HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW311 | ||||||||
Ders İsmi: | TİCARET HUKUKU I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FEVZİ TOPSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Fevzi TOPSOY | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ticaret Hukuku I dersinin amacı 1- Türk ticaret hukukunun genel ilkelerini, teorilerini detaylı olarak inceleyip öğrencilere açıklamak, 2- Ticari işletme hukukun genel ilkelerini analiz edip teori ve uygulamada çıkan sorunları analiz etmek, 3- Kıymetli evrak hukukunun genel ilkelerini, teorilerini ve uygulamada çıkan sorunları detaylı olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ticaret hukukunun genel ilkelerini öğrenir. 2) Ticari işletme kavramı ile bununla ilgili işlemleri kavrar. 3) Tacir ve tacir olmanın sonuçlarını analiz eder. 4) Ticari işletme hukukuyla ilgili sorunları yorumlamayı öğrenir. 5) Kıymetli evrak hukukunun genel ilkelerini öğrenir. 6) Kıymetli evrak hukukuyla ilgili ortaya çıkacak sorunları çözme becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ticaret hukukuna giriş, Ticari işletmenin tanımı ve unsurları | |
2) | Ticari işletmenin yapısı, devri ve rehni | |
3) | Ticari iş ve hükümleri | |
4) | Tacir ve tacir olmanın hükümleri | |
5) | Tacir ve Tacir olmanın hükümleri | |
6) | Ticaret sicili, Ticaret unvanı, İşletme adı, Ticari defterler, Cari hesap, | |
7) | Tacir yardımcıları, Cari hesap, Haksız rekabet | |
8) | Yarıyıl Sınavı | |
9) | Kıymetli evrak (kavram, tanım, unsurları, tasnifi, def’iler, devri, zıyaı ve iptali) Kambiyo senetleri (Genel Kurallar), Poliçe (Kavram, Şekil şartları, Vade) | |
10) | Poliçe (Kabul edilmesi ve Ödenmesi, zamanaşımı) | |
11) | Bono (Kavram, Şekil şartları, Vade, Devri, Ödeme) | |
12) | Bono (Ödenmemesi sonuçları, aval, araya girme, sebepsiz zenginleşme, zamanaşımı) | |
13) | Çek (Kavram, Şekil şartları, Devri, Ödenmesi) | |
14) | Çekin ödenmemesinin sonuçları, Karşılığın devri, Sebepsiz zenginleşme, zamanaşımı, Emtia senetleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1- Arkan, Sabih, Ticari İşletme Hukuku, B. 27, Banka ve Ticaret Hukuku Yayınları, Ankara 2021. 2- Bozer, Ali – Göle, Celal, Kıymetli Evrak Hukuku, B. 9, Banka ve Ticaret Hukuku Yayınları, Ankara 2020.. 3- Poroy, Reha – Tekinalp, Ünal, Kıymetli Evrak Hukuku Esasları, B. 24, Vedat Kiğtapçılık, İstanbul, 2021. 4- Topsoy, Fevzi, Ticari İşletme Hukuku, Ders Notları, Legal Yayıncılık, İstanbul 2020. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | ||||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | |||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 2 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 2 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 2 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | 1 |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 |