EKONOMİ VE FİNANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | EF111 | ||||||||
Ders İsmi: | İKTİSADA GİRİŞ I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Saip Kaya ARDIÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Saip Kaya Ardıç | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders başlangıç seviyesinde mikro iktisadın temel kavramlarının öğretilmesini hedefler. |
Dersin İçeriği: | Bu derste iktisat öğrenimine yeni başlayan öğrencilere temel iktisat ilkelerinin ve iktisadi kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Genel olarak arz ve talep kavramlarının incelenmesi, Piyasa dengesi, Fayda teorisi ve Talep fonksiyonu, Maliyet yapıları ve arz fonksiyonu, Çeşitli piyasalarda denge oluşumu dersin başlıca konularını oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. İktisadi kavramları ve teorileri sayısal verilerin ve gerçek olayları analiz etmek için kullanma. 2) II. Piyasa ekonomisini açıklayabilecek temel model ve teorileri açıklama. 3) III. Farklı piyasa türlerini örneklerle açıklama 4) IV. Mikroekonomik değişkenler arası ilişkileri analiz etme 5) V. Temel mikroekonomik kavramları tanımlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dışsallıklar ve Piyasa başarısızlığı | |
1) | Firmanın üretim kararları | |
1) | Piyasa Yapıları I: Tekel | |
1) | Piyasa Yapıları II: Tekelci rekabet | |
1) | Arz, talep ve hükümet politikaları | |
1) | Kamu malları, ortak kaynakları ve değerli mallar | |
1) | Ekonominin On Temel İlkesi, Ekonomist Gibi Düşünmek | |
1) | Arz ve Talep Piyasa Güçleri ve Mekanizması | |
1) | Esneklik ve uygulamaları | |
1) | Talebin Arka Planı: Tüketici Seçimi Teorisi | |
1) | Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar | |
1) | Tüketiciler, üreticiler ve piyasaların etkinliği | |
1) | ARA SINAV | |
1) | Piyasa Yapıları III: Oligopol |
Ders Notları / Kitaplar: | N. Gregory Mankiw, Mark P. Taylor (2014), Economics, Cengage Learning |
Diğer Kaynaklar: | Mankiw, N.G., Principles of Economics, (3rd Edition), Thomson South-Western, 2004. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | |||||||||||||
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |||||||||||||
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | |||||||||||||
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | |||||||||||||
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | |||||||||||||
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | |||||||||||||
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | |||||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | |||||||||||||
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | |||||||||||||
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | |
2) | Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |
3) | Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | |
4) | Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | |
5) | Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | |
6) | Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | |
7) | Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | |
8) | Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | |
9) | Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | |
11) | Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | |
12) | Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | |
13) | Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |