YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 32,48

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: EF313
Ders İsmi: FİNANSAL YÖNETİM
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Engin KURUN
Dersi Veren(ler): Prof. Engin Kurun - Kenan Tata
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere şirketlerin finansal planlama, kontrol ve mali performansını artırma tekniklerini öğretmektir. Finansal karar alma süreci, yatırım yönetimi, finansman, bütçeleme, çalışma sermayesi konuları mali tablolar yardımıyla açıklanmaktadır. Buna ek olarak temettü politikası, şirket birleşme ve satın alma işlemleri, kurumsal yeniden yapılandırma konuları da ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: 1- Kurumsal finansmana giriş, finansal piyasalar, mali tablolara bakış
2- Mali analiz, finansal planlama (bütçe), çalışma sermayesi yönetimi
3- Paranın zaman değeri, tahvil değerleme
4- Finansal karar verme süreci, finansman ve yatırım, sermaye maliyeti
5- Risk ve getiri, potföy teorisi, CAPM modeli
6- Etkin piyasalar ve davranışsal finans, kurumsal finansman, finans kaynakları (borç/özsermaye)
7- Örnek olay
8- Ara sınav (Vize)
9- Temettü politikası, sermaye yapısı
10- Sermaye yapısı teorisi, finansman ve değerleme
11- Şirket değerlemesi
12- Risk yönetimi, türev araçlar
13- Birleşme ve satın alma işlemleri, kurumsal yeniden yapılandırma, kurumsal yönetişim
14- Final sınavı öncesi konu tekrarı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Finans yöneticisinin belli başlı görevlerini tanımlamak.
2) Yurtiçi ve yurtdışı finans piyasalarını tanımlamak.
3) Finansal tahmin ve bütçeleme yapmak.
4) Bir işletmenin mali performansını değerlendirebilmek.
5) Paranın zaman değerini hesaplamak.
6) Kısa ve orta vadeli fonlama seçeneklerini bilmek.
7) Sermaye bütçelemesi ve nakit akım analizi yapmak.
8) Sermaye yapısı ve sermaye maliyetini değerlendirebilmek.
9) Sabit getirili menkul kıymet değerlemesi yapmak.
10) Şirket yeniden yapılandırması ve reorganizasyonu analizi yapmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal finansmana giriş, finansal piyasalar, mali tablolara bakış Ders notları. Ders kitabı 1 ve 28. bölüm
2) Mali analiz, finansal planlama (bütçe), çalışma sermayesi yönetimi Ders notları. Ders kitabı 29 ve 30. bölüm
3) Paranın zaman değeri, tahvil değerleme Ders notları. Ders kitabı 2 ve 3. bölüm.
4) Finansal karar verme süreci, finansman ve yatırım, sermaye maliyeti Ders notları. Ders kitabı 5-6-9-10-11 bölüm.
5) Risk ve getiri, potföy teorisi, CAPM modeli Ders notları. Ders kitabı 7 ve 8. bölüm.
6) Etkin piyasalar ve davranışsal finans, kurumsal finansman, finans kaynakları (borç/özsermaye) Ders notları. Ders kitabı 13-14-15-23-24-25. bölüm.
7) Örnek olay Excel dosyası
8) Ara sınav (Vize)
9) Temettü politikası, sermaye yapısı Ders notları. Ders kitabı 16 ve 17. bölüm.
10) Sermaye yapısı teorisi, finansman ve değerleme Ders notları. Ders kitabı 18 ve 19. bölüm.
11) Şirket değerlemesi Ders notları. Ders kitabı 4-12-22. bölüm.
12) Risk yönetimi, türev araçlar Ders notları. Ders kitabı 20-21-26-27. bölüm.
13) Birleşme ve satın alma işlemleri, kurumsal yeniden yapılandırma, kurumsal yönetişim Ders notları. Ders kitabı 31-32-33-34. bölüm.
14) Final sınavı öncesi konu tekrarı.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbooks:

Richard Brealey, Stewart Myers, Franklin Allen, Principles of Corporate Finance, 11th edition, 2014.

Richard Brealey, Stewart Myers, Alan Marcus, Fundamentals of Corporate Finance, 8th edition, 2014.

Supplementary Reading:

Stephen Ross, Randolph W. Westerfield, Jeffrey Jaffe, Corporate Finance, 10th Edition, 2012.

Eugene F. Brigham, Joel F. Houston, Fundamentals of Financial Management, 8th edition, 2014.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 1 1 1 1
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 1 1 1 1
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 1 1 1 1
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek.
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek.
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 3
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 3
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 3
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek 2
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. 2
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 3
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 2
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. 3
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. 1
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek. 1
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 6 24
Ödevler 2 12 24
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü 125