İKRAM HİZMETLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | AS2005 | ||||||||
Ders İsmi: | PASTA VE ÇİKOLATA SANATI | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Kübra İNCE | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Tuncay HABİL | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, Cookery öğrencilerini Gıda endüstrisinin Fırıncılık ve Pastacılık bölümlerinde çalışmaya hazırlarken temel pişirme ve pastacılık sanatları becerilerine dayanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Pasta süslemenin tarihçesi, Ekipman, Pasta kaplama, Renkli çalışma, Pasta krema sanatı, Katmanlı kek montajı, Yuvarlak pastayı fondan ile kaplama, Pastayı ganajla kaplama, Pastalarda royal krema kullanma, Temel Sıkma Becerileri, El modelleme becerileri, Marzipan ve çikolata modelleme, Çikolata temperleme, Dolgulu çikolata yapımı, Çikolata bazlı tatlılar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pasta yapımı ve süsleme 2) Çikolata Yapımı ve Dekorasyonu 3) Çeşitli pastacılık ürünleri ve dekorasyon ürünlerinin hazırlanması 4) Pastacılık ve Çikolatacılarda kullanılan genel terimleri ve ekipmanları bilmek 5) Çeşitli çikolata çeşitlerinin hazırlanması ve dekorasyonu 6) Şeker hamurundan dekoratif işler yapmak 7) Marzipan ve şekerlemelerin hazırlanması 8) Yeni pastacılık ürünleri hazırlayarak yaratıcılığını geliştirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Pastacılık Tarihi, Kavramsal Çerçevede Çikolata ve Hamur İşlerinin İncelenmesi, Ekipmanların Tanıtılması | • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
2) | Kek temelleri ve Temel Soslar Hazırlama ve Pişirme, Teknik Bilgiler | • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
3) | Dekore edilmiş Pastaların Birleştirme | • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
4) | Temel Sıkma Becerileri | • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
5) | RoyaI İcing ve El Modelleme Becerilerinin Kullanımı | • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
6) | Şeker Hamuru Kullanma | • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
7) | Adet Pasta Yapımı | • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
8) | Çikolatalar ve şekerlemeler hakkında genel bilgiler (temperleme, doldurma, eritme vb.) | • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
9) | Ganaj yapımı ve çikolatada kullanımı | • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
10) | Dolgulu Çikolata Yapımı | • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
11) | Trüf ve Marzipan Üretimi | • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
12) | Krokant, Nugat ve Muhtelif Şekerleme Üretimi | • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 |
Ders Notları / Kitaplar: | • Sözer, Işıl; Gürşen, Berna, Butik Pastacılık, Boyut Yayınevi, 2014 • Greweling, Peter P., Chocolates & Confections, The Culinary Institute of America, 2013 • Garrett, Toba, Professional Cake Decorating, Wiley, 2012 |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar | |||||||||||||
2) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır | |||||||||||||
3) Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek | |||||||||||||
5) Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır | |||||||||||||
6) Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir | |||||||||||||
7) İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar | |||||||||||||
8) Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur | |||||||||||||
9) Turizm endüstrisini öğrenir | |||||||||||||
10) Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar | |||||||||||||
11) Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir | |||||||||||||
12) Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir | |||||||||||||
13) Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilkyardım yapabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar | |
2) | Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur, edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır | |
3) | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır | |
4) | Alanı ile ilgili yabancı bir dilde iletişim kurabilmek | |
5) | Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, gıda hijyeni, kalite, servis hizmetleri uygulamalarında görev alır | |
6) | Mesleği ile ilgili yenilikleri takip eder, teknolojik uygulamalara açık olur, kültürel ve sanatsal bakış açısı kazanarak sürekli kendini geliştirir | |
7) | İletişim gücü yüksektir, ekip ruhuna uyum sağlar | |
8) | Türk ve Dünya Mutfağına, tatlı, çikolata ve pasta yapım teknikleri gibi mutfak uygulamalarına hakim olur | |
9) | Turizm endüstrisini öğrenir | |
10) | Edindiği teorik ve pratik bilgiyle, sektörde karşılaştığı sorunları etik kurallara uygun bir biçimde analiz eder ve çözüm üretir. Ortaya çıkan sonuçlarda öz değerlendirme yapar | |
11) | Mesleği ile ilgili hukuksal süreçleri, etik kuralları, hijyen kuralları bilir | |
12) | Aşçılığın tamamlayıcı uygulamalarını bilir | |
13) | Yiyecek içecek alanlarında ortaya çıkabilecek kazalarda hastaya/yaralıya ilkyardım yapabilir |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Uygulama | 2 | % 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 172 |