NAME505 SAILING YACHT DESIGNPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YLÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: NAME505
Ders İsmi: SAILING YACHT DESIGN
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 7.5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Ahmet Ziya SAYDAM
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Ahmet Ziya SAYDAM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Students who successfully complete the course will acquire the fundamental knowledge listed below as a basis for further studies in sailing yacht design and they will be capable of using such knowledge to obtain solutions to basic problems of yacht design. I. Design of sailing yacht hull and appendages. II. Design of sails and rigging. III. Performance prediction of sailing yachts. IV. Balance of different aspects of design in a complex system.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes are available at ois.pirireis.edu.tr

Textbooks:
Larsson, L., Eliasson, R.E. (2000): Principles of Yacht Design, McGraw-Hill, Great Britain, ISBN 0-07-13593-3

Claughton, A., Wellicome, F., Shenoi, A. (1998): Sailing Yacht Design – Theory, Addison Wesley Longman Limited, Great Britain, ISBN 0-582-36856-1
Claughton, A., Wellicome, F., Shenoi, A. (1998): Sailing Yacht Design – Practice, Addison Wesley Longman Limited, Great Britain, ISBN 0-582-36857-X
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar 1
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir 1
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler 1
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 1
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Projeler 1 % 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100