SAS1052 CAN KURTARMA ARAÇLARINI KULLANMAPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: SAS1052
Ders İsmi: CAN KURTARMA ARAÇLARINI KULLANMA
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
0.5 1 1 1
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Şenol AKYOL
Dersi Veren(ler): Şenol AKYOL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu eğitim tüm gemiadamları için Gemiadamları ve Kılavuz Kaptanlar Yönetmeliği Madde 29 hükümleri uyarınca alınması gereken zorunlu olan STCW Denizde Emniyet Temel sertifika eğitimidir. Bu eğitimi alan öğrenciler; gemide meydana gelen bir acil durumda kendi ve diğer personelin hayatını kurtarmak için gereken tedbirleri almayı, can kurtarma teçhizatını doğru olarak kullanmayı ve gemiyi terk ettikten sonra hayatı idame için iletişim ve işaret cihazlarını doğru kullanmayı öğrenecektir.
Dersin İçeriği: Bu eğitimi alan öğrenci; Gemide role teşkilatı, role talimleri, acil durumlar, gemiyi terk usulleri, can kurtarma teçhizatı, can kurtarma araçları kullanma konularında bilgi sahibi olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denizde güvenlik temel ilkeleri, gemide meydana gelebilecek acil durumlar, role ve role talimlerinin önemi.
2) Can salları ve can kurtarma filikalarının yapısı, donanımları, teçhizatı, özellikleri ve imkânları; Can salları ve can kurtarma filikalarını denize indirmek için kullanılan sistemler; Dalgalı bir denizde can sallarını ve can kurtarma filikalarını indirme yöntemleri; Can salları ve can kurtarma filikalarının gemiye alınma metotları.
3) Gemi terk edildikten sonra yapılacak işlemler; Yüklü halde serbest bırakma sistemlerinin kullanımına ilişkin tehlikeler; Bakım ve tutum yöntemleri, Can kurtarma filikalarının motorunun çalıştırılması.
4) Gemi terk edildikten sonra hayatta kalanların (kazazedelerin), can salları ve can kurtarma filikalarının yönetilmesi.
5) Sert havalarda can salları ve can kurtarma filikalarını kontrolü; Parima, deniz demiri ve diğer ekipmanların kullanılması; Can salları ve can kurtarma filikalarında yiyecek ve su paylaşımı.
6) Can salları ve can kurtarma filikalarının yerinin tespit edilmeleri için yapılması gereken hareketler; Helikopterle kurtarma metodu; Hipoterminin etkileri ve ondan korunma Dalış kıyafetleri ve ısı koruyuculu yardımcı elemanlar, koruyucu örtüler ve kıyafetlerin kullanımı.
7) Can filikalarını çekip götürmek ve denizdeki kazazede ve kişileri kurtarmak için kurtarma botları ve motorlu can sallarının kullanılması; Can salları ve can kurtarma filikalarının teknesinin karaya çıkartılması.
8) İletişim ve işaret cihazları/fişekleri dahil olmak üzere yer tespit (konum) cihazlarının kullanılması.
9) Uydu EPIRB'ler ve SART'lar; Can salları ve can kurtarma filikalarında bulunan telsiz araçları ve kullanılmaları; Payroteknik tehlike işaretleri ve kullanılmaları.
10) Hayatta kalanlara (kazazedelere) ilk yardım uygulanması. İlk yardım kiti ve canlandırma (hayata döndürme) tekniklerinin kullanılması; Kanama ve şokun kontrol edilmesi; Yaralıların yönetimi.
11) FİLİKA VE MATAFORA İLE FİİLİ EĞİTİM.
12) FİLİKA VE MATAFORA İLE FİİLİ EĞİTİM.
13) FİLİKA VE MATAFORA İLE FİİLİ EĞİTİM.
14) FİLİKA VE MATAFORA İLE FİİLİ EĞİTİM.
15) FİNAL SINAVI.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yansılar, ders notları, multimedya içerikler.
Diğer Kaynaklar: IMO Model Course 1.23 Proficiency in Survival Craft
SOLAS ve STCW Sözleşmeleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 1 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 1 14
Uygulama 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü 24