DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DUI2032
Ders İsmi: DENİZ METEOROLİJİSİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. İBRAHİM ŞAHİN
Dersi Veren(ler): İBRAHİM ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gemi/Limanlarda görev alacak öğrencinin;
Atmosfer basıncı, rüzgarlar, cepheler, alçak ve yüksek basınç sistemleri, fırtınalar, hava tahmini, akıntı sistemleri ve dalgalar gibi meteorolojik kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Gemi/Limanlarda görev alacak öğrencinin;
Atmosfer basıncı, rüzgarlar, cepheler, alçak ve yüksek basınç sistemleri, fırtınalar, hava tahmini, akıntı sistemleri ve dalgalar gibi meteorolojik kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek ; Hava durumu, deniz ve meteorolojik özellikler arasındaki ilişkiyi açıklayabilmelerini sağlamak
2) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek ; Atmosferik olayların denizlere ve denizcilik ile ilgili faaliyetlere etkisini açıklayabilmelerini sağlamak
3) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek Meteoroloji bilgilerini kullanarak kısa süreli tahminler yapabilmelerini sağlamak.
4) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek kötü hava ve fırtına koşullarından sakınma yapabilmelerini sağlamak.
5) Gemi /limanlarda görev alacak öğrenciyi eğiterek ; Okyanus ve denizlerin oşinoğrafik özellikleri ile akıntı sistemlerini bilerek seyir maksatlarıyla faydalanmalarını sağlamaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Atmosferin Yapısı ve Güneş Radyasyonu, Meteorolojinin Elemanları ve Ölçüm Aletleri Slayt-Video gösterim
2) Sıcaklık ve Isı Transferi- Hava Basıncı Oluşumu SLAYT-VİDEO GÖSTERİM
3) Buharlaşma – Yoğunlaşma -Yağışlar SLAYT VE VİDEO GÖSTERİM
4) Bulut Gelişimi ve Bulutlar SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
5) Rüzgar Oluşumu, Atmosferik Dolaşım ve Küresel Rüzgar Sistemi SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
6) Okyanus Üstündeki Rüzgâr ve Basınç Sistemleri SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
7) Siklon-Antisiklon-Tornado-Harikeyn SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
8) ARA SINAV
9) Tropikal Fırtına Hareket Yönleri ve Kaçış Rotaları SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
10) Hava Kütleleri ve Cepheler (Sırt, Oluk, Boyun) VİDEO VE SLAYT GÖSTERİMİ
11) Hava Kütleleri ve Cepheler (Sırt, Oluk, Boyun) (DEVAM) SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
12) Okyanus, Denizler ve Akıntı Sistemleri SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
13) Hava Durumu Hizmetleri- Hava Gözlemlerinin Kayıt ve Rapor Edilmesi SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ
14) Hava Tahmini SLAYT VE VİDEO GÖSTERİMİ

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Denizcilik Meteorolojisi (Prof Dr. Süreyya ÖNEY, Dr. Ayşe YILMAZ)
2. Mariners Weather Handbook (Steve and Linda DASHEW)
3. Essentials of Meteorology (C. Donalds AHRENS
Diğer Kaynaklar: 1. Deniz Meteorolojisi (Kaptan Feridun KILIÇ)
2. Anında Hava Tahmini (Alan WATTS) Çeviren Gökhan ABUR
3. 050 Meteoroloji (Türk Hava Kuvvetleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1 1 1 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1 1 1 1 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1 1 1 1 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 2
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 3
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 3
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 3
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 2
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sunum / Seminer 28 1 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 74