DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84 |
Ders Kodu: | DLI2007 | ||||||||
Ders İsmi: | KONTEYNER SİSTEMLERİ VE İŞLETMECİLİĞİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Gör. Zeki YAŞAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Zeki Yaşar | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Konteynır sistemlerinin teknik açıdan ve işletmeciliği açısından incelenmesi, kullanım şekilleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Konteynerizasyon, yüklerin birleştirilmesi. Konteynır yapısı ve elemanları, Yapılışlarına ve kullanışlarına göre konteynır çeşitleri. Satıcının deposundan alıcının deposuna kadar konteynırın taşınması sırasında geçirdiği evreler. Konteynırın takibinde yapılması gereken işlemler. Konteynır taşımacılığında kullanılan belgeler. Yüklerin konteynırlara istiflenmesi, Konteynırların gemiye istiflenmesi. Konteynır gemileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konteynerizasyonu bilir. 2) Konteynır çeşitlerini bilir. 3) Konteynırın taşınma evrelerine hakim olur. 4) Konteynır taşıma belgelerini bilir. 5) Konteynırların istiflenmesinin nasıl yapıldığını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stacking of cargo in containers, Stowage of containers on the ship. | |
1) | Konteynerizasyon, yüklerin birleştirilmesi. | |
2) | Konteynerizasyon, yüklerin birleştirilmesi. | |
3) | Konteynır yapısı ve elemanları, Yapılışlarına ve kullanışlarına göre konteynır çeşitleri. | |
4) | Konteynır yapısı ve elemanları, Yapılışlarına ve kullanışlarına göre konteynır çeşitleri. | |
5) | Satıcının deposundan alıcının deposuna kadar konteynırın taşınması sırasında geçirdiği evreler. | |
6) | Satıcının deposundan alıcının deposuna kadar konteynırın taşınması sırasında geçirdiği evreler. | |
7) | Konteynırın takibinde yapılması gereken işlemler. | |
8) | Konteynırın takibinde yapılması gereken işlemler. | |
9) | Konteynır taşımacılığında kullanılan belgeler. | |
10) | Konteynır taşımacılığında kullanılan belgeler. | |
11) | Yüklerin konteynırlara istiflenmesi, Konteynırların gemiye istiflenmesi. | |
12) | Yüklerin konteynırlara istiflenmesi, Konteynırların gemiye istiflenmesi. | |
13) | Konteynır gemileri. | |
14) | Konteynır gemileri. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği, Murat ERDAL. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 2 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 55 |