GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MF411 | ||||||||
Ders İsmi: | LEADERSHIP, ORGANIZATION AND MANAGEMENT | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Nazmi ÇEŞMECİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nazmi Çeşmeci | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders gelecekte gemi kaptanı olacak öğrencilere,ticaret gemilerinde ihtiyaç duyacakları yönetim becerilerini geliştirecek teorik yaklaşımları öğretmektedir. Bu kapsamda öğrencilere gemi yönetiminde kullanacakları personel yönetimi, organisazyon prensipleri ve liderlik niteliklerini geliştirecek bilgiler verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin gelecekte iyi birer zabit ve nihayetinde gemi kaptanı olmasına yardımcı olmak üzere, dersin amaçları: 1. Gemide yönetim ve eğitime ilişkin teoriler, yöntemler ve bunların uygulamalarına ilişkin ( astlarıyla iyi ilişkiler kurmak, astlarının kontrolü, gemi personelinin davranışları, grup davranışları, yetki kullanımı yöntemleri…) bilgiler vermek 2. Gemide yönetime ilişkin uluslararası ve ulusal kural ve yaklaşımları (STCW, ISM Code, Seafarers Regulation, Ship Manning Regulation, Maritime Labor Convention, Education and Examination Instruction) ve uygulamalarını tanıtmak, 3. Gemide tahsisli görevleri yapılma yöntemlerini ve iş gücünün doğru kullanılmasına ilişkin( planlama, koordinasyon, zaman yönetimi, kaynakların kullanımı ve önceliklendirme) uygulamaları anlatmak 4. Kaynak yönetimi usüllerini (Kaynak Tahsisi ve Öncelik verme, Etkin İletişim, karar verme, Liderlik- Kendine Güven-Motivasyon, Farkındalık) tanıtmak ve bunları örneklerle pekiştirmek 5. Öğrencilere Karar Verme Teknikleri (Durum ve Risk Değerlendirmesi, Seçeneklerin Belirlenmesi, Olası hareket tarzları arasında seçim yapmak, Sonuçların Değerlendirilmesi) hakkında bilgi vermek ve bir uygulama ile bu bilgileri pekiştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri kazanacaktır: I. Genel yönetim ve liderlik prensipleri ve bunların gemide uygulamaları 2) II. Gemiadamları ile ilgili ulusal ve uluslararası sistemin kavranması 3) III. Görevlerin Planlanması ve İcrası ile ilgili metotların uygulanması 4) IV. Kaynak Yönetim Usullerinin uygulanması 5) V. Karar Verme Tekniklerinin uygulanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş. Yönetim prensiplerinin tarihsel gelişimi, yönetim teorileri, Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi X teoris, Y teorisi … | |
2) | Yönetim becerileri. Kendini tanıma, tim yönetimi, zaman yönetimi ve planlama, iş dağıtımı, insan ilişkileri, personel davranışları, yetki kullanımı, grup dinamikleri, motivasyon, eğitim yöntemleri | |
3) | Yönetim becerileri, devam | |
4) | Liderlik. Yönetici ve lider karşılaştırması | |
5) | Lidelik tipleri ( autocratic, paternalistic, bureaucratic, democratic, coercive, transactional transformational, laissez-faire, servant, charismatic leadership.) liderlik bakışıyla Kaptan ve gemi zabiti | |
6) | Ara sınav | |
7) | Gemide Disiplin ve yetki. Rehberlik ve yönlendirme . davranış örnekleri | |
8) | Karar verme giriş | |
9) | Gemide yönetime ilişkin Uluslararası ve ulusal kurallar (STCW, ISM Code, Seafarers Regulation, Ship Manning Regulation, Maritime Labor Convention, Education and Examination Instruction )ve uygulamaları | |
10) | Eğitim yöntemleri, talimler | |
11) | Odev ve tartışma (uluslararası kurallar ve gemide yönetimle ilişkileri | |
12) | Kaynak kullanımı, tahsisli görevlerin icrası, zaman planlaması ve yönetimi, önceliklendirme | |
13) | Kaynak Yönetim Usulleri. Kaynak tahsisi ve önceliklendirmesi | |
14) | Genel tekrar, Karar Verme Teknikleri ve uygulanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Leadership Theory and Practice; Peter G. Northhouse Safety Management and Its Maritime Application. KUO C, 2007, ISBN: 1870077 Unit Handout, Power Point Slides |
Diğer Kaynaklar: | IMO Model Course 7.03, 2012 SWIT, A.J., Bridge Team Management London 1993 , Nautical QUINN R. et al, Becoming a Master Manager, 2007, ISBN:0-470-05077-2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 76 |