GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | GMI1031 | ||||||||
Ders İsmi: | TEKNİK RESİM UYGULAMALARI | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Hakan Mehmet KÖKTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Hakan M. KÖKTÜRK | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin staj döneminde ve çalışma hayatında resim okuma ve uygulama becerilerini geliştirmek ve çizecekleri üretim resimlerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Teknik resim araç ve malzemeleri, Standart yazı ve çizgi, izdüşüm metotları, Geometrik çizimleri tanıma, kesitler alma, ölçümlendirme, Perspektif görünüşü tanıma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. 11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 13) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknik resme giriş | Genel çizim gereçleri |
2) | Teknik resim kullanım alanları, standartlar | • Genel çizim gereçleri |
3) | Mühendislik çizim ilkeleri, teknik yazı standartları ve uygulaması, ölçekler, çerçeve ve antet | Genel çizim gereçleri |
4) | Geometrik çizim prensipleri | Genel çizim gereçleri |
5) | Geometrik çizim uygulamaları | Genel çizim gereçleri |
6) | İzdüşüm esasları ve yöntemleri | Genel çizim gereçleri |
7) | Görünüş çıkarma ve uygulamaları | Genel çizim gereçleri |
8) | Perspektifler | Genel çizim gereçleri |
9) | Kesit alma | Genel çizim gereçleri |
10) | Kesit alma uygulamaları | Genel çizim gereçleri |
11) | Ölçülendirme | Genel çizim gereçleri |
12) | Ölçülendirme ve yüzey işleme işaretleri, toleranslar ve uygulamalar | Genel çizim gereçleri |
13) | Yüzey işleme işaret ve tanımı | Genel çizim gereçleri |
14) | Tolerans ve alıştırmalar | Genel çizim gereçleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Elemanı Ders Notları Teknik Resim, Mehmet Küçük, MEB Teknik Resim, İbrahim Zeki Şen, Nail Özçilingir, Deha Yayıncılık Lecture Notes by the Instructor Technical Drawing, Mehmet Küçük, Ministry of National Education Technical Drawing, İbrahim Zeki Şen, Nail Özçilingir, Deha Publishing |
Diğer Kaynaklar: | Kütüphanedeki teknik ve makine resim kitapları Technical and machine drawing books in the library |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 3 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 10 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 80 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 28 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |