ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | EF213 | ||||||||
Ders İsmi: | MİKRO İKTİSAT | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: |
EF111 - İKTİSADA GİRİŞ I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Saip Kaya ARDIÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Assoc. Prof. Burhan Can KARAHASAN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mikro iktisat dersi bireylerin iktisadi davranışlarını ve piyasa yapısını anlamayı sağlayacak iktisadi düşünce tarzını oluşturmayı hedeflemektedir. Mikro iktisat tercihlerin (tüketici ve üretici boyutunda) nasıl oluşturulduğunu, kıt kaynakların nasıl paylaştırıldığını ve piyasaların nasıl işlediğini incelemektedir. Özel olarak ürün ve faktör piyasaları, bir gösterge olarak fiyat, tüketici, firma, işçi ve devlet düzeyinde kararların nasıl oluştuğu araştırılmaktadır. Bu ders öğrencilere iktisadi analizi kullanmak (özellikle arz ve talep yapısını) ve iktisadi gerekçelendirme mantığını oluşturmak ile geleceğe yönelik iktisat eğitimine devam etmeyi sağlayacak bilgi donanımını sunacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders önceki dönemlerde verilen iktisada giriş derslerinde anlatılan konuların devamı olarak tüketici ve firmaların ekonomik tercihlerinin analizleri ile kamu iktisadı ve üretim konularında temel bilgileri, piyasa yapılarını, monopol ve oligopol piyasalarını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğrusal arz-talep fonksiyonunu çözebilir, denge çıktı ve fiyatı bulabilir, ilgili grafikleri çizebilir. 2) Fiyatlardaki ve miktardaki değişiklikler ile elastikiyet kavramını yorumlayabilir. 3) Tüketici ve fayda teorisindeki temel kavramları yorumlayabilir. 4) Risk ve getiri arasındaki getiri götürüyü yorumlayabilir 5) Üretimin yapısını ve üretici teorisindeki ilgili kavramları açıklayabilir 6) Farklı piyasa yapıları arasındaki farkları açıklayabilir. 7) Farklı piyasa yapıları altında fiyatlamayı yorumlayabilir. 8) Farklı davranışlar altında ortaya çıkabilecek iktisadi çıktıları tanımlayıp, yorumlayabilir. 9) Farklı şekillerdeki piyasa asimetriklerini ve verimliliklerini yorumlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş-Temel Kavramlar | |
2) | Arz-Talep Analizi ve Piyasa Dengesi | |
3) | Elastikiyet | |
4) | Tüketici Davranışları: Fayda ve Talep | |
5) | Fırsatlar ve Tercihler | |
6) | Çıktı ve Maliyet | |
7) | Kar Maksimizasyonu ve Rekabetçi Denge | |
8) | Tam Rekabetçi Piyasa | |
9) | Tekelci Piyasa | |
10) | Tekelci Rekabet ve Oligopol | |
11) | Oyun Teorisi ve Rekabetçi Strateji | |
12) | Asimetrik Bilgi ve Piyasalar-Dışsallıklar ve Kamu Malı | |
13) | Etkinlik ve Eşitlik-Piyasa Müdahalesi | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - MICROECONOMICS, Pindyck R.S. and Rubinfeld D.L. (8th Edition, Pearson) - INTERMEDIATE MICROECONOMICS, Hal R. Varian (9th, W. W. Norton & Company) |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||||
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |||||||||||||
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |||||||||||||
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |||||||||||||
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |||||||||||||
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |||||||||||||
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |||||||||||||
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||||
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |||||||||||||
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |||||||||||||
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |
4) | Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |
5) | Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |
6) | Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |
7) | Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |
8) | Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |
9) | Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |
10) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
11) | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |
12) | Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |
13) | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 135 |