ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | EEE430 | ||||||||
Ders İsmi: | ELEKTRİK İLETİM SİSTEMLERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Turan HOCAOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ahmet Turan Hocaoğlu | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders temel olarak güç sistemi iletim hatlarına bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler güç sistemi iletim hatlarının temellerini, hat parametrelerini ve hat parametrelerinin hesaplanmasını öğrenirler. 1. İletim hatlarında direnç, endüktans ve kapasitans bulmayı öğrenir, 2. Öğrenciler, elektrik iletim hatlarının ABCD parametrelerini inceler, 3. Kısa ve orta iletim hatları hakkında bilgi edinir. 4. Öğrenciler nominal π devreleri öğrenecekler, 5. Öğrenciler uzun iletim hattını ve eşdeğer devresini ve son gerilim, akım ve güç gönderim hesabını çalışacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, güç sistemi analizi ve tasarımı üzerine yetişen elektrik mühendisliği öğrencileri için hazırlanmıştır. Bu ders çoklu devre iletim hattının parametrelerini tartışmaktadır. Bu parametreler dengeli sistem için faz başına hesaplanır. Ek olarak, iletim hattı modellemesi ve iletim hatlarının performansı ve kompanzasyonunu kapsar. Bu ders iletim hattı tasarımı için gerekli olan kavramları ve araçları sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik iletim hatları hakkında bilgi sahibi olmak 2) İletim hatlarının direnci, endüktansı ve kapasitansının önemini kavrama 3) Elektrik iletim hatlarını analiz edebilme 4) Tek ve çift devreleri analiz etmeyi öğrenmek 5) Manyetik alan indüksiyonunu hesaplama 6) Kısa ve orta iletim hatları ve nominal devreler hakkında bilgi edinir 7) Uzun iletim hattı ve eşdeğer devresini nasıl analiz eder, hat başı ve hat sonu değerlerini elde eder 8) İletim hattının reaktif güç kompanzasyonu hesaplar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Güç sistemlerine giriş | |
2) | Elektrik iletim hat parametreleri | |
3) | Elektrik iletim hatlarında direnç, endüktans ve kapasitans | |
4) | Tek ve çift devrelerin analizi | |
5) | Manyetik alan endüksiyonu | |
6) | Kısa ve orta uzunluktaki elektrik iletim hatları | |
7) | Uzun iletim hatları | |
8) | Elektrik iletim hatlarının eşdeğer devresi | |
9) | ARA SINAV | |
10) | Hat sonu ve hat başı değerlerinin hesaplanması | |
11) | Uzun iletim hatlarında eşdeğer π devresi | |
12) | İletim hatlarında reaktif güç kompanzasyonu; Seri kompanzasyon | |
13) | İletim hatlarında reaktif güç kompanzasyonu; Seri kompanzasyon | |
14) | Özet gözden geçirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Power system Analysis, Prof. Dr. Hadi Saadat, Mc Graw Hill, ISBN: 0-07 012235-0 |
Diğer Kaynaklar: | • Power system Analysis And Design, J. Duncan Glover, Mulukutla S. Sarma, BROOKS/COLE, ISBN: 0- 532-95367-0 • Elektrik Güç Sistemleri Analizi, Prof. Dr. Hüseyin Çakır, İstanbul gelişim Üniversitesi Yayınları, ISBN: 9786054827480 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 2 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 |