ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | EF313 | ||||||||
Ders İsmi: | FİNANSAL YÖNETİM | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Engin KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Engin Kurun - Kenan Tata | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere şirketlerin finansal planlama, kontrol ve mali performansını artırma tekniklerini öğretmektir. Finansal karar alma süreci, yatırım yönetimi, finansman, bütçeleme, çalışma sermayesi konuları mali tablolar yardımıyla açıklanmaktadır. Buna ek olarak temettü politikası, şirket birleşme ve satın alma işlemleri, kurumsal yeniden yapılandırma konuları da ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | 1- Kurumsal finansmana giriş, finansal piyasalar, mali tablolara bakış 2- Mali analiz, finansal planlama (bütçe), çalışma sermayesi yönetimi 3- Paranın zaman değeri, tahvil değerleme 4- Finansal karar verme süreci, finansman ve yatırım, sermaye maliyeti 5- Risk ve getiri, potföy teorisi, CAPM modeli 6- Etkin piyasalar ve davranışsal finans, kurumsal finansman, finans kaynakları (borç/özsermaye) 7- Örnek olay 8- Ara sınav (Vize) 9- Temettü politikası, sermaye yapısı 10- Sermaye yapısı teorisi, finansman ve değerleme 11- Şirket değerlemesi 12- Risk yönetimi, türev araçlar 13- Birleşme ve satın alma işlemleri, kurumsal yeniden yapılandırma, kurumsal yönetişim 14- Final sınavı öncesi konu tekrarı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Finans yöneticisinin belli başlı görevlerini tanımlamak. 2) Yurtiçi ve yurtdışı finans piyasalarını tanımlamak. 3) Finansal tahmin ve bütçeleme yapmak. 4) Bir işletmenin mali performansını değerlendirebilmek. 5) Paranın zaman değerini hesaplamak. 6) Kısa ve orta vadeli fonlama seçeneklerini bilmek. 7) Sermaye bütçelemesi ve nakit akım analizi yapmak. 8) Sermaye yapısı ve sermaye maliyetini değerlendirebilmek. 9) Sabit getirili menkul kıymet değerlemesi yapmak. 10) Şirket yeniden yapılandırması ve reorganizasyonu analizi yapmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurumsal finansmana giriş, finansal piyasalar, mali tablolara bakış | Ders notları. Ders kitabı 1 ve 28. bölüm |
2) | Mali analiz, finansal planlama (bütçe), çalışma sermayesi yönetimi | Ders notları. Ders kitabı 29 ve 30. bölüm |
3) | Paranın zaman değeri, tahvil değerleme | Ders notları. Ders kitabı 2 ve 3. bölüm. |
4) | Finansal karar verme süreci, finansman ve yatırım, sermaye maliyeti | Ders notları. Ders kitabı 5-6-9-10-11 bölüm. |
5) | Risk ve getiri, potföy teorisi, CAPM modeli | Ders notları. Ders kitabı 7 ve 8. bölüm. |
6) | Etkin piyasalar ve davranışsal finans, kurumsal finansman, finans kaynakları (borç/özsermaye) | Ders notları. Ders kitabı 13-14-15-23-24-25. bölüm. |
7) | Örnek olay | Excel dosyası |
8) | Ara sınav (Vize) | |
9) | Temettü politikası, sermaye yapısı | Ders notları. Ders kitabı 16 ve 17. bölüm. |
10) | Sermaye yapısı teorisi, finansman ve değerleme | Ders notları. Ders kitabı 18 ve 19. bölüm. |
11) | Şirket değerlemesi | Ders notları. Ders kitabı 4-12-22. bölüm. |
12) | Risk yönetimi, türev araçlar | Ders notları. Ders kitabı 20-21-26-27. bölüm. |
13) | Birleşme ve satın alma işlemleri, kurumsal yeniden yapılandırma, kurumsal yönetişim | Ders notları. Ders kitabı 31-32-33-34. bölüm. |
14) | Final sınavı öncesi konu tekrarı. | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbooks: Richard Brealey, Stewart Myers, Franklin Allen, Principles of Corporate Finance, 11th edition, 2014. Richard Brealey, Stewart Myers, Alan Marcus, Fundamentals of Corporate Finance, 8th edition, 2014. Supplementary Reading: Stephen Ross, Randolph W. Westerfield, Jeffrey Jaffe, Corporate Finance, 10th Edition, 2012. Eugene F. Brigham, Joel F. Houston, Fundamentals of Financial Management, 8th edition, 2014. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||||
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |||||||||||||
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |||||||||||||
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |||||||||||||
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |||||||||||||
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |||||||||||||
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |||||||||||||
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||||
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |||||||||||||
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |||||||||||||
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |
4) | Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |
5) | Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |
6) | Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |
7) | Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |
8) | Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |
9) | Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |
10) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
11) | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |
12) | Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |
13) | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |