MEKATRONİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ETO1022
Ders İsmi: BİLGİSAYAR TABANLI VERİ KONTROL
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Pınar DEMİR
Dersi Veren(ler): Pınar Demir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - Bilgisayar Tabanlı Veri Toplama Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü,
- Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, Dijital Mantık, Mantık Devreleri,
- Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon,
- Analog ve Dijital Sinyal,
- Sensörler (algılayıcılar),
- Sinyal Şekillendirme,
- Örnekleme ve tutma devreleri,
- Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC),
- Gemilerde Veri Toplama Sistemleri,
- C programlama diline giriş, Girdi/Çıktı işlemleri, operatörler, karar yapıları, döngüler, diziler, fonksiyonlar
Dersin İçeriği: - Bilgisayar Tabanlı Veri Kontrol Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, On altılık aritmetik, Dijital Mantık, Mantık Devreleri, Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon, Analog ve Dijital Sinyal, Sensörler (algılayıcılar), Sinyal Şekillendirme, Örnekleme ve tutma devreleri, Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), Gemilerde Veri Toplama Sistemleri, C programlama diline giriş, Girdi/Çıktı işlemleri, operatörler, karar yapıları, döngüler, diziler, fonksiyonlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar Tabanlı Veri Toplama Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü,
2) Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, Dijital Mantık, Mantık Devreleri,
3) Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon
4) Analog ve Dijital Sinyal,
5) Sensörler (algılayıcılar),
6) Sinyal Şekillendirme,
7) Örnekleme ve tutma devreleri
8) Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC),
9) Gemilerde Veri Toplama Sistemleri
10) C programlama dili

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Tabanlı Veri Toplama Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, C programlama diline giriş
2) Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, On Altılı Aritmetik, C programlama diline giriş
3) Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, On Altılı Aritmetik, C programlama dilinde Girdi/Çıktı işlemleri
4) Dijital Mantık, Mantık Devreleri, Girdi/Çıktı işlemleri, C programlama dilinde operatörler
5) Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon, C programlama dilinde operatörler
6) Analog ve Dijital Sinyal, C programlama dilinde karar yapıları
7) Sensörler (algılayıcılar), C programlama dilinde karar yapıları
8) Ara Sınav
9) Sinyal Şekillendirme, C programlama dilinde döngüler
10) Sinyal Şekillendirme, C programlama dilinde döngüler
11) Örnekleme ve tutma devreleri, C programlama dilinde diziler
12) Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), C programlama dilinde diziler
13) Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), C programlama dilinde fonksiyonlar
14) Gemilerde Veri Toplama Sistemleri, C programlama dilinde fonksiyonlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Data Acquisition and Control Handbook (KEYTHLEY)
2. Data Acquisition Handbook (A Reference For DAQ And Analog & Digital Signal Conditioning 4th Ed.
3. C How to Program, Deitel & Deitel, 9th Edition
Diğer Kaynaklar: 1. Digital Control of Dynamic Systems, G. F. Franklin, J. D. Powell, M. L. Workman, Addison-Wesley, Standford, California, 1990.
2. Signals and Systems A. V. Oppenheim, A. S. Willsky, S. H. Nawab Prentice Hall, Inc., 1997.
3. Sinyaller ve Sistemler H. P. Hsu Schaum’s Outlines: McGraw Hill (Çeviri) Nobel Yayın, 2001.
4. Introduction to Data Acquisition with LabVIEW, by Robert H. King, published by McGraw-Hill Higher Education, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1 1 1 1 1
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 3
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 3
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 2
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Laboratuvar 1 14 14
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü 122