AS2005 PASTA VE ÇİKOLATA SANATIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar İKRAM HİZMETLERİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İKRAM HİZMETLERİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: AS2005
Ders İsmi: PASTA VE ÇİKOLATA SANATI
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
1 3 2.5 7
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Kübra İNCE
Dersi Veren(ler): Tuncay HABİL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Cookery öğrencilerini Gıda endüstrisinin Fırıncılık ve Pastacılık bölümlerinde çalışmaya hazırlarken temel pişirme ve pastacılık sanatları becerilerine dayanmaktadır.
Dersin İçeriği: Pasta süslemenin tarihçesi, Ekipman, Pasta kaplama, Renkli çalışma, Pasta krema sanatı, Katmanlı kek montajı, Yuvarlak pastayı fondan ile kaplama, Pastayı ganajla kaplama, Pastalarda royal krema kullanma, Temel Sıkma Becerileri, El modelleme becerileri, Marzipan ve çikolata modelleme, Çikolata temperleme, Dolgulu çikolata yapımı, Çikolata bazlı tatlılar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pasta yapımı ve süsleme
2) Çikolata Yapımı ve Dekorasyonu
3) Çeşitli pastacılık ürünleri ve dekorasyon ürünlerinin hazırlanması
4) Pastacılık ve Çikolatacılarda kullanılan genel terimleri ve ekipmanları bilmek
5) Çeşitli çikolata çeşitlerinin hazırlanması ve dekorasyonu
6) Şeker hamurundan dekoratif işler yapmak
7) Marzipan ve şekerlemelerin hazırlanması
8) Yeni pastacılık ürünleri hazırlayarak yaratıcılığını geliştirmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Pastacılık Tarihi, Kavramsal Çerçevede Çikolata ve Hamur İşlerinin İncelenmesi, Ekipmanların Tanıtılması • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
2) Kek temelleri ve Temel Soslar Hazırlama ve Pişirme, Teknik Bilgiler • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
3) Dekore edilmiş Pastaların Birleştirme • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
4) Temel Sıkma Becerileri • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
5) RoyaI İcing ve El Modelleme Becerilerinin Kullanımı • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
6) Şeker Hamuru Kullanma • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
7) Adet Pasta Yapımı • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
8) Çikolatalar ve şekerlemeler hakkında genel bilgiler (temperleme, doldurma, eritme vb.) • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
9) Ganaj yapımı ve çikolatada kullanımı • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
10) Dolgulu Çikolata Yapımı • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
11) Trüf ve Marzipan Üretimi • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
12) Krokant, Nugat ve Muhtelif Şekerleme Üretimi • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014
• Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013
• Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Öğrenme Çıktıları
1) Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar
2) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır
3) Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır
4) Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek
5) Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır
6) Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir
7) İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar
8) Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur
9) Turizm endüstrisini öğrenir
10) Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar
11) Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir
12) Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir
13) Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilkyardım yapabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar
2) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır
3) Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır
4) Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek
5) Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır
6) Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir
7) İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar
8) Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur
9) Turizm endüstrisini öğrenir
10) Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar
11) Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir
12) Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir
13) Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilkyardım yapabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 2 % 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 4 52
Ödevler 1 40 40
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü 172