ULUSLARARASI LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | LOJ403 | ||||||||
Ders İsmi: | KÜRESEL LOJİSTİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÜMMÜHAN AKBAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Ümmühan Akbay | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, küresel lojistik kavramını, çeşitli lojistik merkezlerinin türlerine ve bunların gelişimini yönlendiren talep dinamiklerine odaklanarak incelemektedir. Rotterdam, Anvers, Hamburg, Marsilya, Barselona, Trieste, Pire, Dubai, Hong Kong, Şanghay, Singapur ve Los Angeles gibi önemli küresel lojistik merkezlerinin özellikleri üzerine vaka analizleri yapacaktır. Ders ayrıca, Türkiye'nin lojistik merkezi olma vizyonunu, ulaşım politikalarını ve ilgili vaka analizlerini ele alarak lojistik sektörünün ekonomi ve istihdamdaki rolünü vurgulayacaktır. Dersin Amaçları: • Öğrencilere küresel lojistik kavramı ve lojistik merkezlerin küresel tedarik zincirindeki rolü hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmak. • Öğrencilerin Avrupa, Orta Doğu, Uzak Doğu ve ABD gibi farklı bölgelerdeki büyük lojistik merkezleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmesi, karşılaştırması ve bu merkezlerin uluslararası ticaret ile taşıma ağlarına etkilerini anlamalarını sağlamak. • Öğrencilere lojistik merkezlerinin gelişimini yönlendiren talep dinamiklerini ve bunların küresel ticaret ağlarına entegrasyonunu değerlendirme yeteneği kazandırmak. • Öğrencilerin ulaşım politikaları, özellikle Avrupa Birliği ve Türkiye’nin lojistik stratejileri konusundaki anlayışlarını geliştirmek ve bu politikaların küresel lojistik ortamını nasıl şekillendirdiğini kavratmak. • Lojistik sektörünün istihdam yapısını ve ekonomideki kritik rolünü, özellikle üretim sektörü ile olan ilişkisini öğrencilere öğretmek. • İzmir Alsancak Limanı gibi liman ve taşımacılık merkezlerinin ayrıntılı analizlerini içeren vaka çalışmaları ile teorik lojistik kavramlarını gerçek dünyaya uygulayarak pratik anlayış kazandırmak. • Farklı bölgelerin lojistik stratejilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeye, karşılaşılan zorlukları tanımlamaya ve küresel lojistik operasyonlarını optimize etmek için çözüm önerileri sunmaya teşvik etmek. |
Dersin İçeriği: | Lojistik sektörü ile ilgili uluslararası kuruluşlar ve etkinlikler, Türkiye ve AB ulaştırma politikaları, taşımacılık ile ilgili bölgesel ve evrensel işbirlikleri, Türkiye ve dünyada lojistik alanındaki son gelişmeler bu derste incelenecek konular arasında bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Küresel lojistiğin temel kavramlarını ve lojistik merkezlerin rolünü anlamak. 2) Küresel lojistik merkezlerin gelişimini etkileyen faktörleri analiz etmek. 3) Başlıca küresel limanların lojistik stratejilerini değerlendirmek. 4) Avrupa Birliği ve Türkiye'nin ulaşım politikalarını anlamak. 5) Vaka analizleri aracılığıyla gerçek dünyadaki lojistik zorlukları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek. 6) Lojistik sektörünün istihdam ve ekonomi üzerindeki rolünü kavramak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel Lojistik Kavramı ve Lojistik Merkezler | Des notları |
2) | Küresel Lojistiğin Evrimi ve Başlıca Entegrasyon Türleri | Des notları |
3) | Lojistik Merkezlerin Gelişiminde Talep Dinamikleri | Des notları |
4) | Kuzey Avrupa Lojistik Merkez Örnekleri: Rotterdam, Anvers, Hamburg | Des notları |
5) | Akdeniz Lojistik Merkez Örnekleri: Marsilya, Barselona, Trieste, Pire | Des notları |
6) | Orta Doğu'nun Taşımacılık ve Dağıtım Merkezi: Dubai | Des notları |
7) | Uzak Doğu Lojistik Merkez Örnekleri: Hong Kong, Şanghay, Singapur | Des notları |
8) | Ara Sınav | Des notları |
9) | ABD'nin Pasifik Ticaret Geçidi: Los Angeles | Des notları |
10) | Türkiye'nin Lojistik Merkezi Olma Vizyonu ve Ulaşım Politikaları | Des notları |
11) | Lojistik Sektöründe İstihdam Yapısı | Des notları |
12) | Ekonomide Lojistiğin Rolü ve Üretim Sektörü ile İlişkisi | Des notları |
13) | Küresel Lojistik Vaka Analizleri | Des notları |
14) | Denizyolu Yük Taşımacılığı Vaka Analizi: İzmir Alsancak Limanı'nın Uluslararası Lojistik Merkezi Perspektifinden Analizi | Des notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Christopher, M. (2016). Logistics & supply chain management. Pearson UK. ISBN10 1292083794, 5th edition |
Diğer Kaynaklar: | Christopher, M. (2016). Logistics & supply chain management. Pearson UK. ISBN10 1292083794, 5th edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||
1) Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
2) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
3) Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
5) Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
9) Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
10) Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | 2 |
3) | Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer | 3 |
4) | Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 |
5) | Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir. | 3 |
6) | Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir. | 2 |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 1 |
9) | Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır. | 3 |
10) | Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır. | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 122 |