmek ve uygun programlama dilini kullanarak matematiksel analizleri tamamlayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 15 | 4 | 60 |
Küçük Sınavlar | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 43 | 43 |
Toplam İş Yükü | 195 |