DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84 |
Ders Kodu: | DLI1033 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİNE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. TEVFİK SUAT ELMACI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Tevfik Suat ELMACI | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Deniz işletmeciliği ve liman işletmeciliği ile ililişkili iş kolları ve temel işlemler hakkında temel bilgiler kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | 1. GEMİ TANIMI – GEMİ TİPLERİ ve GEMİ ÖLÇÜMLERİ 2. LİMAN OPERASYONLARI 3. GEMİ YÜK OPERASYONLARI 4. ACENTALARIN GEMİ VE PERSONELİNE VERDİĞİ HİZMETLER 5. TİCARET GEMİSİ SERTİFİKALARI ve ÖRNEKLERİ 6. P&I KULÜP SİGORTASI 7. DENİZ TURİZMİ 8. ULUSAL MEVZUAT |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemileri ve ölçülerini tanır. 2) Gemi ve Liman operasyonlarını bilir. 3) Gemi acente işlemleri hakim olur. 4) Gemi belgelerinin ayrımını ve klas kuruluşlarını bilir. 5) Deniz turizmi hakkında alan bilgisine hakimdir ve mevzuatı bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gemi Tanımı – Gemi Tipleri ve Gemi Ölçümleri | |
2) | Liman operasyonları | |
3) | Liman operasyonları | |
4) | Gemi yük operasyonları | |
5) | Gemi yük operasyonları | |
6) | Acentaların gemi ve personeline verdiği hizmetler | |
7) | Ara sınav | |
8) | Ticaret gemisi sertifikaları ve örnekleri | |
9) | P&I kulüp sigortası | |
10) | P&I kulüp sigortası | |
11) | Deniz turizmi | |
12) | Deniz turizmi | |
13) | Ulusal mevzuat | |
14) | Ulusal mevzuat |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Limanlar ve Terminaller R.Baykal, Gemi acenteliği DTO, Denizcilik Mevzuatı H.Karan-S.Aksoy |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 3 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 2 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 101 |