CHEM113 KİMYAPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: CHEM113
Ders İsmi: KİMYA
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ülker BEKER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Musa KAMACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mühendislik öğrencilerine laboratuvar uygulamaları ile kimya konularında temel bir anlayış kazandırmak
Dersin İçeriği: Bilimsel Metot,
Maddenin Özellikleri ve Sınıflandırılması,
Atomlar ve Atom teorisi,
Kimyasal Bileşikler,
Kimyasal Reaksiyonlar,
Stokiyometri,
Gazların Özellikleri,
Termodinamik,
Kimyasal Denge,
Asitler ve Bazlar,
Elektrokimya,
Kimyasal Kinetik,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Maddenin Özellikleri ve Sınıflandırılması; Atomlar ve Atom teorisi
1)
2) Periyodik tablo; Kimyasal Bağlar; Moleküler yapı
3) Gazların özellikleri
4) Sıvılarda Yapı; Moleküler Etkileşimler; Çözünürlük
5) Çözeltiler ve özellikleri
6) Katılarda Yapı: Metalik, İyonik ve Kovalent Katılar
7) Kimyasal Reaksiyonlar: Stokiyometri
8) Vize
9) Kimyasal Kinetik: Reaksiyon Hızları; Reaksiyon Mekanizmaları
10) Termodinamik, Denge ve Termokimya
11) Kimyasal Denge
12) Asit ve baz
13) Elektrokimya ve korozyon
14) Fiziksel Denge: Maddenin Halleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ACS Chemistry in Context: Applying Chemistry to Society
Raymond Chang, General Chemistry: Essential Concepts
Diğer Kaynaklar: Ralph H. Petrucci, General Chemistry
Martin Silberberg, Chemistry
L. Brown and T.Holme, Chemistry for Engineering Students

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi.
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi.
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl İş Yükü (Saat)
Ders 14 42
Küçük Sınavlar 10 10
Ara Sınavlar 8 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 6 20
Toplam İş Yükü 92