MF411 LEADERSHIP, ORGANIZATION AND MANAGEMENTPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MF411
Ders İsmi: LEADERSHIP, ORGANIZATION AND MANAGEMENT
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Nazmi ÇEŞMECİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Nazmi Çeşmeci
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders gelecekte gemi kaptanı olacak öğrencilere,ticaret gemilerinde ihtiyaç duyacakları yönetim becerilerini geliştirecek teorik yaklaşımları öğretmektedir. Bu kapsamda öğrencilere gemi yönetiminde kullanacakları personel yönetimi, organisazyon prensipleri ve liderlik niteliklerini geliştirecek bilgiler verilmektedir.

Dersin İçeriği: Öğrencilerin gelecekte iyi birer zabit ve nihayetinde gemi kaptanı olmasına yardımcı olmak üzere, dersin amaçları:
1. Gemide yönetim ve eğitime ilişkin teoriler, yöntemler ve bunların uygulamalarına ilişkin ( astlarıyla iyi ilişkiler kurmak, astlarının kontrolü, gemi personelinin davranışları, grup davranışları, yetki kullanımı yöntemleri…) bilgiler vermek
2. Gemide yönetime ilişkin uluslararası ve ulusal kural ve yaklaşımları (STCW, ISM Code, Seafarers Regulation, Ship Manning Regulation, Maritime Labor Convention, Education and Examination Instruction) ve uygulamalarını tanıtmak,
3. Gemide tahsisli görevleri yapılma yöntemlerini ve iş gücünün doğru kullanılmasına ilişkin( planlama, koordinasyon, zaman yönetimi, kaynakların kullanımı ve önceliklendirme) uygulamaları anlatmak
4. Kaynak yönetimi usüllerini (Kaynak Tahsisi ve Öncelik verme, Etkin İletişim, karar verme, Liderlik- Kendine Güven-Motivasyon, Farkındalık) tanıtmak ve bunları örneklerle pekiştirmek
5. Öğrencilere Karar Verme Teknikleri (Durum ve Risk Değerlendirmesi, Seçeneklerin Belirlenmesi, Olası hareket tarzları arasında seçim yapmak, Sonuçların Değerlendirilmesi) hakkında bilgi vermek ve bir uygulama ile bu bilgileri pekiştirmek.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri kazanacaktır: I. Genel yönetim ve liderlik prensipleri ve bunların gemide uygulamaları
2) II. Gemiadamları ile ilgili ulusal ve uluslararası sistemin kavranması
3) III. Görevlerin Planlanması ve İcrası ile ilgili metotların uygulanması
4) IV. Kaynak Yönetim Usullerinin uygulanması
5) V. Karar Verme Tekniklerinin uygulanması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş. Yönetim prensiplerinin tarihsel gelişimi, yönetim teorileri, Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi X teoris, Y teorisi …
2) Yönetim becerileri. Kendini tanıma, tim yönetimi, zaman yönetimi ve planlama, iş dağıtımı, insan ilişkileri, personel davranışları, yetki kullanımı, grup dinamikleri, motivasyon, eğitim yöntemleri
3) Yönetim becerileri, devam
4) Liderlik. Yönetici ve lider karşılaştırması
5) Lidelik tipleri ( autocratic, paternalistic, bureaucratic, democratic, coercive, transactional transformational, laissez-faire, servant, charismatic leadership.) liderlik bakışıyla Kaptan ve gemi zabiti
6) Ara sınav
7) Gemide Disiplin ve yetki. Rehberlik ve yönlendirme . davranış örnekleri
8) Karar verme giriş
9) Gemide yönetime ilişkin Uluslararası ve ulusal kurallar (STCW, ISM Code, Seafarers Regulation, Ship Manning Regulation, Maritime Labor Convention, Education and Examination Instruction )ve uygulamaları
10) Eğitim yöntemleri, talimler
11) Odev ve tartışma (uluslararası kurallar ve gemide yönetimle ilişkileri
12) Kaynak kullanımı, tahsisli görevlerin icrası, zaman planlaması ve yönetimi, önceliklendirme
13) Kaynak Yönetim Usulleri. Kaynak tahsisi ve önceliklendirmesi
14) Genel tekrar, Karar Verme Teknikleri ve uygulanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Leadership Theory and Practice; Peter G. Northhouse
Safety Management and Its Maritime Application. KUO C, 2007, ISBN: 1870077
Unit Handout, Power Point Slides
Diğer Kaynaklar: IMO Model Course 7.03, 2012
SWIT, A.J., Bridge Team Management London 1993 , Nautical
QUINN R. et al, Becoming a Master Manager, 2007, ISBN:0-470-05077-2

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 16 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü 76