HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW204 | ||||||||
Ders İsmi: | İDARE HUKUKU II - İDARİ YARGILAMA HUKUKU | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ONUR GÜRER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Onur Gürer | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Devlet idaresinin işleyişine uygulanan ve taraflar arasında kamu yararı nedeniyle bir eşitsizliğin bulunduğu idare hukukuna ilişkin temel konuların anlatılması amaçlanmaktadır. Teorik olarak ortaya konulan bilgiler uygulama örnekleri ile somutlaştırılmaya çalışılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Genel olarak Türkiye’nin idari yapısı, merkezi idare, yerel yerinden yönetimler (mahalli idareler), hizmet yerinden yönetimler (kamu kurumları), İdari Faaliyetin Anayasa Dışındaki Kaynakları, İdari İşlem Kuramı, İdarenin Sözleşmeleri, İdarenin Eylemleri (İdarenin Mali Sorumluluğu), İdarenin Özel Yetkileri, Kolluk Faaliyetleri, Kamu Hizmeti, İdarenin Malları, Kamu Görevlileri (Devlet Memurları). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İdare Hukuku II dersini başarı ile tamamlayan bir öğrenci, I. Türkiye’nin idari yapısını öğrenir. 2) II. İdare hukukundaki özel konular ve özel yasalar hakkında bilgi sahibi olur. 3) III. İdari yargı hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yerel yerinden yönetimler (mahalli idareler). | |
2) | Genel olarak Türkiye’nin idari yapısı, merkezi idare. | |
3) | Hizmet yerinden yönetimler (kamu kurumları) | |
4) | Yerel yerinden yönetimler (mahalli idareler). | |
5) | İdare hukukunda özel konular ve özel yasalar | |
6) | Özel idari örgütler | |
7) | İdarenin denetlenmesi, idari yargı denetiminin kapsamı ve sınırları. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İdari yargı örgütü, idari yargı görevlileri | |
10) | İdari yargının görev alanı, yargı kolu uyuşmazlıkları (uyuşmazlık yargısı) | |
11) | İdari davalar, idari davaların açılması ve yürütülmesi. | |
12) | İdari yargıda iç görev ve yetki, idari yargıda süreler | |
13) | İdari yargıda özel durumlar, idari yargıda kanun yolları( kararlara karşı başvuru yolları) | |
14) | İdarenin yargı dışı denetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Kemal Gözler / Gürsel Kaplan, İdare Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 24. Baskı, Ağustos 2022. Ali Ulusoy, Yeni Türk İdare Hukuku, Yetkin Yayınları, 5.Baskı, 2022. Bahtiyar Akyılmaz, Murat Sezginer, Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku, Savaş Yayınevi, 15.Baskı, 2022. Metin Günday, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi, 2022. Gürsel Kaplan, İdari Yargılama Hukuku, Ekin Yayınları, 8. Baskı, Ekim 2022. |
Diğer Kaynaklar: | Kemal Gözler / Gürsel Kaplan, İdare Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 24. Baskı, Ağustos 2022. Ali Ulusoy, Yeni Türk İdare Hukuku, Yetkin Yayınları, 5.Baskı, 2022. Bahtiyar Akyılmaz, Murat Sezginer, Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku, Savaş Yayınevi, 15.Baskı, 2022. Metin Günday, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi, 2022. Gürsel Kaplan, İdari Yargılama Hukuku, Ekin Yayınları, 8. Baskı, Ekim 2022. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | |||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | ||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | |||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 2 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 3 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 2 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 |