GEMİ İNŞAATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: FIZ2001
Ders İsmi: TEMEL FİZİK 2 (ELK.ELK MANYETİK)
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Nilay GÜNDÜZ AKDOĞAN
Dersi Veren(ler): Pınar Demir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektromanyetizmanın temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve anlaşılır bir biçimde vermek. Temel prensip ve kavramların, gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte anlaşılırlığını sağlamak.
Dersin İçeriği: Giriş, Eletrostatik, Elektrik Yükleri ve Coulomb Yasası , Elektrik Alanları ve
Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Yalıtkanlar, Elektrik Akım, Direnç ve Ohm
Kanunu, Sığa ve Kondansatörler, DA Devreleri, Elektriksel İş, Enerj ve Güç, Kirchhoff Kanunları, Manyetik Alan ve Manyetik Alan Kaynakları, Fraday Yasası, Madde içinde Manyetik Alan, Elektromanyetizma, İndüksiyon, Alternatif Akım Devreleri, Maxwell Denklemleri ve Elektromanyetik Dalgalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Noktasal ve bazı basit yük dağılımlarının oluşturduğu elektrik alanı ve potansiyeli hesaplayabilme
2) Gauss Yasasını, elektrik alan hesabı ve iletkenlerin özelliklerini anlamada kullanabilme
3) Sığa ve depolanan elektrostatik enerjiyi hesaplayabilme, Dielektrik maddelerin sığayı ve enerjiyi nasıl değiştirdiğini analiz edebilme
4) Kirchhoff Yasaları ve bunların DA devrelerinde nasıl kullanılacağını bilme
5) Elektrik yüklerin ve üzerinden akım geçen iletken tellerin manyetik alandan nasıl etkilendiğini ve manyetik alanların temel özelliklerini kavrama
6) Hareketli yüklerin nasıl manyetik alan oluşturduğunu analiz edebilme ve bu manyetik alanları hesaplayabilme
7) VII. elektrik alanların nasıl manyetik alan oluşturabildiğini analiz edebilme
8) Alternatif Akım Devreleri ve Maxwell Yasalarını kavrama
9) Elektromanyetik dalgalar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektrik Yükü, Statik Elektrik, Yalıtkanlar, İletkenler, Elektrik Alan
2) Elektrik Akı, Coulomb Yasası, Gauss Yasası ve Gauss Yasası Uygulamaları
3) Elektriksel Potansiyel Enerji, Potansiyel Fark, Yük Dağılımından Kaynaklanan Potansiyel
4) Kapasitörler, Dielektrikler
5) Elektrik Akımı, Direnç, Ohm Yasası, Güç ve Akım Yoğunluğu
6) Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Yasası
7) Ara Sınav
8) Manyetik Alanlar, Manyetik Alan Kaynakları
9) Manyetik Alanlar, Manyetik Alanın Etkileri
10) Manyetik Alan Kaynakları, Ampere Yasası, Biot-Savart Yasası
11) Faraday Yasası
12) İndüktans , Manyetik Alan içinde Enerji Depolanması
13) Alternatif Akım Devreleri ve Boşlukta Maxwell Yasaları
14) Elektromanyetik Dalgalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Douglas C. GIANCOLI, Physics for Scientists & Engineers , 4th Edition, Pearson
Diğer Kaynaklar: 1. Halliday, Resnick, Walker: Fundamentals of Physics, 6th Edition
2. Sears ve Zemansky, University Physics
3. Serway, Jewett, Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, 8th Edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Öğrenme Çıktıları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 4 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 4 5 20
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü 75