İŞLETME TEZLİ YÜKSEK LİSANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DİE542 | ||||||||
Ders İsmi: | TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Hatice Funda YERCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Tedarik zinciri yönetiminin ve temel direklerinin (yani lojistik, satın alma ve operasyon yönetimi) iş stratejisinin oluşturulmasındaki önemini anlayın 2. Tedarik zinciri yönetimi ve tedarik zinciri süreçlerini analiz etmek ve iyileştirmek için gereken geniş araç tabanı hakkında temel bilgi edinin 3. Tedarik zinciri yönetiminin bir firmanın genel rekabet avantajına katkıda bulunma gücünü takdir edin ve aynı zamanda temel tedarik zinciri sorunlarını ve etkilerini anlayın |
Dersin İçeriği: | Bu ders, entegre iş lojistiğinin unsurlarını ve lojistik prensiplerinin tedarik/talep/değer zinciri yönetimine rolünü ve uygulamasını keşfedeceksiniz. Lojistik ve yakından ilişkili tedarik zinciri yönetimi (SCM) kavramı, satış, pazar payı, hisse senedi fiyatı, hissedar fonlarının getirisi, yatırım ve varlıklarda şirket hedeflerini belirlediği sürece iş veya kurumsal stratejinin temelini oluşturur. Ders ayrıca, taşımacılık, depolama, envanter yönetimi, müşteri hizmetleri ve satın alma dahil olmak üzere lojistik ve tedarik zinciri yönetimiyle ilgili temel faaliyetleri de kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tedarik zinciri yönetiminin yapısı, ilkeleri, felsefesi ve önemi hakkında bir anlayış kazanmak 2) Temel lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kavramlarını, teorilerini ve stratejilerini bir işletme organizasyonunun diğer işlevsel alanlarına uygulamak. 3) Tedarik zincirinde sürdürülebilirliğin önemini öğrenmek ve belirli bir ürünün tedarik zincirinde nasıl gerçekleştirileceğini öğrenmek. 4) Derste öğrenilen teoriler ve uygulamalarla belirli bir tedarik zincirini planlamak ve kontrol etmek 5) Tedarik zinciri yönetiminin işlevsel alanlarında uygulanmasında yararlı araçlar ve teknikler hakkında bilgi edinmek 6) Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan ortak yazılım ve uygulamaları kullanmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
2) | Tedarik Zincirleri ve Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
3) | SCM'nin Evrimi: Fiziksel Dağıtımdan Lojistik ve SCM'ye | Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
4) | Tedarik Zinciri Başarısında İşbirliğinin Rolü | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
5) | Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
6) | Depolama ve Stok Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
7) | Depolama ve Stok Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
8) | Talep Tahmini ve İşbirlikli Planlama, Tahmin ve Yenileme | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
9) | Talep Tahmini ve İşbirlikli Planlama, Tahmin ve Yenileme | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
10) | Müşteri İlişkileri Yönetimi | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
11) | Taşıma Modları ve Sistemleri | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
12) | Tedarik Zincirlerinde Sürdürülebilirlik Sorunları | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
13) | Tedarik Zincirlerinde Temel Performans Göstergeleri | • Wisner, Tan, Leong (2012) Supply Chain Management: A Balanced Approach, Cengage • Bozart and Handfield (2013) Introduction to Operations and Supply Chain Management. |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | |||||||
1) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | |||||||
2) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | |||||||
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | |||||||
4) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | |||||||
5) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | |||||||
6) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | |
1) | Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | |
2) | Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | |
3) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | |
4) | Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | |
5) | Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | |
6) | Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 142 |