DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: RUS2001
Ders İsmi: RUSÇA I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF VICTORIA SMYR
Dersi Veren(ler): Victoria Smir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Rusça Alfabe ve gramer kurallarını öğrenip, ders çerçevesi içerisinde pratik yaparak konuşma, okuma, yazma ve dinleme niteliklerini geliştirmek
Dersin İçeriği: Alfabe. Cümle kalıpları. Gramer kuralları. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma uzerinde kurulan ders aktiviteleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
1) Rusça okuma, yazma, dinleme ve konuşma niteliklerini geliştirip Rusça konuşulan ülke ve/veya ortamlarda kendini ifade edebilmek, ınsanlarla iletişim kurabilmek kurabilmek, global network'un Rus segmentine erişim sağlayabilmek
2) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
3) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
4) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte
5) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Alfabe Aa Oo Уу Ээ Ии ы harfleri. Tonlama Ders kitabı
2) Alfabe. Мм Пп Бб Нн Тт Дд harfleri. Olumlu ve olumsuz cümleler. Soru cümleleri ders kitabı
3) Alfabe. Фф Вв Кк Гг Хх Pp harfleri. Bu ne? Bu kim? cümleleri ders kitabı
4) Alfabe С с, З з Я, Ёё Юю Юю Ее harfleri. Nesnelerin cinsiyet kavramı. SENİN ve BENİM şahıs zamirleri ders kitabı
5) Sayılar 0 - 100, Yaş sorma kalıbı, kendi ismini ve yaşını söyleme. Vacabulary quiz Ders kitabı sayfa 25-28
6) Benim ... var / Benim ... yok. Okul eşyaları. Ders kitabı Sayfa 28-30
7) Şahıs zamirleri. Onun adı ne? Benim ailem. Meslekler. Ders kitabı sayfa 30 - 36
8) Nesnelerin çoğul hali. Fiillerin şimdiki zamanı. Ders kitabı. Quizlet
9) Fiillerin şimdiki zamanı. Ders kitabı sayfa 43-47
10) Filli cümleler. Haftanın günleri. Ders kitabı Sayfa 47-51
11) Filler «хотеть» и «мочь»; «должен» Ders kitabı Sayfa 52-54
12) Sahiplik sıfatları. Sıfatlar. Zıt anlamlı sıfatlar. Ders kitabı Sayfa 54 - 59
13) NERELİ? Irklar, diller, ülkeler Ders kitabı Sayfa 64-67
14) Тема: Глаголы «есть», «пить», «любить» Yemek, içmek, sevmek filleri Ders kitabı Sayfa 69-70

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders kitabı - Class book
Diğer Kaynaklar: quizes www.kahoot.it
Время говорить по-русски https://www.irlc.msu.ru/irlc_projects/speak-russian/time_new/rus/course/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 24 1 24
Ödevler 8 1 8
Küçük Sınavlar 10 1 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 46