| GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
|
| Ders Kodu: | NAME515 | ||||||||
| Ders İsmi: | STRATEGIC OND OPERATIONAL MANAGEMENT IN SHIP BUILDING | ||||||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Saim Turgut KOÇAK | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | Dr. Saim Turgut Koçak | ||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Tersanelerde daha iyi üst ve orta seviye yönetim için, stratejik ve operasyonel konseptlerin, stratejik ve operasyonel düşünme, planlama, performans değerlendirme, karar verme ve yönetim tekniklerinin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği: | Gemi inşaatında stratejik düşünme, planlama, analiz; strateji geliştirme, strateji ve performans değerlendirmesi; stratejik ve operasyonel karar verme araçları; operasyonel yönetim, planlama; operasyonel yönetim yöntemleri ve araçları |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi inşaatında stratejik düşünme, planlama, analiz 2) Strateji geliştirme, strateji ve performans değerlendirmesi 3) Stratejik ve operasyonel karar verme araçları 4) Gemi inşaatında operasyonel yönetim, planlama 5) Tersane operasyonel yönetim yöntemleri ve araçları |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Stratejik ve Operasyonel Yönetime giriş | |
| 2) | Stratejinin elemanları | |
| 3) | Stratejik Planlama süreci; Çevre analizi | |
| 4) | Strateji geliştirme: jenerik strateji, stratejik planlama | |
| 5) | Strateji ve stratejik durum gözden geçirme, sürdürülebilirlik ve teknolojik bakış | |
| 6) | Performans gözden geçirme: Performans göstergeleri, Üretkenlik ve Karlılık | |
| 7) | Karar verme yöntemleri: Beklenen değer-Karar ağacı; Yap-Satın al kararı, AHP | |
| 8) | Analitik Hiyerarşik Proses (AHP) örnek olay | |
| 9) | Yıl içi sınavı; Operasyonel planlama yöntemleri, süreç planlama | |
| 10) | Operasyon geliştirme-iyileştirme yöntemleri (İş kırılımı, Grup Teknolojisi ve Yalın, Kısıtlar Teorisi, Değer Analizi) | |
| 11) | Operasyon geliştirme-iyileştirme yöntemleri (devam) | |
| 12) | Endüstri Müh.liğinden uygulamalar: İş Süreleri ve İnsan Faktörleri | |
| 13) | Toplam Kalite Yönetimi; Tersanede kapasite planlaması | |
| 14) | Tersanede kapasite planlaması (devam) |
| Ders Notları / Kitaplar: | • Strategic Management, Neil Ritson • Strategic Management for Senior Leaders, Denise Lindsey Wells • Ship Production, Storch et al. • A Productivity Evaluation and Improvement Methodology for Shipyards, Koçak • UNCTAD and OECD periodical reports on global shipbuilding • Selected books, reports and papers by the Lecturer and students |
| Diğer Kaynaklar: | OİS'te "Ders Notları" kısmına yüklenmektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
| 1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | 1 | 1 | ||||||
| 2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | 1 | 1 | 1 | |||||
| 4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
| 6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
| 1) | Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | |
| 2) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | |
| 3) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | |
| 4) | Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | |
| 5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
| 6) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | |
| 7) | Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | |
| 8) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
| Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
| Ödev | 4 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 4 | 18 | 72 |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 184 | ||