HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW209 | ||||||||
Ders İsmi: | GENEL KAMU HUKUKU I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Nagehan GÜRBÜZ ERSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nagehan Gürbüz ERSOY | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modern devlet ile modern hukuk arasındaki bağı ortaya koyarak modern hukukun ilkelerini ve kavramlarını incelemek. Devlet gücünün kaynağını, meşruiyetini ve sınırlarını irdelemek. |
Dersin İçeriği: | Siyasi iktidarın ve onun özel bir biçimi olan devletin kaynağı ve niteliği tarihsel süreç içerisinde çeşitli düşünürlerin görüşleri kapsamında ele alınacaktır. Modern devleti hazırlayan koşulları anlayabilmek ve kavramlardaki dönüşümü kavrayabilmek adına kent devleti, feodal devlet deneyimleri de detaylı biçimde incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başaran öğrenciler iktidar, siyasi iktidar ve devlet kavramlarını birbirinden ayırt edebilme ve analiz edebilme yetisini kazanacaklardır. 2) Bu dersi başaran öğrenciler, kurumsallaşmış siyasi iktidar olan devleti ortaya çıkaran koşulları değerlendirebilme yetisini kazanacaklardır. 3) Öğrenciler, devlet, demokrasi, egemenlik gibi kavramların anlamlarının zaman içerisindeki dönüşümlerini fark ederek bugünkü kullanımlarını irdeleyebilme yetisini kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Temel Kavramlar, Genel Kamu Hukuku Dersinin Kökeni, İçeriği | Oktay Uygun, Devlet Teorisi Rukiye Akkaya Kia, Bir Ders Konusu Olarak Devlet Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü |
2) | İktidar Kavramı ve Farklı İktidar Türleri | |
3) | Devletin Kökenine İlişkin Tartışmalar | |
4) | Yunan Kent Devleti | |
5) | Atina Demokrasisi | |
6) | Atina'da Muhalif Siyasal Düşünce: Platon ve Aristoteles | |
7) | Yunan Kent Devletlerinin Çöküşünden Sonra Siyasal Düşünce: Epikürizm ve Stoacılık | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Roma’da Siyasal Düşünce, Feodal Devlet | |
10) | Teokratik İktidar Anlayışı: Aziz Agustinius ve Aquino'lu Thomas | |
11) | Laik İktidar Anlayışı: Padovalı Marsilius ve İbni Haldun | |
12) | Yeni Bir Siyasi İktidar Anlayışı: Machiavelli | |
13) | Erasmus, Luther ve Thomas More'un Siyasal Düşüncesi | |
14) | Egemen İktidar ve Jean Bodin |
Ders Notları / Kitaplar: | Oktay Uygun, Devlet Teorisi, On İki Levha Yayıncılık Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler, Beta Yayınları Mehmet Akad, Bihterin Vural Dinçkol, Nihat Bulut, Genel Kamu Hukuku, Der Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Karl Doehring, Genel Devlet Kuramı, İnkılap Kitabevi Mehmet Ali Ağaoğulları, Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları Devlet Kuramı, Der. Cemal Bali Akal, Dost Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | |||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | ||||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | ||||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 2 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 2 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 |