GEMİ MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | ETO1017 | ||||||||
Ders İsmi: | ELEKTROTEKNİĞE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RÜMEYSA SELÇUK AKSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | - Elektriksel güvenlik, Temel kavramlar ve kanunlar, - - DA devreler, Dirençler, Bataryalar, Seri, paralel ve karmaşık bağlı devreler, - AA esaslarının tanıtımı, seri, paralel ve karmaşık kombinasyonlu R L C devrelerinin esasları ve analiz yöntemleri - Güç kaynakları ve doğrultucular |
Dersin İçeriği: | MKS birim sistemi, akım, gerilim, güç enerji, Tanımlar ve devre parametreleri, aktif ve pasif devre elemanları, gerilim ve akım kaynakları, R, L,C, Kirchhoff Yasası, Gerilim ve akım bölücüler. Ortalama değer, efektif değer. Sinüzoidal akım ve gerilimler, empedans, seri RL, seri RC devreleri, seri ve paralel devreler, DA ve AA, güç, enerji ölçmeleri. Seri ve paralel devreler, empedans/admitans dönüşümü. Güç, sinüzoidal sürekli rejimde güç, ortalama güç, görünür güç ve reaktif güç, Çevre denklemleri ile devre analizi, çevre denklemleri, çevrelerin seçimi, göz akımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik devrelerinde çalışırken alınması gereken emniyet tedbirlerini bilirler. 2) Doğru akım devrelerini tanırlar. 3) Doğru akım devrelerinde aktif ve pasif devre elemanlarını tanırlar 4) Gerilim ve akım yasalarını kullanabililer 5) Alternatif akım devrelerinde gerilim, akım ve empedans belirlemek için devre teorisi kullanabilirler. 6) L ve C elemanlarını bilirler 7) AA devrelerinde güç kavramlarını kullanabilirler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektriksel güvenlik, MKS birim sistemi, akım, gerilim, güç, enerji, Tanımlar ve devre parametreleri, aktif ve pasif devre elemanları, | |
2) | Devre parametreleri, Gerilim ve akım kaynakları, R, L,C pasif devre elemanları, | |
3) | Direnç elemanlı D.A. devreleri, örnekler | |
4) | Direnç elemanlı D.A. devrelerinin hesabı, örnekler | |
5) | Kirchhoff Kuralları, gerilim ve akım yasaları, örnekler | |
6) | D.A. devrelerinde güç | |
7) | Gerilim ve akım bölücü devreleri, örnekler | |
8) | ARA SINAV | |
9) | A.A. devrelerine giriş | |
10) | Alternatif gerilim ve akım, empedans | |
11) | Alternatif gerilim devrelerinde pasif devre elemanları, reaktans tanımı, örnekler | |
12) | Alternatif gerilim devrelerinde gerilim ve akımların hesabı, örnekler | |
13) | Güç, aktif ve reaktif güç | |
14) | A.A. devreleri ile örnekler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Electrical and Electronic Principles and Technology (Third Edition) John Bird ISBN: 978-0-75-068556-6 2. Elektroteknik Cilt 1. Istanbul :MEB Martı,B. & Güven,E (1984) 3. Elektroteknik Cilt II.Istanbul:MEB Yağımlı, M. & Akar, F. (2002) 4. Electric Circuits, Mahmood Nahvi, Joseph Edminister, Mc Graw Hill, 4. Edition, 2003 and 7. Edition |
Diğer Kaynaklar: | Elektrik Devrelerinin Temelleri ders notları, Prof. Dr. Uğur Çeltekligil |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |