NAME598 SEMINARPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YLÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: NAME598
Ders İsmi: SEMINAR
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
4 0 0 10
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1.Araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, sunum hazırlama ve sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi.
2.Etkin ve başarılı bir sunum için yapılması gerekenlerin öğrenilmesi
Çalışma konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretime katkı sağlayacak bir konunun araştırılması. Nicel ve nitel veriler ile desteklenerek topluluk önünde sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarılması ve tartışılması
Dersin İçeriği: Bilimsel veya teknolojik bir konunun bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlanarak dinleyicilere sözel ve görsel araçlar yardımı ile etkin bir şekilde sunulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma yapma, rapor ve sunum hazırlamayı öğreneceklerdir.
2) Sunum yaparken sözel ve görsel olarak dinleyiciye hitap etmeyi öğreneceklerdir.
3) Dinleyiciye bilgi aktarırken iletişimin önemini kavrayacaklardır.
4) Topluluğa hitap, topluluk önünde konuşma ve sunum yapma konusunda tecrübe kazanacaklardır.
5) Ele alınan konu ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olabileceklerdir ve konuyu başkalarına aktarma ve dinleyiciler tarafından yapılan geri dönüşler ile konu hakkında daha geniş bilgi sahibi olabileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, sunum hazırlama ve sunum yapma hakkında bilgilendirme
2) Etkin ve başarılı bir sunum için yapılması gerekenlerin belirtilmesi, başarılı bir sunumun dinlenmesi, irdelenmesi
3) Sunum yaparken hitap ve beden dilinin kullanılması, sunumun planlanması, sunumda görsel araçların öneminin belirtilmesi ve Soru-cevap bölümü hakkında bilgilendirme
4) Sunum Hazırlığı
5) Sunum Hazırlığı
6) Sunum Hazırlığı
7) Sunum Hazırlığı
8) Sunum Hazırlığı
9) Sunum Hazırlığı
10) Sunum Hazırlığı
11) Sunum Hazırlığı
12) Sunum Hazırlığı
13) Sunum Hazırlığı ve sunumun gözden geçirilmesi, ön sunumun gerçekleştirilmesi
14) Sunumun yapılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her öğrenci verdiği seminer için bir rapor hazırlar.

Successful Presentation Skills, Andrwe Bradbury, 2000.
Scientific Research Papers
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar 3
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir 3
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler 2
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar 2
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 3
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir 3
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir 2
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 25
Seminer 1 % 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 1 24 24
Proje 1 24 24
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü 247