GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MF009 | ||||||||
Ders İsmi: | ENERGY MANAGEMENT ONBOARD SHIPS | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mehmet Ziya SÖĞÜT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. M.Ziya Söğüt | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Enerji ile ilgili temel kavramların tanıtılması, 2. Hava emisyonları ve iklim değişikliği konularının yanı sıra uluslararası müdahale ve çerçevelere genel bir bakış sağlamak. 3. Hava kirliliği ve iklim değişikliği ile ilgili kökenleri ve sorunları belirlemek; 4. İklim değişikliği kavramını, etkilerini tanımlamak ve çeşitli sera gazı emisyon türlerini belirlemek 5. Ana IMO faaliyetlerini ve çalışmalarını belirlemek ve MARPOL Ek VI Bölüm 4'ün benimsenmesine yol açan tarihsel gelişmeleri açıklamak 6. IMO’nun gemiler için enerji verimliliği düzenlemelerine ve ilgili yönergelere genel bir bakış sağlamak 7. İlgili IMO kılavuzlarını kullanarak EEDI (Enerji Verimliliği Tasarım Endeksi), SEEMP (Gemi Enerji Verimliliği Yönetim Planı) ve EEOI'yi (Enerji Verimliliği Operasyonel Göstergesi) ayrıntılı olarak açıklamak. 8. Gemi güvertesi ve büro personeli için gemi-güvertede enerji yönetimi teknikleri ve faaliyetleri konusunda ihtiyaç duyulan bilinç, bilgi, beceri ve motivasyonu sağlamak. 9. Gemi enerji yönetim sistemleri ve planları ve bunların uygulanması konusunda gemi ve büro personeli için gerekli farkındalık, bilgi ve becerileri sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu kurs, IMO enerji yönetimi yerleşik kurs programını ve enerji yönetim sistemlerini ve ayrıca Marpol Annex VI uygulamalarını içerir. Aynı zamanda EEDI, SEEMP ve EEOI gibi enerji yönetimi kriterlerini de kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Enerji ile ilgili temel kavramları bilir. 2. Uluslararası müdahaleleri ve çerçeveleri olduğu kadar hava emisyonları ve iklim değişikliği konularını da bilir. 3. Hava kirliliği ve iklim değişikliğinin kökenlerini ve sorunlarını bilir. 4. İklim değişikliği kavramını ve etkilerini tanımlayın ve çeşitli sera gazı emisyon türlerini belirleyin. 5. Başlıca IMO faaliyetlerini ve çalışmalarını belirleyin ve MARPOL Ek VI Bölüm 4'ün benimsenmesine yol açan tarihsel gelişmeleri öğrenin. 6. IMO'nun enerji verimliliği düzenlemelerine ve gemiler için ilgili yönergelere genel bir bakış sağlar 7. İlgili IMO kılavuzlarını kullanarak EEDI (Enerji Verimliliği Tasarım Endeksi), SEEMP (Gemi Enerji Verimliliği Yönetim Planı) ve EEOI'yi (Enerji Verimliliği Operasyonel Göstergesi) ayrıntılı olarak öğrenin. 8. Gemi güvertesi ve ofis personeli için gemi güvertesi enerji yönetimi teknikleri ve faaliyetleri konusunda farkındalık, bilgi, beceri ve motivasyon sağlar. 9. Gemi ve büro personeli için gemi enerji yönetim sistemleri ve planları ve bunların uygulanması konusunda gerekli bilinç, bilgi ve becerileri sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enerji kavramlarının temelleri | Ders Sunumu |
2) | Enerji verimililiği ve yönetiminin temelleri | Ders Sunumu |
3) | MARPOL Ek VI Bölüm V | Ders Sunumu |
4) | EEDI, SEEMP ve EEOI | Ders Sunumu |
5) | EEDI, SEEMP ve EEOI | Ders sunumu |
6) | Gemilerde enerji yönetimi- Roller ve Sorumluluklar | Ders Sunumu |
7) | Gemilerde enerji yönetimi- Roller ve Sorumluluklar | Ders sunumu |
8) | Ara sınav | |
9) | Gemilerde enerji yönetimi ve enerji verimliliği ölçütleri | Ders sunumu |
10) | Gemilerde enerji yönetimi ve enerji verimliliği ölçütleri | Ders sunumları |
11) | Yönetim Sistemlerine Genel Bakış | Ders sunumu |
12) | ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi | Ders sunumları |
13) | Denizcilik şirketleri ve enerji yönetimi | Ders Sunumu |
14) | Gemilerde enerji performansı izleme ve raporlama | Ders sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | IMO Courses module book M1 Climate change and shipping response M2 EE regulations and guidelines M3 From management to operation M4 Energy management onboard M5 Ship-port interface M6 energy management plan and system |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 43 |