HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW448 | ||||||||
Ders İsmi: | ADLİ TIP | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Nezih VAROL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Mehmet Oğuz Polat | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Adli tıp ile ilgili temel kavramlar, yasal düzenlemeler, adli tıp uygulamalarında sık karşılaşılan konularda genel bakış açısı, adli tıbbi değerlendirmeler konusundan haberdarlık ve mesleki uygulamalarda bu değerlendirmeleri yorumlayabilecek düzeyde bilgi ve tutum kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Adli tıp ile ilgili temel esaslar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler adli tıp kapsamında Adli bilimler ve adli tıp ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler adli tıp kapsamında Çocuk istismarı, pedofili, kadına yönelik şiddet, cinsel şiddet ve cinsel taciz hakkında bilgi sahibi olur 3) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler adli tıp kapsamında İnsan hakları ihlalleri ve işkence, iş yerinde psikolojik taciz – mobbing, ölüm, asfiksi, yaralar, kazalar hakkında bilgi sahibi olur. 4) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler adli tıp kapsamında İntihar, cinayet, tıbbi uygulama hataları, madde kullanımı ve maluliyet, hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli Bilimler, Giriş, Kavramlar | |
2) | Adli Tıp, Giriş, Kavramlar | |
3) | Çocuk İstismarı, Pedofili | |
4) | Kadına Yönelik Şiddet | |
5) | Cinsel Şiddet, Cinsel Taciz | |
6) | İnsan Hakları İhlalleri ve İşkence | |
7) | İş Yerinde Psikolojik Taciz – Mobbing | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ölüm, Asfiksiler | |
10) | Yaralar, Ateşli Silah Yaralanmaları, Yaraların Derecelendirilmesi | |
11) | Kazalar | |
12) | İntihar, Cinayet | |
13) | Tıbbi Uygulama Hataları | |
14) | Madde Kullanımı, Maluliyet |
Ders Notları / Kitaplar: | Klinik Adli Tıp – Prof. Dr. Mehmet Oğuz Polat |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | |||||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | |||||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 3 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |