GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAK. YÜKSEK PERFORMANSLI DENİZ PLATFORMLARI -TEZLİ YL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | NAME598 | ||||||||
Ders İsmi: | SEMINAR | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1.Araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, sunum hazırlama ve sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi. 2.Etkin ve başarılı bir sunum için yapılması gerekenlerin öğrenilmesi Çalışma konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretime katkı sağlayacak bir konunun araştırılması. Nicel ve nitel veriler ile desteklenerek topluluk önünde sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarılması ve tartışılması |
Dersin İçeriği: | Bilimsel veya teknolojik bir konunun bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlanarak dinleyicilere sözel ve görsel araçlar yardımı ile etkin bir şekilde sunulması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma yapma, rapor ve sunum hazırlamayı öğreneceklerdir. 2) Sunum yaparken sözel ve görsel olarak dinleyiciye hitap etmeyi öğreneceklerdir. 3) Dinleyiciye bilgi aktarırken iletişimin önemini kavrayacaklardır. 4) Topluluğa hitap, topluluk önünde konuşma ve sunum yapma konusunda tecrübe kazanacaklardır. 5) Ele alınan konu ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olabileceklerdir ve konuyu başkalarına aktarma ve dinleyiciler tarafından yapılan geri dönüşler ile konu hakkında daha geniş bilgi sahibi olabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, sunum hazırlama ve sunum yapma hakkında bilgilendirme | |
2) | Etkin ve başarılı bir sunum için yapılması gerekenlerin belirtilmesi, başarılı bir sunumun dinlenmesi, irdelenmesi | |
3) | Sunum yaparken hitap ve beden dilinin kullanılması, sunumun planlanması, sunumda görsel araçların öneminin belirtilmesi ve Soru-cevap bölümü hakkında bilgilendirme | |
4) | Sunum Hazırlığı | |
5) | Sunum Hazırlığı | |
6) | Sunum Hazırlığı | |
7) | Sunum Hazırlığı | |
8) | Sunum Hazırlığı | |
9) | Sunum Hazırlığı | |
10) | Sunum Hazırlığı | |
11) | Sunum Hazırlığı | |
12) | Sunum Hazırlığı | |
13) | Sunum Hazırlığı ve sunumun gözden geçirilmesi, ön sunumun gerçekleştirilmesi | |
14) | Sunumun yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | Her öğrenci verdiği seminer için bir rapor hazırlar. Successful Presentation Skills, Andrwe Bradbury, 2000. Scientific Research Papers |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
1) Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | ||||||||
2) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | ||||||||
3) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | ||||||||
4) Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | ||||||||
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | ||||||||
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | ||||||||
7) Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | ||||||||
8) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar | 3 |
2) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir | 3 |
3) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler | 2 |
4) | Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar | 2 |
5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 3 |
6) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | 3 |
7) | Gemi İnşa alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için stratejik ve özgün yaklaşım geliştirebilir | 2 |
8) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 25 |
Seminer | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 24 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 247 |