| GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
|
| Ders Kodu: | MECH508 | ||||||||
| Ders İsmi: | NON-LINEAR MECHANICS OF SOLIDS | ||||||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | |||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Atilla SAVAŞ | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Atilla Savaş | ||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Öğrenciler doğrusal olmayan katı mekaniğin temel ilkelerini öğrenirler. Plastisite teorisinin alanının genişliği ve derinliği hakkında bilgi sahibi olurlar. Öğrenciler katıların doğrusal ve doğrusal olmayan davranışları arasındaki ilişkiyi tanır. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders katıların doğrusal olmayan mekaniğini tartışır. Plastisite ve elastikiyet kavramları analiz edilecektir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Esneklik teorisinin ilkelerini anlamak 2) Plastisite teorisinin prensiplerini anlamak için 3) İzotropi ve anizotropi kavramlarını öğrenmek ve uygulamak 4) Kırılma mekaniği, sürünme ve yorulma kavramlarını anlamak |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Gerilme ve gerinim | |
| 2) | Elastisite | |
| 3) | Mekanik test | |
| 4) | Metallerin gerinim sertleşmesi | |
| 5) | Plastisite | |
| 6) | Akış stresinin şekil değiştirme hızı ve sıcaklığa bağlılığı | |
| 7) | Ara sınav | |
| 8) | Viskoelastisite | |
| 9) | Sürünme ve stres kopması | |
| 10) | Süneklik ve kırılma | |
| 11) | Kırılma mekaniği | |
| 12) | Yorulma | |
| 13) | Mekanik çalışma | |
| 14) | Katmanlı üretim |
| Ders Notları / Kitaplar: | - Hosford W.F., Solid Mechanics, Cambridge University Press , 2010 |
| Diğer Kaynaklar: |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
| 1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | ||||||||
| 2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | ||||||||
| 3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | ||||||||
| 4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | ||||||||
| 5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | ||||||||
| 6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | ||||||||
| 7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | ||||||||
| 8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | ||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
| 1) | Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | |
| 2) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | |
| 3) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | |
| 4) | Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | |
| 5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
| 6) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | |
| 7) | Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | |
| 8) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
| Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
| Ödev | 10 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
| YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 10 | 10 | 100 |
| Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 192 | ||