BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | LAW123 | ||||||||
Ders İsmi: | UYGARLIK TARİHİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Mustafa YILMAZ | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1- Hukuk Fakültesi öğrencilerine uygarlıklarla ilgili bilgi vermek. 2- Egemenlik yetkilerinin ilkçağdan itibaren hangi şekillerde ve koşullarda kullanıldığını öğretmek. 3- Bu öğretiler doğrultusunda bunların günümüz koşullarıyla karşılaştırılıp, yorumlama becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Uygarlık Kavramı ve Uygarlıkların Ortaya Çıkışı, Mezopotamya Uygarlıkları, Sümer Uygarlığı, Mısır Uygarlığı , Fenike ve Filistin Uygarlığı , Pers Uygarlığı , Anadolu Uygarlıkları, Hititler, Urartu ve Ukya Uygarlıkları , Akdeniz Uygarlıkları, Girit, Malta, Kartaca,Yunan Uygarlıkları, Atina Uygarlıkları, Roma Uygarlığı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygarlık ve kültür kavramlarını öğrenir. 2) Uygarlık tarihindeki önemli gelişme ve olayları öğrenir. 3) Tarih öncesi dönemleri öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygarlık Kavramı ve Uygarlıkların Ortaya Çıkışı. | |
2) | Mezopotamya Uygarlıkları | |
3) | Sümer Uygarlığı | |
4) | Mısır Uygarlığı , Fenike ve Filistin Uygarlığı | |
5) | Pers Uygarlığı | |
6) | Anadolu Uygarlıkları | |
7) | Hititler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Urartu | |
10) | Ukya Uygarlıkları | |
11) | Akdeniz Uygarlıkları | |
12) | Girit, Malta, Kartaca,Yunan Uygarlıkları | |
13) | Atina Uygarlıkları | |
14) | Roma Uygarlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- İsmail Aytaç ( Editör ), Uygarlık Tarihi, 2. Baskı,Lisans Yayıncılık,2007. 2- Fernard Braduel, Uygarlıkların Grameri(Çeviri:M.A.Kılıçbay) 5.Baskı,İmge Yayınları,2017. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Belma Tokuroğlu ve Abdullah Ersoy, Uygarlık Tarihi,2.Baskı, İmaj Yayınları, 2014. 2- İvan Lissner, Uygarlık Tarihi, Çeviri: Adil Moran, Nokta Kitap,2012. 3- William Mc Neill,Dünya Tarihi,Çeviri:Alaeddin Şenel,6.Baskı,İmge Kitabevi,2002. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi | ||||||||||||
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | ||||||||||||
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi | |
2) | Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |