HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW201 | ||||||||
Ders İsmi: | CEZA HUKUKU GENEL HÜKÜMLER I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Sinan BAYINDIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Sinan BAYINDIR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, ceza hukuku genel hükümlerine ilişkin temel kavramların belli bir sistem çerçevesinde öğretilerek, öğrencilerin ceza hukuku nosyonuna sahip olmalarıdır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini, cezanın amacı, suç politikasının temel ilkeleri olarak kanunilik, kusur ve hümanizm ilkeleri, ceza kanununun yer, zaman ve kişi bakımından uygulanması ile suç ve yaptırım teorisi oluşturmaktadır. Suç teorisi bağlamında suçun unsurları olarak, maddi unsurlar ve bu çerçevede suçun konusu, suçla korunan hukuki değer, fiil (hareket) netice, neticeli suçlarda nedensellik bağı ve objektif isnadiyet ele alınmaktadır. Manevi unsurlar çerçevesinde kast ve türleri ile taksir ve türlerinin incelenmesinden sonra hukuka aykırılık unsuru ve bu bağlamda hukuka uygunluk nedenleri ele alınmaktadır. Suçun unsurlarından sonra kusur konusu çerçevesinde kusur yeteneği, kusurluluğu kaldıran veya azaltan haller ile mazeret sebepleri irdelenmekte ve son olarak hata halleri anlatılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Ceza hukukunun amacını, fonksiyonunu ve diğer hukuk dallarından farkını öğrenmiş olmak. 2) 2- Ceza hukukunun kişi hak ve özgürlüklerini koruyucu fonksiyonunu kavramak 3) 3- Suçun yapısını genel hatlarıyla kavramak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ceza hukukunun tanımı, genel hükümlerin kapsamı, farklı disiplinlerle ilişkisi | |
1) | Ceza hukukunun tanımı, genel hükümlerin kapsamı, farklı disiplinlerle ilişkisi | |
2) | Ceza Hukukunun Kaynakları Ceza Hukukunda Yorum | |
3) | Ceza Hukukunun Temel İlkeleri | |
4) | Ceza Kanununun Zaman Bakımından Uygulanması | |
5) | Ceza Kanununun Kişi Bakımından Uygulanması | |
6) | Ceza Kanununun Yer Bakımından Uygulanması | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Suç Genel Teorisi Tipiklik | |
9) | Hukuka Aykırılık Unsuru | |
10) | Kusurluluk | |
11) | Kusurluluk | |
12) | Suçun Özel Görünüş Şekilleri | |
13) | Cezalandırılabilirliğin Dışında Kalan Haller | |
14) | Cezalandırılabilirliğin Dışında Kalan Haller |
Ders Notları / Kitaplar: | Mehmet Emin Artuk, Ahmet Gökcen, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Eylül 2022 İzzet Özgenç, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, Eylül 2022 Mahmut Koca, İlhan Üzülmez, Türk Ceza Genel Hukuku, Eylül 2022 Mehmet Emin Artuk, Esra Alan, Alaaddin Egemenoğlu, Erkam Yılmaz, Ceza Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışma Kitabı, Eylül 2022 Veli Özer Özbek, Koray Doğan, Pınar Bacaksız, Serkan Meraklı, İsa Başbüyük, Pratik Çalışma Kitabı – I, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Eylül 2022 Hakan Hakeri, Berrin Akbulut, Murat Aksan, Ceza Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Ekim 2021 TCK ve İlgili Mevzuat |
Diğer Kaynaklar: | Mehmet Emin Artuk, Ahmet Gökcen, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Eylül 2022 İzzet Özgenç, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, Eylül 2022 Mahmut Koca, İlhan Üzülmez, Türk Ceza Genel Hukuku, Eylül 2022 Mehmet Emin Artuk, Esra Alan, Alaaddin Egemenoğlu, Erkam Yılmaz, Ceza Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışma Kitabı, Eylül 2022 Veli Özer Özbek, Koray Doğan, Pınar Bacaksız, Serkan Meraklı, İsa Başbüyük, Pratik Çalışma Kitabı – I, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Eylül 2022 Hakan Hakeri, Berrin Akbulut, Murat Aksan, Ceza Hukuku Genel Hükümler Pratik Çalışmaları, Ekim 2021 TCK ve İlgili Mevzuat |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 2 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 3 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 3 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 132 |