MECH432 AKUSTİK VE SES KONTROLPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MECH432
Ders İsmi: AKUSTİK VE SES KONTROL
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hakan UÇAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gürültü kaynaklarının belirlenmesi ve gürültü izolasyonun gerçekleştirilmesi
Dersin İçeriği: Gürültünün tanımı Gürültü ölçümü, Gürültü Kaynaklarının tanımlanması ve Gürültünün izolasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akustik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi .
2) Çeşitli endüstriyel ortamlarda gürültü ölçme ve değerlendirme becerisi .
3) Gürültü değerlendirme ve kontrol yönetmeliklerinin incelenmesi .
4) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
5) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel ses bilgisi
2) Ses seviyesi (güç, basınç, şiddet)
3) Desibellerle işlemler (toplama, çıkarma, ortalama)
4) Yönelme katsayısı
5) Frekans analizi
6) Oktav bantları
7) Gürültünün sınıflandırılması ve gürültü ölçümü
8) Makinaların gürültü seviyelerinin hesabı
9) Makinaların gürültü seviyelerinin hesabı
10) Endüstriyel gürültü kaynakları ve hesabı
11) Gürültü kontrolü (kaynakta, yolda, alıcıda)
12) Gürültü kontrol uygulamaları
13) Gürültü kontrol uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Acoustics and Noise Control by B. J. Smith , R. J. Peters , Stephanie Owen
Gürültü Kontrolü Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, H. Nevzat Özgüven, Türk Akustik Derneği Teknik Yayınları
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 2
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 2
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 116