DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DLI2007
Ders İsmi: KONTEYNER SİSTEMLERİ VE İŞLETMECİLİĞİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Gör. Zeki YAŞAR
Dersi Veren(ler): Zeki Yaşar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Konteynır sistemlerinin teknik açıdan ve işletmeciliği açısından incelenmesi, kullanım şekilleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Konteynerizasyon, yüklerin birleştirilmesi. Konteynır yapısı ve elemanları, Yapılışlarına ve kullanışlarına göre konteynır çeşitleri. Satıcının deposundan alıcının deposuna kadar konteynırın taşınması sırasında geçirdiği evreler. Konteynırın takibinde yapılması gereken işlemler. Konteynır taşımacılığında kullanılan belgeler. Yüklerin konteynırlara istiflenmesi, Konteynırların gemiye istiflenmesi. Konteynır gemileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konteynerizasyonu bilir.
2) Konteynır çeşitlerini bilir.
3) Konteynırın taşınma evrelerine hakim olur.
4) Konteynır taşıma belgelerini bilir.
5) Konteynırların istiflenmesinin nasıl yapıldığını bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stacking of cargo in containers, Stowage of containers on the ship.
1) Konteynerizasyon, yüklerin birleştirilmesi.
2) Konteynerizasyon, yüklerin birleştirilmesi.
3) Konteynır yapısı ve elemanları, Yapılışlarına ve kullanışlarına göre konteynır çeşitleri.
4) Konteynır yapısı ve elemanları, Yapılışlarına ve kullanışlarına göre konteynır çeşitleri.
5) Satıcının deposundan alıcının deposuna kadar konteynırın taşınması sırasında geçirdiği evreler.
6) Satıcının deposundan alıcının deposuna kadar konteynırın taşınması sırasında geçirdiği evreler.
7) Konteynırın takibinde yapılması gereken işlemler.
8) Konteynırın takibinde yapılması gereken işlemler.
9) Konteynır taşımacılığında kullanılan belgeler.
10) Konteynır taşımacılığında kullanılan belgeler.
11) Yüklerin konteynırlara istiflenmesi, Konteynırların gemiye istiflenmesi.
12) Yüklerin konteynırlara istiflenmesi, Konteynırların gemiye istiflenmesi.
13) Konteynır gemileri.
14) Konteynır gemileri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği, Murat ERDAL.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1 1 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1 1
13) Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 3
13) Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 55