İŞLETME TEZLİ YÜKSEK LİSANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | BUS516 | ||||||||
Ders İsmi: | LİDERLİK VE YÖNETİM BECERİLERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mustafa Taner ALBAYRAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Taner Albayrak | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders bir liderlik geliştirme programıdır olarak psikolojinin davranışsal boyutları, liderlik ve ekipler, örgüt kültürü ve stratejik yönetim yoluyla kurumsal yönetimin planlama, stratejik analiz, finansal tabloların yorumlanması ve değerlemesini içermektedir. Ders, çağdaş yönetim yaklaşımlarına paralel olarak tasarlanmıştır. Liderlik ve takım çalışması becerilerinin çeşitli yönetim düzeylerinde uygulanması şirketin insan kaynakları yönetimi becerilerinin geliştirilmesi toplumda liderlik gerektiren karmaşık sosyal, politik ve bilimsel konular öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1. Başarılı iş yönetimi için temel yetkinliklerin geliştirilmesine yönelik teorik ve psikolojik kavram ve beceriler 2. Öğrencileri sağlam bir temelle donatmak için pratik yaklaşımlar geliştirmek üzere teoriden uygulamaya yönetimin temel unsurlarını tanıtmak 3. Kaynak Yönetimi Uygulamaları hakkında bilgi vermek (Kaynak Tahsisi ve Önceliklendirme, Etkili iletişim, Karar verme, Liderlik, Kendine güven, Motivasyon, Farkındalık) ve öğrencilerin bu alandaki becerilerini güçlendirmek 4. Karar verme sürecini ve tekniklerini (Durum ve risk analizi, değerlendirme, seçeneklerin tanımı, Olası Eylemlerin Değerlendirilmesi) ve bu bilgiyi pratik uygulamalarla pekiştirecek durum çalışmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla geçen öğrenciler, listelenen bilgi ve becerileri kazanacaklardır altında; 1. Öğrencilerin hemen etkili olmasını sağlayan stratejik bir araç kutusu oluşturun kazanan, ilham veren lider 2 2. Becerileri kazanmak için ’yumuşak‘ ile ’zor' iş yetkinliklerini nasıl bağlayacağınızı öğrenin yöneticilerin verimli liderlik uygulamaları için ihtiyaç duyduğu 3. Başarılı bir sürdürülebilir organizasyon oluşturma becerisini kazanmak - tekniklerin tüm temel stratejik alanlarda uygulanması 4. Görev ve iş yükü yönetimi, etkin kaynak yönetimi ve karar verme teknikleri 2) Liderlik araçlarını benimsetmek 3) Soft ve Hard skills lerin uyum içinde kullanım becerileri kazandırmak 4) Etkin kaynak kullanımı ve karar verme tekniklerini uygulayabilme becerisi kazanmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Liderliğe giriş. Yönetici ve Lider farkı | Ders notları |
2) | Liderlik Teorileri | |
3) | Liderlik tipleri uygulamaları | |
4) | Teori X ve Y yaklaşımları. Planlama, koordinasyon, personel atama, önceliklendirme ve zaman yönetimi | |
5) | Durumsal Liderlik: Delegating, Supporting, Coaching, Directing and Empowerment Path and Goal Approaches | |
6) | Leader-Member Exchange Roles, Influences, Exchanges, Interest, in-group, out-group | |
7) | Astların yönetimi | |
8) | Grup ve takım yönetimi, proje yönetimi, koçluk ve mentorluk | |
9) | Ara sınav ve genel değerlendirme | |
10) | Kültürel farkındalık ve farklılıkların yönetimi | |
11) | Geleceğe bakış: Yenilikçilik ve Değişim yönetimi | |
12) | Karar verme teknikleri | |
13) | Sürdürülebilir Kurumsal Yönetim ve Liderlik | |
14) | Geleceğin Liderleri ve güncel gelişmeler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Robbins, Stephen P., Fundamentals of Management: essential concepts and applications / Stephen P. Robbins, David A. De Cenzo, Mary Coulter. — 8th ed. p. cm. ISBN 978-0-13-262053-6 2. Unit Handouts and Power Point Slides |
Diğer Kaynaklar: | 1. Day, D.V., Harrison, M.M., & Halpin, S.M. (2009). An integrative approach to leader development: Connecting adult development, identity, and expertise. New York, NY: Routledge. 2. Guthrie, K., Jones, T.B., Osteen, L.K., & Hu, S. (2013). Cultivating leader identity and capacity in students from diverse backgrounds. ASHE Higher Education Report (Vol. 39, No. 4). San Francisco, CA: Jossey-Bass. 3. Hannah, S.T., Avolio, B.J., Luthans, F., & Harms, P.D. (2008). Leadership efficacy: Review and future directions. The Leadership Quarterly, 19, 669-592. 4. Heifetz, R. (2010). Leadership. In R.A. Couto (Ed.), Political and civic leadership: A reference handbook (pp. 12-23). Thousand Oaks, CA: Sage. 5. Hofstede, G., Hofstede, G., & Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: Software of the mind. New York, NY: McGraw-Hill. 6. Kellerman, B. (2004). Bad leadership: What it is, how it happens, and why it matters. Boston, MA: Harvard Business School Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
1) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 1 | 1 | 1 | ||||
5) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 3 |
1) | Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 2 |
2) | Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 3 |
3) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 1 |
4) | Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 1 |
5) | Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | 2 |
6) | Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Laboratuar | 42 | % 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 33 |
Sunum / Seminer | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 |