| GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
|
| Ders Kodu: | NAME502 | ||||||||
| Ders İsmi: | EXPERIMENTAL TECHNIQUES IN NAVAL ARCHITECTURE | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | |||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | |||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İsmail Hakkı HELVACIOĞLU | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Ahmet Ziya SAYDAM |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | To provide a solid understanding on principles of measurement techniques. -To gain an accurate understanding of experimental techniques utilised in naval architecture by addressing model tests, full scale trials and similar laboratory tests related with fluid dynamics and ship hydrodynamics. -To provide the ability to establish an experimental setup from scratch. -To practice on technical report writing on their experimental findings. |
| Dersin İçeriği: | This is a detailed course starts with commonly used measurement techniques such as length, velocity, acceleration, flow, strain, and temperature measurements. Then the course gives essential knowledge on measurement chain and its elements. The course also provides detailed information on data acquisition, signal processing and post process of the data by utilising experimental analysis methods. Experimental set up creation will be addressed, and state of the art experiment methods will be given particularly on measurements of naval architecture applications. Knowledge gained throughout the lectures will be practiced by performing laboratory studies and hands on exercises. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Improve proficiency in fundamental engineering measurement. 2) II. Perform data acquisition, monitor, and post process the measured data. 3) III. Practicing the state of the art signal processing techniques in order to perform experimental analysis. 4) IV. Obtaining a practical knowledge on experimental set-up creation |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Course Introduction, | |
| 2) | Engineering Measurements, Measurement principles | |
| 3) | Measurement chain, elements of measurement chain. | |
| 4) | Accuracy and precision of a measurement & statistical methods used in measurements. | |
| 5) | Types of transducers and measurement principles. | |
| 6) | Analog and digital signals, signal processing application (example) | |
| 7) | Data acquisition, data recording and monitoring. | |
| 8) | Post process of the data and analysis. | |
| 9) | Uncertainty in experiments | |
| 10) | Preparation of an experimental set-up | |
| 11) | Measurement Project (wind tunnel). Force and pressure measurement and flow visualisation of flow around a foil. | |
| 12) | Evaluation of Measurement project | |
| 13) | Visit to towing tank and demonstration of measurement systems. | |
| 14) | Overview. and Term Project presentations |
| Ders Notları / Kitaplar: | Measurement, Instrumentation, and Sensors Handbook, CRC Press LLC,1999 |
| Diğer Kaynaklar: | Bolton W. (1991). Instrumentation and Measurement Pocket Book. Newnes. Holman, J.P., (2011), Experimental Methods for Engineers, 7th Edition, Boston : McGraw-Hill. Gray B.F. (1977). Measurements, Instrumentation and Data Transmission. Longman |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
| 1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
| 2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | ||||||||
| 3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | ||||||||
| 4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | ||||||||
| 5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | ||||||||
| 6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | 1 | 1 | ||||||
| 7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
| 8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 1 | |||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
| 1) | Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | |
| 2) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | |
| 3) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | |
| 4) | Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | |
| 5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
| 6) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | |
| 7) | Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | |
| 8) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
| Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
| Projeler | 1 | % 50 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 2 | 10 | 20 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 50 | 50 |
| Proje | 1 | 50 | 50 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 182 | ||