BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LAW123
Ders İsmi: UYGARLIK TARİHİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Mustafa YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1- Hukuk Fakültesi öğrencilerine uygarlıklarla ilgili bilgi vermek.
2- Egemenlik yetkilerinin ilkçağdan itibaren hangi şekillerde ve koşullarda kullanıldığını öğretmek.
3- Bu öğretiler doğrultusunda bunların günümüz koşullarıyla karşılaştırılıp, yorumlama becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Uygarlık Kavramı ve Uygarlıkların Ortaya Çıkışı, Mezopotamya Uygarlıkları, Sümer Uygarlığı, Mısır Uygarlığı , Fenike ve Filistin Uygarlığı , Pers Uygarlığı , Anadolu Uygarlıkları, Hititler, Urartu ve Ukya Uygarlıkları , Akdeniz Uygarlıkları, Girit, Malta, Kartaca,Yunan Uygarlıkları, Atina Uygarlıkları, Roma Uygarlığı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygarlık ve kültür kavramlarını öğrenir.
2) Uygarlık tarihindeki önemli gelişme ve olayları öğrenir.
3) Tarih öncesi dönemleri öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uygarlık Kavramı ve Uygarlıkların Ortaya Çıkışı.
2) Mezopotamya Uygarlıkları
3) Sümer Uygarlığı
4) Mısır Uygarlığı , Fenike ve Filistin Uygarlığı
5) Pers Uygarlığı
6) Anadolu Uygarlıkları
7) Hititler
8) Ara Sınav
9) Urartu
10) Ukya Uygarlıkları
11) Akdeniz Uygarlıkları
12) Girit, Malta, Kartaca,Yunan Uygarlıkları
13) Atina Uygarlıkları
14) Roma Uygarlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- İsmail Aytaç ( Editör ), Uygarlık Tarihi, 2. Baskı,Lisans Yayıncılık,2007.
2- Fernard Braduel, Uygarlıkların Grameri(Çeviri:M.A.Kılıçbay) 5.Baskı,İmge Yayınları,2017.
Diğer Kaynaklar: 1- Belma Tokuroğlu ve Abdullah Ersoy, Uygarlık Tarihi,2.Baskı, İmaj Yayınları, 2014.
2- İvan Lissner, Uygarlık Tarihi, Çeviri: Adil Moran, Nokta Kitap,2012.
3- William Mc Neill,Dünya Tarihi,Çeviri:Alaeddin Şenel,6.Baskı,İmge Kitabevi,2002.



Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 2 18
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 50