YAT İŞLETME VE YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | YIY2011 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZ TURİZMİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Yurdusev TALUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Yurdusev TALUN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | - Turizmin Tanımı, Önemi, İlgili Kavramlar ve Tarihsel Gelişimi - Turizm Türleri ve Sürdürülebilir Turizm - Turizmin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar - Turizm Sektörünün Unsurları - Türkiye’de Turizm Sektörünün Genel Yapısı ve Önemi - Turizmdeki Yeni Trendler - Deniz Turizmi Kavramı, Kapsamı, Özellikleri ve Tarihsel Gelişimi - Deniz Turizm Tesisleri ve Yapısı - Deniz Turizm Araçları ( Yatlar, Kruvaziyer Gemiler, Su Sporlar Araçları) - Deniz Turizminin Etkileri, Deniz Turizm Destinasyonları ve Çekim Merkezleri - Türkiye’de Deniz Turizmi, Ekonomideki Yeri ve Sürdürülebilir Deniz Turizmi İle İlgili Çalışmalar - Deniz Turizm Yönetmeliği Konularında öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği: | Turizmin Tanımı, Önemi ve İlgili Kavramlar, Turizmin Tarihsel Gelişimi. , Turizmin Türleri, Sürdürülebilir Turizm. Turizmin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar. Turizm Sektörünün Yapısı, Türkiye’de Turizm Sektörü ve Ekonomideki Yeri. Turizmdeki Yeni Trendler. Deniz Turizm Kavramı Kapsamı, Özellikleri ve Tarihsel Gelişimi - Deniz Turizm Tesisleri ve Yapısı - Deniz Turizm Araçları - Türkiye’de Deniz Turizmi, Ekonomideki Yeri ve Sürdürülebilir Deniz Turizmi İle İlgili Çalışmalar - Deniz Turizminin Etkileri, Deniz Turizm Destinasyonları ve Çekim Merkezleri, - Deniz Turizm Yönetmeliği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) (I) Turizmin evrensel tanımını, ilgili kavramlarını ve önemini bilecek, tarihsel gelişimine hakim olacak 2) (II) Turizmin türlerini öğrenecek, sürdürülebilir turizm kavramı ve içeriğini bilecek 3) (III) Turizmin gelişmesine etki eden unsurları öğrenecek 4) (IV) Turizm sektörünün, ulaştırma, konaklama, yiyecek-içecek, seyahat, rekreasyon işletmeleri gibi unsurları hakkında bilgi edinecek 5) (V) Türkiye’deki turizm sektörünün genel yapısı ile ilgili bilgi sahibi olacak, turizmin ekonomideki yerini ve önemini kavrayacak 6) (VI) Dijitalleşme ile birlikte değişen turizmdeki yeni trendlerin farkına varacak 7) (VII) Deniz turizminin yapısını, özelliklerini kavrayacak, tarihsel gelişimini bilecek 8) (VIII) Deniz turizminin bileşenlerinden, deniz turizm tesislerinin yapısını öğrenecek 9) (IX) Deniz turizmi araçlarını bilecek ve bunların deniz turizmindeki yerlerinin önemini kavrayacak 10) (X) Deniz turizminin etkilerini öğrenecek, deniz turizmi destinasyonları ve çekim merkezlerine hakim olacak 11) (XI) Türkiye’nin deniz turizmi yapısını anlayacak ve ekonomideki yerini bilecek, sürdürülebilir deniz turizmi ile ilgili yapılan çalışmaları öğrenecek 12) (XII) Deniz turizmi yönetmeliğini bileceklerdir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Turizmin Tanımı, İlgili Kavramlar, Turizmin Önemi ve Tarihsel Gelişimi | İlgili Kaynaklar Power point sunumu |
2) | Turizmin Türleri- Sürdürülebilir Turizm Kavramı | İlgili kaynaklar Power Point Sunumu |
3) | Turizmin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar | İlgili Kaynaklar Power point Sunumu |
4) | Turizm Sektörüne Genel Bir Bakış. Turizmin Temel Unsurları ( Ulaştırma, Konaklama, Yiyecek- İçecek, Seyahat, Rekreasyon İşletmeleri) | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
5) | Türkiye’de Turizm Sektörünün Yapısı ve Türkiye Ekonomisindeki Yeri | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
6) | Turizmde Yeni Trendler | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
7) | Deniz Turizm Kavramı- Kapsamı, Özellikleri ve Tarihsel Gelişimi | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
8) | Vize Sınavı | LMS Notları Yasal Mevzuat |
9) | Deniz Turizminin Bileşenleri - Deniz Turizm Tesisleri- Marina ve Yat İşletmeleri- Çekek Yerleri | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
10) | Deniz Turizm Araçları – Yatlar- Kruvaziyer Gemiler- Su Sporları Araçları | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
11) | Deniz Turizminin Çevresel- Ekonomik ve Tarihi- Kültürel Etkileri, Deniz Turizmi Destinasyonları ve Çekim Merkezleri | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
12) | Türkiye’de Deniz Turizminin Yapısı, Ekonomideki Yeri, Sürdürülebilir Deniz Turizmi İle İlgili Yapılan Çalışmalar | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
13) | Deniz Turizmi Yönetmeliği | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
14) | Akıllı Turizm Unsurları Sunumları | İlgili Kaynaklar Power Point Sunumu |
15) | Final Sınavı | LMS Notları Yasal Mevzuat |
Ders Notları / Kitaplar: | LMS Notes Yasal Mevzuat |
Diğer Kaynaklar: | • Kozak,N., ,Kozak, M.,A. , Kozak, M. (2024). Genel Turizm: Turizm- İlkeler ve Kavramlar, Detay Yayıncılık •Çakmak,F.,Ç., Dinçer,F.,İ.( 2016). Deniz Turizmi, Detay Yayıncılık • Güleryüz, U. (2020). Thomos Cook Şirketi’nin Tarihçesi ve Batışı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (3). • Şengül, S. (2018). Turizmin Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Etkileri ile İlgili Algıların Girişimcilik Niyeti Üzerine Etkisi. İşletme Araştırmalar Dergisi. • Shodiyev, K., Przyszlasci, M..(2022) Scientific and Practical Aspects of Sustainable Development of Tourism in An İnnovative Economics. Miastaprzyszlosci.com.pl • Kıvılcım, B.( 2023). Turizmde Dijital Gelecek. Seyahat, Konaklama, Rehberlik ve Gastronomide Teknolojik Trendler ve Yenilikçi Uygulamalar. Gündüz C. (Editör). Detay Yayıncılık. • Sarıısik, M., Turkay, O., Akova, O. (2011). How To Manage Yacht Tourism In Turkey: A Swot Analysis And Related Strategies. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 24, Aydın Ş., Boz M. ( Editörler). (2021). Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler, Detay Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | ||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
8) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
9) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
10) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 2 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 |
8) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 |
10) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 |
11) | Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 2 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 2 | 13 | 26 |
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76 |