BUS511 RESEARCH METHODS IN SOCIALSCIENCESPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME TEZLİ YÜKSEK LİSANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İŞLETME TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: BUS511
Ders İsmi: Sosyal Bilimler İçin Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Kenan TATA
Dersi Veren(ler): Dr. Kenan Tata
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri ileri akademik ve/veya profesyonel hayatlarında ihtiyaç duyacakları analitik becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Bunlar arasında araştırma tasarım becerileri, temel istatistiksel kavramların derinlemesine bilgisi ve bazı yaygın veri analizi ve işleme yöntemlerinin ileri düzeyde kullanımı, gerekli istatistiksel paketlere aşinalık dahildir.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri kaynaklarını kullanma ve analize hazırlama
2) Betimleyici ve çıkarımsal istatistik
3) Regresyon yöntemlerini kullanma
4) Keşfedici yöntemlerin uygulanması
5) Araştırma konusu oluşturma ve bilimsel araştırma süreçleri

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırmanın esasları, araştırma konusu/sorusu Creswell book chapters
2) Betimleyici ve Çıkarımsal istatistikler Newbold chapters....
3) Olasılık dağılımları ve hipotez testleri Newbold chapters...
4) Regresyon modelleri-tekli
5) Regresyon modelleri- çoklu
6) Temel bileşenler analizi ve örnekleri Hair et al...
7) Faktör analizi -1
8) Faktör analizi 2
9) ANOVA-MANOVA ANOVA-MANOVA
10) Zaman serileri -1
11) Zaman serileri-2
12) Uzun vadeli modeller
13) Uygulamalar-1
14) Uygulamalar 2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hair et al, Multivariate Data Analysis
Newbold at al, Statistics for Business and Economics
Diğer Kaynaklar: several databases will be mentioned throuout the course,
Also some open source software packacges will be introduced (Gretl, Jasp, Jamovi)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 1 1 1 1 1
1) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 1 1 1 1 1
2) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 1 1 1 1 1
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 1 1 1 1 1
4) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 1 1 1 1 1
5) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir
6) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 3
1) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 3
2) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 3
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 3
4) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 3
5) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 2
6) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100