NAME515 STRATEGIC OND OPERATIONAL MANAGEMENT IN SHIP BUILDINGPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YLÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: NAME515
Ders İsmi: STRATEGIC OND OPERATIONAL MANAGEMENT IN SHIP BUILDING
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 7.5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Saim Turgut KOÇAK
Dersi Veren(ler): Dr. Saim Turgut Koçak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tersanelerde daha iyi üst ve orta seviye yönetim için, stratejik ve operasyonel konseptlerin, stratejik ve operasyonel düşünme, planlama, performans değerlendirme, karar verme ve yönetim tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Gemi inşaatında stratejik düşünme, planlama, analiz; strateji geliştirme, strateji ve performans değerlendirmesi; stratejik ve operasyonel karar verme araçları; operasyonel yönetim, planlama; operasyonel yönetim yöntemleri ve araçları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi inşaatında stratejik düşünme, planlama, analiz
2) Strateji geliştirme, strateji ve performans değerlendirmesi
3) Stratejik ve operasyonel karar verme araçları
4) Gemi inşaatında operasyonel yönetim, planlama
5) Tersane operasyonel yönetim yöntemleri ve araçları

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik ve Operasyonel Yönetime giriş
2) Stratejinin elemanları
3) Stratejik Planlama süreci; Çevre analizi
4) Strateji geliştirme: jenerik strateji, stratejik planlama
5) Strateji ve stratejik durum gözden geçirme, sürdürülebilirlik ve teknolojik bakış
6) Performans gözden geçirme: Performans göstergeleri, Üretkenlik ve Karlılık
7) Karar verme yöntemleri: Beklenen değer-Karar ağacı; Yap-Satın al kararı, AHP
8) Analitik Hiyerarşik Proses (AHP) örnek olay
9) Yıl içi sınavı; Operasyonel planlama yöntemleri, süreç planlama
10) Operasyon geliştirme-iyileştirme yöntemleri (İş kırılımı, Grup Teknolojisi ve Yalın, Kısıtlar Teorisi, Değer Analizi)
11) Operasyon geliştirme-iyileştirme yöntemleri (devam)
12) Endüstri Müh.liğinden uygulamalar: İş Süreleri ve İnsan Faktörleri
13) Toplam Kalite Yönetimi; Tersanede kapasite planlaması
14) Tersanede kapasite planlaması (devam)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Strategic Management, Neil Ritson
• Strategic Management for Senior Leaders, Denise Lindsey Wells
• Ship Production, Storch et al.
• A Productivity Evaluation and Improvement Methodology for Shipyards, Koçak
• UNCTAD and OECD periodical reports on global shipbuilding
• Selected books, reports and papers by the Lecturer and students
Diğer Kaynaklar: OİS'te "Ders Notları" kısmına yüklenmektedir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar 1 1
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir 1 1 1 1 1
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler 1 1 1
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar 1 1 1 1 1
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 1 1 1 1
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir 1 1 1 1 1
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir 1 1 1 1 1
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ödevler 4 18 72
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü 184