BUS516 LİDERLİK VE YÖNETİM BECERİLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME TEZLİ YÜKSEK LİSANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İŞLETME TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: BUS516
Ders İsmi: LİDERLİK VE YÖNETİM BECERİLERİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 3 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Mustafa Taner ALBAYRAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Taner Albayrak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders bir liderlik geliştirme programıdır olarak psikolojinin davranışsal boyutları, liderlik ve ekipler, örgüt kültürü ve stratejik
yönetim yoluyla kurumsal yönetimin planlama,
stratejik analiz, finansal tabloların yorumlanması ve değerlemesini içermektedir.
Ders, çağdaş yönetim yaklaşımlarına paralel olarak tasarlanmıştır.
Liderlik ve takım çalışması becerilerinin çeşitli yönetim düzeylerinde uygulanması şirketin insan kaynakları yönetimi becerilerinin geliştirilmesi
toplumda liderlik gerektiren karmaşık sosyal, politik ve bilimsel konular öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 1. Başarılı iş yönetimi için temel yetkinliklerin geliştirilmesine yönelik teorik ve psikolojik kavram ve beceriler
2. Öğrencileri sağlam bir temelle donatmak için pratik yaklaşımlar geliştirmek
üzere teoriden uygulamaya yönetimin temel unsurlarını tanıtmak
3. Kaynak Yönetimi Uygulamaları hakkında bilgi vermek (Kaynak Tahsisi ve
Önceliklendirme, Etkili iletişim, Karar verme, Liderlik, Kendine güven,
Motivasyon, Farkındalık) ve öğrencilerin bu alandaki becerilerini güçlendirmek
4. Karar verme sürecini ve tekniklerini (Durum ve risk analizi,
değerlendirme, seçeneklerin tanımı, Olası Eylemlerin Değerlendirilmesi)
ve bu bilgiyi pratik uygulamalarla pekiştirecek durum çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla geçen öğrenciler, listelenen bilgi ve becerileri kazanacaklardır altında; 1. Öğrencilerin hemen etkili olmasını sağlayan stratejik bir araç kutusu oluşturun kazanan, ilham veren lider 2 2. Becerileri kazanmak için ’yumuşak‘ ile ’zor' iş yetkinliklerini nasıl bağlayacağınızı öğrenin yöneticilerin verimli liderlik uygulamaları için ihtiyaç duyduğu 3. Başarılı bir sürdürülebilir organizasyon oluşturma becerisini kazanmak - tekniklerin tüm temel stratejik alanlarda uygulanması 4. Görev ve iş yükü yönetimi, etkin kaynak yönetimi ve karar verme teknikleri
2) Liderlik araçlarını benimsetmek
3) Soft ve Hard skills lerin uyum içinde kullanım becerileri kazandırmak
4) Etkin kaynak kullanımı ve karar verme tekniklerini uygulayabilme becerisi kazanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Liderliğe giriş. Yönetici ve Lider farkı Ders notları
2) Liderlik Teorileri
3) Liderlik tipleri uygulamaları
4) Teori X ve Y yaklaşımları. Planlama, koordinasyon, personel atama, önceliklendirme ve zaman yönetimi
5) Durumsal Liderlik: Delegating, Supporting, Coaching, Directing and Empowerment Path and Goal Approaches
6) Leader-Member Exchange Roles, Influences, Exchanges, Interest, in-group, out-group
7) Astların yönetimi
8) Grup ve takım yönetimi, proje yönetimi, koçluk ve mentorluk
9) Ara sınav ve genel değerlendirme
10) Kültürel farkındalık ve farklılıkların yönetimi
11) Geleceğe bakış: Yenilikçilik ve Değişim yönetimi
12) Karar verme teknikleri
13) Sürdürülebilir Kurumsal Yönetim ve Liderlik
14) Geleceğin Liderleri ve güncel gelişmeler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Robbins, Stephen P., Fundamentals of Management: essential concepts and
applications / Stephen P. Robbins, David A. De Cenzo, Mary Coulter. — 8th ed.
p. cm. ISBN 978-0-13-262053-6
2. Unit Handouts and Power Point Slides
Diğer Kaynaklar: 1. Day, D.V., Harrison, M.M., & Halpin, S.M. (2009). An integrative approach to
leader development: Connecting adult development, identity, and expertise. New
York, NY: Routledge.
2. Guthrie, K., Jones, T.B., Osteen, L.K., & Hu, S. (2013). Cultivating leader
identity and capacity in students from diverse backgrounds. ASHE Higher
Education Report (Vol. 39, No. 4). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
3. Hannah, S.T., Avolio, B.J., Luthans, F., & Harms, P.D. (2008). Leadership
efficacy: Review and future directions. The Leadership Quarterly, 19, 669-592.
4. Heifetz, R. (2010). Leadership. In R.A. Couto (Ed.), Political and civic
leadership: A reference handbook (pp. 12-23). Thousand Oaks, CA: Sage.
5. Hofstede, G., Hofstede, G., & Minkov, M. (2010). Cultures and organizations:
Software of the mind. New York, NY: McGraw-Hill.
6. Kellerman, B. (2004). Bad leadership: What it is, how it happens, and why it
matters. Boston, MA: Harvard Business School Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 1 1 1 1
1) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 1 1 1 1
2) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 1 1 1 1
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 1 1 1 1
4) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 1 1 1
5) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 1 1 1 1
6) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 3
1) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 2
2) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 3
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 1
4) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 1
5) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 2
6) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Laboratuar 42 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl İş Yükü (Saat)
Ders 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 33
Sunum / Seminer 14 42
Ara Sınavlar 1 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10
Toplam İş Yükü 160