YIY2050 ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI)Piri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MARİNA VE YAT İŞLETMECİLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MARİNA VE YAT İŞLETMECİLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: YIY2050
Ders İsmi: ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Servet Savaş SEFİRTÜRK
Dersi Veren(ler): Servet Savaş SEFİRTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: PRU DMYO Staj Yönergesinde belirtilen esaslar dâhilinde 30-60 gün işyeri stajı yapacak öğrencilerin bu staj öncesinde gerekli hazırlıkları yapmaları, staj faaliyetinin takip edilmesi ve staj görevi sonrasında ise değerlendirilmeleri sağlamaktır.
Dersin İçeriği: PRU DMYO Staj Yönergesi
Resmi Staj Defteri
IMO and SOLAS Dokümantasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin Marine ve Yat İşletmeciliği yapan şirketlerdeki uygulamaları görerek ve bizzat yaparak öğrenmelerini sağlamak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma. İşyeri yapısını ve görevlerini öğrenmek Verilen İşleri yapmak Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Gelecek Hafta yapılacak işleri öğrenme ve ön çalışma Staj Yönergesi İlgili İşyeri Prosedürleri
2) Geçmiş Haftanın işlerini gözden geçirme Verilen İşleri yapma Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Gelecek Hafta yapılacak işleri öğrenme ve ön çalışma Staj Yönergesi İşyeri Prosedürleri
3) Geçmiş Haftanın işlerini gözden geçirme Verilen İşleri yapma Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Gelecek Hafta yapılacak işleri öğrenme ve ön çalışma Staj Yönergesi İlgili işyeri Prosedürleri
4) Geçmiş Haftanın işlerini gözden geçirme Verilen İşleri yapma Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Staj defterini tamamlama ve onaylatma Sigorta işleri Staj sonunda Defterin okula teslimi Staj Yönergesi Staj Defteri Şirket Prosedürleri
5) Staj Komisyonu Staj Yönergesi Staj Defteri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Staj Yönergesi
DMYO Genel Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Staj Yönergesi
Staj Defteri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 1
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 2
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 2
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 2
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 2
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Arazi Çalışması 1 % 20
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Uygulama 1 10 10
Derse Özgü Staj 10 10 100
Ödevler 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü 121