DLI1033 DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİNE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DLI1033
Ders İsmi: DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİNE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. TEVFİK SUAT ELMACI
Dersi Veren(ler): Tevfik Suat ELMACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Deniz işletmeciliği ve liman işletmeciliği ile ililişkili iş kolları ve temel işlemler hakkında temel bilgiler kazandırmak.
Dersin İçeriği: 1. GEMİ TANIMI – GEMİ TİPLERİ ve GEMİ ÖLÇÜMLERİ
2. LİMAN OPERASYONLARI
3. GEMİ YÜK OPERASYONLARI
4. ACENTALARIN GEMİ VE PERSONELİNE VERDİĞİ HİZMETLER
5. TİCARET GEMİSİ SERTİFİKALARI ve ÖRNEKLERİ
6. P&I KULÜP SİGORTASI
7. DENİZ TURİZMİ
8. ULUSAL MEVZUAT

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemileri ve ölçülerini tanır.
2) Gemi ve Liman operasyonlarını bilir.
3) Gemi acente işlemleri hakim olur.
4) Gemi belgelerinin ayrımını ve klas kuruluşlarını bilir.
5) Deniz turizmi hakkında alan bilgisine hakimdir ve mevzuatı bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gemi Tanımı – Gemi Tipleri ve Gemi Ölçümleri
2) Liman operasyonları
3) Liman operasyonları
4) Gemi yük operasyonları
5) Gemi yük operasyonları
6) Acentaların gemi ve personeline verdiği hizmetler
7) Ara sınav
8) Ticaret gemisi sertifikaları ve örnekleri
9) P&I kulüp sigortası
10) P&I kulüp sigortası
11) Deniz turizmi
12) Deniz turizmi
13) Ulusal mevzuat
14) Ulusal mevzuat

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Limanlar ve Terminaller R.Baykal, Gemi acenteliği DTO, Denizcilik Mevzuatı H.Karan-S.Aksoy

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1 1
13) Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 3
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 3
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 2
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 3
12) Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2
13) Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 101