EKONOMİ VE FİNANS
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: EF111
Ders İsmi: İKTİSADA GİRİŞ I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Saip Kaya ARDIÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Saip Kaya Ardıç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders başlangıç seviyesinde mikro iktisadın temel kavramlarının öğretilmesini hedefler.
Dersin İçeriği: Bu derste iktisat öğrenimine yeni başlayan öğrencilere temel iktisat ilkelerinin ve iktisadi kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Genel olarak arz ve talep kavramlarının incelenmesi, Piyasa dengesi, Fayda teorisi ve Talep fonksiyonu, Maliyet yapıları ve arz fonksiyonu, Çeşitli piyasalarda denge oluşumu dersin başlıca konularını oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. İktisadi kavramları ve teorileri sayısal verilerin ve gerçek olayları analiz etmek için kullanma.
2) II. Piyasa ekonomisini açıklayabilecek temel model ve teorileri açıklama.
3) III. Farklı piyasa türlerini örneklerle açıklama
4) IV. Mikroekonomik değişkenler arası ilişkileri analiz etme
5) V. Temel mikroekonomik kavramları tanımlama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dışsallıklar ve Piyasa başarısızlığı
1) Firmanın üretim kararları
1) Piyasa Yapıları I: Tekel
1) Piyasa Yapıları II: Tekelci rekabet
1) Arz, talep ve hükümet politikaları
1) Kamu malları, ortak kaynakları ve değerli mallar
1) Ekonominin On Temel İlkesi, Ekonomist Gibi Düşünmek
1) Arz ve Talep Piyasa Güçleri ve Mekanizması
1) Esneklik ve uygulamaları
1) Talebin Arka Planı: Tüketici Seçimi Teorisi
1) Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar
1) Tüketiciler, üreticiler ve piyasaların etkinliği
1) ARA SINAV
1) Piyasa Yapıları III: Oligopol

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: N. Gregory Mankiw, Mark P. Taylor (2014), Economics, Cengage Learning

Diğer Kaynaklar: Mankiw, N.G., Principles of Economics, (3rd Edition), Thomson South-Western, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100