ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | CHEM113 | ||||||||
Ders İsmi: | KİMYA | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ülker BEKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Musa KAMACI | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mühendislik öğrencilerine laboratuvar uygulamaları ile kimya konularında temel bir anlayış kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Metot, Maddenin Özellikleri ve Sınıflandırılması, Atomlar ve Atom teorisi, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Reaksiyonlar, Stokiyometri, Gazların Özellikleri, Termodinamik, Kimyasal Denge, Asitler ve Bazlar, Elektrokimya, Kimyasal Kinetik, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Maddenin Özellikleri ve Sınıflandırılması; Atomlar ve Atom teorisi | |
1) | ||
2) | Periyodik tablo; Kimyasal Bağlar; Moleküler yapı | |
3) | Gazların özellikleri | |
4) | Sıvılarda Yapı; Moleküler Etkileşimler; Çözünürlük | |
5) | Çözeltiler ve özellikleri | |
6) | Katılarda Yapı: Metalik, İyonik ve Kovalent Katılar | |
7) | Kimyasal Reaksiyonlar: Stokiyometri | |
8) | Vize | |
9) | Kimyasal Kinetik: Reaksiyon Hızları; Reaksiyon Mekanizmaları | |
10) | Termodinamik, Denge ve Termokimya | |
11) | Kimyasal Denge | |
12) | Asit ve baz | |
13) | Elektrokimya ve korozyon | |
14) | Fiziksel Denge: Maddenin Halleri |
Ders Notları / Kitaplar: | ACS Chemistry in Context: Applying Chemistry to Society Raymond Chang, General Chemistry: Essential Concepts |
Diğer Kaynaklar: | Ralph H. Petrucci, General Chemistry Martin Silberberg, Chemistry L. Brown and T.Holme, Chemistry for Engineering Students |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | ||||||||||||
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | |
12) | İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 8 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 6 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |