BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48 |
Ders Kodu: | BIP1017 | ||||||||
Ders İsmi: | MESLEKİ SORUMLULUK VE ETİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Pınar DEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Kamelya Kavaklı Tansel | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. Meslek etiğini incelemek. Meslek etiği ile ilgili yeterlilik kazanmak. Yönetsel etiği öğrenmek. Mesleki yozlaşmanın nedenlerini kavramak. Internet etiğini anlamak. Bilişim suçlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği: | - Etik ve Ahlak Kavramı - Etiğin Temel Kavramı, Etik Tanımı, Ahlak Kavramı ve Gelişim Süreci - Etik Ve Ahlak Kavramı Arasındaki İlişki ve Fark, Etik Kurallar, Etik Türleri - Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları, Bireyde Etik Dışı Davranışı Etkileyen Faktörler - Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler, Etik Sorgulama, Etik Sistemler - Mesleki Ahlakın İncelenmesi, İş Etiği, Meslek Etiğine Uyma - Etik Sorunlar, Etik ve Mesleki Değerler Arasındaki İlişki, İş Hayatında Etik ve Etik Dışı İlkeler - Yönetsel Etik, Etik Dışı Davranışlar, Etiksel Karar Verme Süreci - Etik Olmayan Davranışların Önlenmesi, İş Yerinde Meslek Etiğine Uyma - Mesleki Yozlaşma, Mesleki Yozlaşma Nedenleri, Toplumsal Yozlaşma - Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçlarını İncelemek, Sosyal Sorumluluk, Etik Liderlik - İnternet, İnternet Kullanımında Etik Kaygılar - İnternet Etiği, İnternet Kullanımında Etik, Bilgi Güvenliği, Bilişim Suçları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etik ve ahlak kavramını anlamak 2) Etik değerlere ve Meslek Etiğine uyma 3) Mesleki Yozlaşma hakkında bilgi sahibi olma 4) Internet kullanımında etik kuralları öğrenmek 5) Bilişim suçları hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etik ve Ahlak Kavramı | |
2) | Etiğin Temel Kavramı, Etik Tanımı, Ahlak Kavramı ve Gelişim Süreci | |
3) | Etik ve Ahlak Kavramı Arasındaki İlişki ve Fark, Etik Kurallar, Etik Türleri | |
4) | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları, Bireyde Etik Dışı Davranışı Etkileyen Faktörler | |
5) | Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler, Etik Sorgulama, Etik Sistemler | |
6) | Mesleki Ahlakın İncelenmesi, İş Etiği, Meslek Etiğine Uyma | |
7) | Etik Sorunlar, Etik ve Mesleki Değerler Arasındaki İlişki, İş Hayatında Etik ve Etik Dışı İlkeler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yönetsel Etik, Etik Dışı Davranışlar, Etiksel Karar Verme Süreci | |
10) | Etik Olmayan Davranışların Önlenmesi, İş Yerinde Meslek Etiğine Uyma | |
11) | Mesleki Yozlaşma, Mesleki Yozlaşma Nedenleri, Toplumsal Yozlaşma | |
12) | Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçlarını İncelemek, Sosyal Sorumluluk, Etik Liderlik | |
13) | İnternet, İnternet Kullanımında Etik Kaygılar | |
14) | İnternet Etiği, İnternet Kullanımında Etik, Bilgi Güvenliği, Bilişim Suçları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | To examine the concepts of ethics and morality. To examine the factors that play a role in the formation of morality. To examine the ethics of profession. To gain proficiency in professional ethics. To learn managerial ethics. To understand the causes of professional corruption. Understand the Internet ethics. To learn information crimes. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||||
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | |||||||||||||||||
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | |||||||||||||||||
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | |||||||||||||||||
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | |||||||||||||||||
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | |||||||||||||||||
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | |||||||||||||||||
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | |||||||||||||||||
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | |||||||||||||||||
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | |||||||||||||||||
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | |||||||||||||||||
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | |||||||||||||||||
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | |
2) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | |
3) | Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | |
4) | Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 2 |
5) | Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | |
6) | İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | |
7) | Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | |
8) | Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | |
9) | Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | |
10) | Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | |
11) | Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | |
12) | Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | |
13) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | 3 |
14) | Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | 3 |
15) | Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | 3 |
16) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | 3 |
17) | Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 72 |