ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | EF305 | ||||||||
Ders İsmi: | BİREYSEL FİNANS | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: |
EF223 - FİNANSAL TABLOLAR VE MALİ ANALİZ |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Engin KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Engin Kurun | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bireysel finans konularının işlendiği bu dersin amacı finansal planlama sürecini, karar verme araçları ile öğrencilere öğretmektir. Konut satın alma veya kiralama, yatırım yapma, vergisel konular hakkında bilgi edinme, bankacılık hizmetleri ve finansal hedeflerin belirlenmesi konusunda finansal formüller ile uygulamalar yapılacaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Bireysel finansa giriş 2. Finansal planlama süreci 3. Vergi planlaması 4. Finansal hizmetler 5. Tüketici kredileri 6. Tüketici satın alma stratejileri 7. Konut finansmanı 8. Ara sınav 9. Risk yönetimi ve sigorta planlaması 10. Yatırımın temelleri 11. Emeklilik planlaması 12. Miras planlama 13. Finansal plan hazırlama 14. Final sınavı öncesi ders tekrarı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bireysel mali tablolar, rasyo analizi ve paranın zaman değeri gibi finansal planlama araçlarını uygulayabilmek 2) Kısa ve uzun vadeli finansal hedefleri planlamak 3) Yatırım ve varlık dağılımı kararlarını vermek 4) Kredi yönetimi 5) Doğru satın alma kararını vermek 6) Sigorta ve risk yönetimi kavramlarını anlamak 7) Vergi ile ilgili konuları planlamak 8) Bireysel finansa ilişkin gelecekle ilgili stratejik kararları vermek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Bireysel finansa giriş | Ders notları. Ders kitabı 1 ve 2. bölüm |
2) | Finansal planlama süreci | Ders notları. Ders kitabı 3. bölüm |
3) | Vergi planlaması | Ders notları. Ders kitabı 4. bölüm |
4) | Finansal hizmetler | Ders notları. Ders kitabı 5. bölüm |
5) | Tüketici kredileri | Ders notları. Ders kitabı 6 ve 7. bölüm |
6) | Tüketici satın alma stratejileri | Ders notları. Ders kitabı 8. bölüm |
7) | Konut finansmanı | Ders notları. Ders kitabı 9. bölüm |
8) | Ara sınav | |
9) | Risk yönetimi ve sigorta planlaması | Ders notları. Ders kitabı 10-11-12. bölüm |
10) | Yatırımın temelleri | Ders notları. Ders kitabı 13-14-15-16-17. bölüm |
11) | Emeklilik planlaması | Ders notları. Ders kitabı 18. bölüm |
12) | Miras planlama | Ders notları. Ders kitabı 19. bölüm |
13) | Finansal plan hazırlama | Ders notları. Ders kitabı |
14) | Final sınavı öncesi ders tekrarı | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: Kapoor, J., Dlabay, L., Hughes, R. J. & Hart, M. (2012). Personal Finance. (12th ed.), Mcgraw-Hill/Irwin. Supplementary Reading: Madura, J. (2014). Personal Finance. (5th ed.), Pearson Education. Keown, A. J. (2013). Personal Finance: turning money into wealth. (6 th ed.), Pearson Education. Gitman, L. J. & Joenk, M. D. (2011). Personal Financial Planning. (12th ed.), Thomson South-Western. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||||
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |||||||||||||
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |||||||||||||
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |||||||||||||
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |||||||||||||
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |||||||||||||
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |||||||||||||
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||||
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |||||||||||||
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |||||||||||||
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |
4) | Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |
5) | Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |
6) | Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |
7) | Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |
8) | Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |
9) | Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |
10) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
11) | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |
12) | Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |
13) | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 121 |