DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DUI2032 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZ METEOROLİJİSİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. İBRAHİM ŞAHİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | İBRAHİM ŞAHİN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gemi/Limanlarda görev alacak öğrencinin; Atmosfer basıncı, rüzgarlar, cepheler, alçak ve yüksek basınç sistemleri, fırtınalar, hava tahmini, akıntı sistemleri ve dalgalar gibi meteorolojik kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Gemi/Limanlarda görev alacak öğrencinin; Atmosfer basıncı, rüzgarlar, cepheler, alçak ve yüksek basınç sistemleri, fırtınalar, hava tahmini, akıntı sistemleri ve dalgalar gibi meteorolojik kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek ; Hava durumu, deniz ve meteorolojik özellikler arasındaki ilişkiyi açıklayabilmelerini sağlamak 2) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek ; Atmosferik olayların denizlere ve denizcilik ile ilgili faaliyetlere etkisini açıklayabilmelerini sağlamak 3) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek Meteoroloji bilgilerini kullanarak kısa süreli tahminler yapabilmelerini sağlamak. 4) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek kötü hava ve fırtına koşullarından sakınma yapabilmelerini sağlamak. 5) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek ; Okyanus ve denizlerin oşinoğrafik özellikleri ile akıntı sistemlerini bilerek seyir maksatlarıyla faydalanmalarını sağlamaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Atmosferin Yapısı ve Güneş Radyasyonu, Meteorolojinin Elemanları ve Ölçüm Aletleri | Slayt-Video gösterim |
2) | Sıcaklık ve Isı Transferi- Hava Basıncı Oluşumu | SLAYT-VİDEO GÖSTERİM |
3) | Buharlaşma – Yoğunlaşma -Yağışlar | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİM |
4) | Bulut Gelişimi ve Bulutlar | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
5) | Rüzgar Oluşumu, Atmosferik Dolaşım ve Küresel Rüzgar Sistemi | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
6) | Okyanus Üstündeki Rüzgâr ve Basınç Sistemleri | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
7) | Siklon-Antisiklon-Tornado-Harikeyn | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
8) | ARA SINAV | |
9) | Tropikal Fırtına Hareket Yönleri ve Kaçış Rotaları | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
10) | Hava Kütleleri ve Cepheler (Sırt, Oluk, Boyun) | VİDEO VE SLAYT GÖSTERİMİ |
11) | Hava Kütleleri ve Cepheler (Sırt, Oluk, Boyun) (DEVAM) | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
12) | Okyanus, Denizler ve Akıntı Sistemleri | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
13) | Hava Durumu Hizmetleri- Hava Gözlemlerinin Kayıt ve Rapor Edilmesi | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
14) | Hava Tahmini | SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Denizcilik Meteorolojisi (Prof Dr. Süreyya ÖNEY, Dr. Ayşe YILMAZ) 2. Mariners Weather Handbook (Steve and Linda DASHEW) 3. Essentials of Meteorology (C. Donalds AHRENS |
Diğer Kaynaklar: | 1. Deniz Meteorolojisi (Kaptan Feridun KILIÇ) 2. Anında Hava Tahmini (Alan WATTS) Çeviren Gökhan ABUR 3. 050 Meteoroloji (Türk Hava Kuvvetleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 3 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 3 |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |