MEKATRONİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | ETO1022 | ||||||||
Ders İsmi: | BİLGİSAYAR TABANLI VERİ KONTROL | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Pınar DEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Demir | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | - Bilgisayar Tabanlı Veri Toplama Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, - Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, Dijital Mantık, Mantık Devreleri, - Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon, - Analog ve Dijital Sinyal, - Sensörler (algılayıcılar), - Sinyal Şekillendirme, - Örnekleme ve tutma devreleri, - Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), - Gemilerde Veri Toplama Sistemleri, - C programlama diline giriş, Girdi/Çıktı işlemleri, operatörler, karar yapıları, döngüler, diziler, fonksiyonlar |
Dersin İçeriği: | - Bilgisayar Tabanlı Veri Kontrol Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, On altılık aritmetik, Dijital Mantık, Mantık Devreleri, Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon, Analog ve Dijital Sinyal, Sensörler (algılayıcılar), Sinyal Şekillendirme, Örnekleme ve tutma devreleri, Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), Gemilerde Veri Toplama Sistemleri, C programlama diline giriş, Girdi/Çıktı işlemleri, operatörler, karar yapıları, döngüler, diziler, fonksiyonlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar Tabanlı Veri Toplama Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, 2) Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, Dijital Mantık, Mantık Devreleri, 3) Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon 4) Analog ve Dijital Sinyal, 5) Sensörler (algılayıcılar), 6) Sinyal Şekillendirme, 7) Örnekleme ve tutma devreleri 8) Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), 9) Gemilerde Veri Toplama Sistemleri 10) C programlama dili |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Tabanlı Veri Toplama Sistemlerine Giriş, Sistem ve Sistem Yaklaşımı, Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü, C programlama diline giriş | |
2) | Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, On Altılı Aritmetik, C programlama diline giriş | |
3) | Sayı Sistemleri, İkili Aritmetik, On Altılı Aritmetik, C programlama dilinde Girdi/Çıktı işlemleri | |
4) | Dijital Mantık, Mantık Devreleri, Girdi/Çıktı işlemleri, C programlama dilinde operatörler | |
5) | Ölçme prensipleri ve Enstrümantasyon, C programlama dilinde operatörler | |
6) | Analog ve Dijital Sinyal, C programlama dilinde karar yapıları | |
7) | Sensörler (algılayıcılar), C programlama dilinde karar yapıları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sinyal Şekillendirme, C programlama dilinde döngüler | |
10) | Sinyal Şekillendirme, C programlama dilinde döngüler | |
11) | Örnekleme ve tutma devreleri, C programlama dilinde diziler | |
12) | Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), C programlama dilinde diziler | |
13) | Çoklayıcılar ve dönüştürücüler (DAC - ADC), C programlama dilinde fonksiyonlar | |
14) | Gemilerde Veri Toplama Sistemleri, C programlama dilinde fonksiyonlar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Data Acquisition and Control Handbook (KEYTHLEY) 2. Data Acquisition Handbook (A Reference For DAQ And Analog & Digital Signal Conditioning 4th Ed. 3. C How to Program, Deitel & Deitel, 9th Edition |
Diğer Kaynaklar: | 1. Digital Control of Dynamic Systems, G. F. Franklin, J. D. Powell, M. L. Workman, Addison-Wesley, Standford, California, 1990. 2. Signals and Systems A. V. Oppenheim, A. S. Willsky, S. H. Nawab Prentice Hall, Inc., 1997. 3. Sinyaller ve Sistemler H. P. Hsu Schaum’s Outlines: McGraw Hill (Çeviri) Nobel Yayın, 2001. 4. Introduction to Data Acquisition with LabVIEW, by Robert H. King, published by McGraw-Hill Higher Education, 2012. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 3 |
9) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 3 |
10) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 2 |
11) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
12) | Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 1 | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 122 |