GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: GMI1031
Ders İsmi: TEKNİK RESİM UYGULAMALARI
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
1 2 2 2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hakan Mehmet KÖKTÜRK
Dersi Veren(ler): Hakan M. KÖKTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin staj döneminde ve çalışma hayatında resim okuma ve uygulama becerilerini geliştirmek ve çizecekleri üretim resimlerine hazırlamak.
Dersin İçeriği: Teknik resim araç ve malzemeleri,
Standart yazı ve çizgi, izdüşüm metotları,
Geometrik çizimleri tanıma, kesitler alma, ölçümlendirme,
Perspektif görünüşü tanıma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
13) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik resme giriş Genel çizim gereçleri
2) Teknik resim kullanım alanları, standartlar • Genel çizim gereçleri
3) Mühendislik çizim ilkeleri, teknik yazı standartları ve uygulaması, ölçekler, çerçeve ve antet Genel çizim gereçleri
4) Geometrik çizim prensipleri Genel çizim gereçleri
5) Geometrik çizim uygulamaları Genel çizim gereçleri
6) İzdüşüm esasları ve yöntemleri Genel çizim gereçleri
7) Görünüş çıkarma ve uygulamaları Genel çizim gereçleri
8) Perspektifler Genel çizim gereçleri
9) Kesit alma Genel çizim gereçleri
10) Kesit alma uygulamaları Genel çizim gereçleri
11) Ölçülendirme Genel çizim gereçleri
12) Ölçülendirme ve yüzey işleme işaretleri, toleranslar ve uygulamalar Genel çizim gereçleri
13) Yüzey işleme işaret ve tanımı Genel çizim gereçleri
14) Tolerans ve alıştırmalar Genel çizim gereçleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Elemanı Ders Notları
Teknik Resim, Mehmet Küçük, MEB
Teknik Resim, İbrahim Zeki Şen, Nail Özçilingir, Deha Yayıncılık

Lecture Notes by the Instructor
Technical Drawing, Mehmet Küçük, Ministry of National Education
Technical Drawing, İbrahim Zeki Şen, Nail Özçilingir, Deha Publishing
Diğer Kaynaklar: Kütüphanedeki teknik ve makine resim kitapları
Technical and machine drawing books in the library

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1 1 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1 1
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 2
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 3
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 2
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 3
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 3
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 10 % 40
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 80
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl İş Yükü (Saat)
Ders 14 14
Uygulama 14 28
Ödevler 14 14
Ara Sınavlar 1 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2
Toplam İş Yükü 60