DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ DOKTORA PROGRAMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MTME533 | ||||||||
Ders İsmi: | STRATEGIC MANAGEMENT OF SHIPPING | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SAİM TURGUT KOÇAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Saim Turgut Koçak | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Deniz Ulaştırmasında daha iyi üst ve orta seviye yönetim için, stratejik ve operasyonel konseptlerin, stratejik ve operasyonel düşünme, planlama, performans değerlendirme, karar verme ve yönetim tekniklerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Stratejik düşünme, planlama, analiz; strateji geliştirme, strateji ve performans değerlendirmesi; stratejik ve operasyonel karar verme araçları; operasyonel yönetim, planlama; operasyonel yönetim yöntemleri ve araçları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Stratejik düşünme, planlama, analiz 2) Strateji geliştirme, strateji ve performans değerlendirmesi 3) Stratejik ve operasyonel karar verme araçları 4) Operasyonel yönetim, planlama 5) Operasyonel yönetim yöntemleri ve araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejik ve Operasyonel Yönetime giriş | |
1) | ||
2) | Stratejinin elemanları | |
3) | Stratejik Planlama süreci; Çevre analizi | |
4) | Strateji geliştirme: jenerik strateji, stratejik planlama | |
5) | Strateji ve stratejik durum gözden geçirme, sürdürülebilirlik ve teknolojik bakış | |
6) | Performans gözden geçirme: Performans göstergeleri, Üretkenlik ve Karlılık | |
7) | Karar verme yöntemleri: Beklenen değer-Karar ağacı; Yap-Satın al kararı, AHP | |
8) | Analitik Hiyerarşik Proses (AHP) örnek olay | |
9) | Yıl içi sınavı; Operasyonel planlama yöntemleri, süreç planlama | |
10) | Operasyon geliştirme-iyileştirme yöntemleri (İş kırılımı, Grup Teknolojisi ve Yalın, Kısıtlar Teorisi, Değer Analizi) | |
11) | Operasyon geliştirme-iyileştirme yöntemleri (devam) | |
12) | Endüstri Müh.liğinden uygulamalar: İş Süreleri ve İnsan Faktörleri | |
13) | Toplam Kalite Yönetimi | |
14) | Toplam Kalite Yönetimi (devam) |
Ders Notları / Kitaplar: | •Strategic Management, Neil Ritson •Strategic Management for Senior Leaders, Denise Lindsey Wells - UNCTAD and OECD periodical reports on Maritime Transportation • A Productivity Evaluation and Improvement Methodology for Shipyards, Koçak • Selected books, reports and papers by the Lecturer and students |
Diğer Kaynaklar: | OİS'te "Ders Notları" kısmına yüklenmektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||||||
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
4) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
5) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
6) Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
7) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
8) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
9) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
12) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
14) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
15) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
16) Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme | 3 |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 3 |
4) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme | 3 |
5) | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme | 3 |
6) | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma | 3 |
7) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme | 3 |
8) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme | 2 |
9) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | 3 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme | 3 |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme | 3 |
12) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme | 3 |
14) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme | 3 |
15) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme | 3 |
16) | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 127 |