MECH508 NON-LINEAR MECHANICS OF SOLIDSPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YLÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MECH508
Ders İsmi: NON-LINEAR MECHANICS OF SOLIDS
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 7.5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Atilla SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Atilla Savaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler doğrusal olmayan katı mekaniğin temel ilkelerini öğrenirler. Plastisite teorisinin alanının genişliği ve derinliği hakkında bilgi sahibi olurlar. Öğrenciler katıların doğrusal ve doğrusal olmayan davranışları arasındaki ilişkiyi tanır.
Dersin İçeriği: Bu ders katıların doğrusal olmayan mekaniğini tartışır. Plastisite ve elastikiyet kavramları analiz edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Esneklik teorisinin ilkelerini anlamak
2) Plastisite teorisinin prensiplerini anlamak için
3) İzotropi ve anizotropi kavramlarını öğrenmek ve uygulamak
4) Kırılma mekaniği, sürünme ve yorulma kavramlarını anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerilme ve gerinim
2) Elastisite
3) Mekanik test
4) Metallerin gerinim sertleşmesi
5) Plastisite
6) Akış stresinin şekil değiştirme hızı ve sıcaklığa bağlılığı
7) Ara sınav
8) Viskoelastisite
9) Sürünme ve stres kopması
10) Süneklik ve kırılma
11) Kırılma mekaniği
12) Yorulma
13) Mekanik çalışma
14) Katmanlı üretim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Hosford W.F., Solid Mechanics, Cambridge University Press , 2010
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ödevler 10 10 100
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü 192