GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MECH432 | ||||||||
Ders İsmi: | AKUSTİK VE SES KONTROL | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hakan UÇAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gürültü kaynaklarının belirlenmesi ve gürültü izolasyonun gerçekleştirilmesi |
Dersin İçeriği: | Gürültünün tanımı Gürültü ölçümü, Gürültü Kaynaklarının tanımlanması ve Gürültünün izolasyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akustik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi . 2) Çeşitli endüstriyel ortamlarda gürültü ölçme ve değerlendirme becerisi . 3) Gürültü değerlendirme ve kontrol yönetmeliklerinin incelenmesi . 4) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel ses bilgisi | |
2) | Ses seviyesi (güç, basınç, şiddet) | |
3) | Desibellerle işlemler (toplama, çıkarma, ortalama) | |
4) | Yönelme katsayısı | |
5) | Frekans analizi | |
6) | Oktav bantları | |
7) | Gürültünün sınıflandırılması ve gürültü ölçümü | |
8) | Makinaların gürültü seviyelerinin hesabı | |
9) | Makinaların gürültü seviyelerinin hesabı | |
10) | Endüstriyel gürültü kaynakları ve hesabı | |
11) | Gürültü kontrolü (kaynakta, yolda, alıcıda) | |
12) | Gürültü kontrol uygulamaları | |
13) | Gürültü kontrol uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Acoustics and Noise Control by B. J. Smith , R. J. Peters , Stephanie Owen Gürültü Kontrolü Endüstriyel ve Çevresel Gürültü, H. Nevzat Özgüven, Türk Akustik Derneği Teknik Yayınları |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | ||||||||||||
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 2 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 2 |
12) | Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |