MF009 ENERGY MANAGEMENT ONBOARD SHIPSPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MF009
Ders İsmi: ENERGY MANAGEMENT ONBOARD SHIPS
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Mehmet Ziya SÖĞÜT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. M.Ziya Söğüt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Enerji ile ilgili temel kavramların tanıtılması,
2. Hava emisyonları ve iklim değişikliği konularının yanı sıra uluslararası müdahale ve çerçevelere genel bir bakış sağlamak.
3. Hava kirliliği ve iklim değişikliği ile ilgili kökenleri ve sorunları belirlemek;
4. İklim değişikliği kavramını, etkilerini tanımlamak ve çeşitli sera gazı emisyon türlerini belirlemek
5. Ana IMO faaliyetlerini ve çalışmalarını belirlemek ve MARPOL Ek VI Bölüm 4'ün benimsenmesine yol açan tarihsel gelişmeleri açıklamak
6. IMO’nun gemiler için enerji verimliliği düzenlemelerine ve ilgili yönergelere genel bir bakış sağlamak
7. İlgili IMO kılavuzlarını kullanarak EEDI (Enerji Verimliliği Tasarım Endeksi), SEEMP (Gemi Enerji Verimliliği Yönetim Planı) ve EEOI'yi (Enerji Verimliliği Operasyonel Göstergesi) ayrıntılı olarak açıklamak.
8. Gemi güvertesi ve büro personeli için gemi-güvertede enerji yönetimi teknikleri ve faaliyetleri konusunda ihtiyaç duyulan bilinç, bilgi, beceri ve motivasyonu sağlamak.
9. Gemi enerji yönetim sistemleri ve planları ve bunların uygulanması konusunda gemi ve büro personeli için gerekli farkındalık, bilgi ve becerileri sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu kurs, IMO enerji yönetimi yerleşik kurs programını ve enerji yönetim sistemlerini ve ayrıca Marpol Annex VI uygulamalarını içerir. Aynı zamanda EEDI, SEEMP ve EEOI gibi enerji yönetimi kriterlerini de kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Enerji ile ilgili temel kavramları bilir. 2. Uluslararası müdahaleleri ve çerçeveleri olduğu kadar hava emisyonları ve iklim değişikliği konularını da bilir. 3. Hava kirliliği ve iklim değişikliğinin kökenlerini ve sorunlarını bilir. 4. İklim değişikliği kavramını ve etkilerini tanımlayın ve çeşitli sera gazı emisyon türlerini belirleyin. 5. Başlıca IMO faaliyetlerini ve çalışmalarını belirleyin ve MARPOL Ek VI Bölüm 4'ün benimsenmesine yol açan tarihsel gelişmeleri öğrenin. 6. IMO'nun enerji verimliliği düzenlemelerine ve gemiler için ilgili yönergelere genel bir bakış sağlar 7. İlgili IMO kılavuzlarını kullanarak EEDI (Enerji Verimliliği Tasarım Endeksi), SEEMP (Gemi Enerji Verimliliği Yönetim Planı) ve EEOI'yi (Enerji Verimliliği Operasyonel Göstergesi) ayrıntılı olarak öğrenin. 8. Gemi güvertesi ve ofis personeli için gemi güvertesi enerji yönetimi teknikleri ve faaliyetleri konusunda farkındalık, bilgi, beceri ve motivasyon sağlar. 9. Gemi ve büro personeli için gemi enerji yönetim sistemleri ve planları ve bunların uygulanması konusunda gerekli bilinç, bilgi ve becerileri sağlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Enerji kavramlarının temelleri Ders Sunumu
2) Enerji verimililiği ve yönetiminin temelleri Ders Sunumu
3) MARPOL Ek VI Bölüm V Ders Sunumu
4) EEDI, SEEMP ve EEOI Ders Sunumu
5) EEDI, SEEMP ve EEOI Ders sunumu
6) Gemilerde enerji yönetimi- Roller ve Sorumluluklar Ders Sunumu
7) Gemilerde enerji yönetimi- Roller ve Sorumluluklar Ders sunumu
8) Ara sınav
9) Gemilerde enerji yönetimi ve enerji verimliliği ölçütleri Ders sunumu
10) Gemilerde enerji yönetimi ve enerji verimliliği ölçütleri Ders sunumları
11) Yönetim Sistemlerine Genel Bakış Ders sunumu
12) ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Ders sunumları
13) Denizcilik şirketleri ve enerji yönetimi Ders Sunumu
14) Gemilerde enerji performansı izleme ve raporlama Ders sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: IMO Courses module book
M1 Climate change and shipping response
M2 EE regulations and guidelines
M3 From management to operation
M4 Energy management onboard
M5 Ship-port interface
M6 energy management plan and system
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü 43