GEMİ İNŞAATI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54 |
Ders Kodu: | FIZ2001 | ||||||||
Ders İsmi: | TEMEL FİZİK 2 (ELK.ELK MANYETİK) | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Nilay GÜNDÜZ AKDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Demir | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Elektromanyetizmanın temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve anlaşılır bir biçimde vermek. Temel prensip ve kavramların, gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte anlaşılırlığını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Giriş, Eletrostatik, Elektrik Yükleri ve Coulomb Yasası , Elektrik Alanları ve Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Yalıtkanlar, Elektrik Akım, Direnç ve Ohm Kanunu, Sığa ve Kondansatörler, DA Devreleri, Elektriksel İş, Enerj ve Güç, Kirchhoff Kanunları, Manyetik Alan ve Manyetik Alan Kaynakları, Fraday Yasası, Madde içinde Manyetik Alan, Elektromanyetizma, İndüksiyon, Alternatif Akım Devreleri, Maxwell Denklemleri ve Elektromanyetik Dalgalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Noktasal ve bazı basit yük dağılımlarının oluşturduğu elektrik alanı ve potansiyeli hesaplayabilme 2) Gauss Yasasını, elektrik alan hesabı ve iletkenlerin özelliklerini anlamada kullanabilme 3) Sığa ve depolanan elektrostatik enerjiyi hesaplayabilme, Dielektrik maddelerin sığayı ve enerjiyi nasıl değiştirdiğini analiz edebilme 4) Kirchhoff Yasaları ve bunların DA devrelerinde nasıl kullanılacağını bilme 5) Elektrik yüklerin ve üzerinden akım geçen iletken tellerin manyetik alandan nasıl etkilendiğini ve manyetik alanların temel özelliklerini kavrama 6) Hareketli yüklerin nasıl manyetik alan oluşturduğunu analiz edebilme ve bu manyetik alanları hesaplayabilme 7) VII. elektrik alanların nasıl manyetik alan oluşturabildiğini analiz edebilme 8) Alternatif Akım Devreleri ve Maxwell Yasalarını kavrama 9) Elektromanyetik dalgalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik Yükü, Statik Elektrik, Yalıtkanlar, İletkenler, Elektrik Alan | |
2) | Elektrik Akı, Coulomb Yasası, Gauss Yasası ve Gauss Yasası Uygulamaları | |
3) | Elektriksel Potansiyel Enerji, Potansiyel Fark, Yük Dağılımından Kaynaklanan Potansiyel | |
4) | Kapasitörler, Dielektrikler | |
5) | Elektrik Akımı, Direnç, Ohm Yasası, Güç ve Akım Yoğunluğu | |
6) | Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Yasası | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Manyetik Alanlar, Manyetik Alan Kaynakları | |
9) | Manyetik Alanlar, Manyetik Alanın Etkileri | |
10) | Manyetik Alan Kaynakları, Ampere Yasası, Biot-Savart Yasası | |
11) | Faraday Yasası | |
12) | İndüktans , Manyetik Alan içinde Enerji Depolanması | |
13) | Alternatif Akım Devreleri ve Boşlukta Maxwell Yasaları | |
14) | Elektromanyetik Dalgalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Douglas C. GIANCOLI, Physics for Scientists & Engineers , 4th Edition, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | 1. Halliday, Resnick, Walker: Fundamentals of Physics, 6th Edition 2. Sears ve Zemansky, University Physics 3. Serway, Jewett, Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, 8th Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
6) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 75 |