HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW380 | ||||||||
Ders İsmi: | KİTLE İLETİŞİM HUKUKU | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Sinan BAYINDIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Assoc. Prof. Dr. Sinan BAYINDIR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İletişim hukukunun temel kavramların aktarılması, iletişim özgürlüğünün tartışılması ve medya kurum ve kuruluşlarına ilişkin hukuki düzenlemelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Kitle iletişim hukukuna genel giriş, Düşünceyi ifade özgürlüğü ve sınırları, iletişim özgürlüğü ve yasalarda düzenlenişi, Basın rejimi, Cevap ve Düzeltme Hakkı, Basın suçları, Yayınlarda hukuki sorumluluk, Radyo ve Televizyon rejimi, İnternet rejimi; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Kitle iletişim hukukunun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak 2) 2- İletişim özgürlüğünü tartışarak, medya kuruluşlarındaki yerini incelemek. 3) 3- RTÜK, BTK gibi medya düzenleyici kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak. 4) 4- Teknolojik gelişmeler karşısında iletişim hukuku çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak. 5) 5- Kitle İletişim ile ilgili uluslararası hukuk alanında geçerli sözleşmeler, bildirgeler, normlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim Kavramı, Türleri ve Kitle İletişimin Önemi | |
2) | Kitle İletişim Hukukunun Özellikleri ve Kitle İletişim Özgürlüğü Kavramının İçeriği | |
3) | Kitle İletişim Özgürlüğünün Temel Unsurları ve Sınırlandırılması | |
4) | Basın Rejimi ve Süreli (Dönemsel) Yayınlar | |
5) | Düşünceyi İfade Özgürlüğünün Unsurları ve Sınırlandırılması | |
6) | Düşünceyi İfade Özgürlüğünün Kitle İletişim Özgürlüğüyle İlişkisi | |
7) | Düşünceyi İfade Özgürlüğünün Kitle İletişim Özgürlüğüyle İlişkisi | |
8) | Arasınav | |
9) | Radyo ve Televizyon Yayınlarının Denetlenmesi | |
10) | Yayın İlkeleri ve Yayın Yasakları | |
11) | Basının Cezai ve Hukuki Sorumluluk Rejimi | |
12) | İnternet Rejimi ve İnternet Hukukuna İlişkin Uluslararası ve Ulusal Düzenlemeler | |
13) | İnternetin Ulusal Düzenlenmesi ve Denetimini Sağlayan Kurumlar ve İnternet Süjeleri | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Kayıhan İçel ve Yener Ünver, Kitle Haberleşme Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları ; Sinan Bayındır, Kitle İletişim Hukuku, İstanbul: On İki Levha Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Basın Kanunu ve ilgili mevzuat |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | |||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | |||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 2 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 3 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |