BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: PHYS122L
Ders İsmi: FİZİK II LAB.
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
0 0 1 1
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen AKIN EVİNGÜR
Dersi Veren(ler): Doç.Dr. Gülşen AKIN EVİNGÜR; Doç.Dr.Kadri ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Elektromanyetik alanlar ve ilgili fiziksel büyüklükler temelinde öğrencilere uygulamalar yapabilecekleri bilgi ve becerileri kazandırmak.
2. Öğrencileri programları ile ilgili mühendislik problemlerine hazırlamak.
Dersin İçeriği: Giriş. Yük ve madde, elektrik alan, elektrik akı ve Gauss yasası, potansiyel, kondansatörler, akım ve direnç, DC devreleri, manyetik alan ve manyetik kuvvet, Ampere ve Faraday yasaları, indüksiyon, elektromanyetik dalgalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislikte Fiziğin temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımlayabileceklerdir
2) Fiziksel büyüklükler ile farklı birim sistemlerinde çalışabileceklerdir.
3) Fiziksel büyüklüklerin cisim üzerindeki etkilerini nicel ve nitel olarak tanımlayabileceklerdir.
4) Farklı fiziksel büyüklükleri birbirlerinden türetebileceklerdir.
5) Fiziksel büyüklükleri etkileyen faktörlerin irdelenmesini öğreneceklerdir.
6) Fiziksel kavramları deniz teknolojisinin ihtiyaçlarına entegre edebileceklerdir.
7) Laboratuarda temel ölçümleri yapmak için ekipmanları doğru ve emniyetli kullanabileceklerdir.
8) Temel proje yönetimi becerileri geliştirebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektrik Yükü, Statik Elektrik, Yalıtkanlar, İletkenler, Elektrik Alanı
2) Elektrik Akısı, Coulomb Yasası, Gauss Yasası, ve Gauss Yasasının Uygulamaları
3) Elektrik Potansiyel Enerjisi, Potansiyel Farkı, Herhangi bir yük dağılımından ileri gelen Elektrik Potansiyeli
4) Sığaçlar, Sığanın Belirlenmesi, Elektrik Enerjisi Depolanması, Dielektrikler
5) Piller, Elektrik Akımı, Ohm Yasası, Güç, Akım Yoğunluğu
6) EMK, Seri ve Paralel Bağlı Dirençler, Kirchhoff Kuralları, RC Devreleri
7) Manyetizma, Manyetik Alan, Bir manyetik Alan içinde hareket eden bir elektrik yükünün üzerindeki kuvvet
8) Doğrusal Telin Manyetik Alanı, Ampère Yasası, Biot-Savart Yasası
9) İndüklenmiş EMK, Faraday’ ın İndüksiyon Yasası, Hareketli bir İletkendeki İndüklenmiş EMF
10) İndüklem, Manyetik Alanda depolanan enerji
11) LR Devreleri ve LC Devreleri
12) Elektromanyetik Salınımlar
13) LRC Devreleri
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Piri Reis Üniversitesi Fizik II L Lab Kitabı
Diğer Kaynaklar: Giancoli C. Douglas, Physics For Scientists & Engineers, Fourth Edition, Pearson Education, Inc. 2008
http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-02sc-physics-ii-electricity-and-magnetism-fall-2010/index.htm

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi 1 1 1 1
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi 1 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi 3
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 2
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Laboratuar 8 % 30
Küçük Sınavlar 8 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 7 2 14
Laboratuvar 7 2 14
Küçük Sınavlar 8 1 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü 37