DUI2071 ELEKTRONİK SEYİR-IPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MARİNA VE YAT İŞLETMECİLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MARİNA VE YAT İŞLETMECİLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DUI2071
Ders İsmi: ELEKTRONİK SEYİR-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Cem AKYOL
Dersi Veren(ler): Cem Akyol & Ö. Faruk Üründül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Elektronik seyir alanında bir önlisans programına dayalı olarak mesleki ve mesleki yeterlilik için önerilen Modüler Çerçevenin bir parçasını oluşturur. Program, öğrencilere bir ticari gemiyi Güverte Zabiti ve nihayetinde geminin Kaptanı olarak yönetme konusunda derinlemesine bir uzmanlık kazandırır. Elektronik Seyir Kursu 'Elektronik Konum belirleme ve Seyir Sistemleri'nin kullanımıyla ilgilidir; Derinlik ve Hız Ölçümü' ve 'Dümen/Otopilot ve diğer hedef belirleme ve Kontrol Sistemlerini kapsar. Bu ders sırayla birbirini destekleyen bir seri Seyir derslerinin önemli bir parçasıdır.
Bu ders aynı zamanda seyir vardiyasından sorumlu zabitlere radarın temel teorisi ve kullanımı ve ARPA ile donatılmış gemilerde Otomatik Radar İzleme Yardımcılarının (ARPA) kullanımı konusunda eğitim sağlar.
Kapsanan hususlar, radar bilgilerinin nasıl elde edildiğini ve görüntülendiğini anlamak için gerekli teoriyi, bu bilgilerin sınırlamalarını ve doğruluğunu, istenmeyen ekoların oluşmasını ve tanınmasını, optimum görüntülemeyi elde etmek için operasyonel kontrollerin doğru kullanımını ve radarın performansının kontrollerini içerir.
Ders aynı zamanda kritik hedeflerin tanınmasını, kerterizlerin ve mesafelerin ölçülmesini ve bunların geminin konumunu sabitlemek ve çatışmayı önlemeye yardımcı olarak diğer gemilerin hareketlerini izlemeyi de kapsar. Öğrenciler aynı zamanda potansiyel bir çatışma riski oluşturabilecek sürekli bir hedef izlemesinin sürdürülmesi ihtiyacının da farkında olacaklardır. Aşırı Yaklaşmayı önlemek için COLREG'e uygun olarak yeterli sürede harekete geçilmesini sağlamak amacıyla diğer gemilerin rotaları, hızları ve en yakın yaklaşma mesafesi bilgileri elde edebileceklerdir.
Dersin İçeriği: 1. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere Radarın temellerini öğrenmek.
a. Performans ve doğruluğu etkileyen faktörler
b. RADARın doğru şekilde ayarlanması ve idamesi
c. Bilginin yanlış yorumlanmasının, sahte ekoların, deniz geri dönüş ekoları vb. Tespiti.
d. Diğer gemilerin menzili ve yönü, rotası ve hızı, en yakın yaklaşma zamanı ve mesafesi, Karşılaşmalar, çapraz geçişler, geçme
e. Kritik ekoların tanımlanması, diğer gemilerin rota ve hız değişikliklerinin tespiti, kendi gemimizin rota ve hızındaki değişikliklerin etkisi veya her ikisinin değerlendirilmesi.
f. Denizde çatışmaların önlenmesine ilişkin uluslararası Düzenlemelerin uygulanması
g. Plotlama teknikleri, göreli ve gerçek hareket kavramı
h. Paralel indeksleme

2. ARPA ilkelerini öğrenmek ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere sistemlerden elde edilen bilgileri işlemek ve analiz etmek:
a. Sistem performansı ve doğruluğu, yetenekleri ve sınırlamaları izleme ve gecikmeleri işleme koyma
b. Operasyonel uyarıların ve sistem testlerinin kullanılması
c. Hedef izleme yöntemleri ve sınırlamaları
d. Hakiki ve göreli vektörler, hedef bilgilerin ve tehlike alanlarının grafik gösterimi
e. Bilgilerin, kritik ekoların, kısıtlı alanların ve deneme manevralarının türetilmesi ve analiz edilmesi
3. Mesafe ve Hız Ölçümü
a. Su Altı Akustiğinin Temel Prensipleri
b.Derinlik Ölçme
c. Paraketeler
4. Dümen ve Kontrol Sistemleri
a. Otomatik Pilot
5. Mevki bulma ve Elektronik Seyir Sistemleri
a. Uydu Sistemleri
b. GPS
c. Hiperbolik Seyrüsefer Sistemleri (LORAN)
d. AIS, VDR, Gyro Pusula

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere Radarın temellerini öğrenmek A. Performansı ve doğruluğu etkileyen faktörler B. Ekranların kurulumu ve bakımı C. Bilgilerin yanlış yorumlanması, yanlış yankılar, denize dönüş vb. durumların tespiti. D. Diğer gemilerin menzili ve yönü, rotası ve hızı, gemileri geçme, karşılama ve geçme konusunda en yakın yaklaşma zamanı ve mesafesi e. Kritik yankıların tanımlanması, diğer gemilerin rota ve hız değişikliklerinin tespiti, kendi gemi rotası ve hızındaki değişikliklerin etkisi veya her ikisinin tespiti. F. Denizde çatışmayı önlemeye yönelik uluslararası düzenlemelerin uygulanması G. Çizim teknikleri, bağıl ve gerçek hareket kavramı H. Paralel indeksleme
2) 2. ARPA ilkelerini öğrenin ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere sistemlerden elde edilen bilgileri çalıştırın ve analiz edin: A. Sistem performansı ve doğruluğu, izleme yetenekleri ve sınırlamaları ve gecikmelerin işlenmesi B. Operasyonel uyarıların ve sistem testlerinin kullanımı C. Hedef edinme yöntemleri ve sınırlamaları D. Doğru ve göreceli vektörler, hedef bilgilerinin ve tehlikeli alanların grafiksel gösterimi e. Bilginin, kritik yankıların, dışlama alanlarının ve deneme manevralarının türetilmesi ve analiz edilmesi
3) 3. İskandil ve Paraketeyi Öğrenmek A. Sualtı Akustiğinin Temel Prensipleri B. İskandil C. Parakete
4) 4.Dümen ve Kontrol Sistemlerini Öğrenmek Otomatik Pilot
5) 5. Elektronik Konum Belirleme ve Seyir Sistemlerinin öğrenilmesi ve kullanılması A. Uydu Navigasyon Sistemleri B. Küresel Konumlama Sistemi C. Hiperbolik Navigasyon Sistemleri (LORAN) d.AIS, VDR, GYRO Pusula

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Katalog sunumu, Köprüüstü Seyir sistemleri, Mevki koyma usulleri, Fix aralıkları, LMS Notları
2) E.M. Frekans Spektrumu, E.M. Yayılımı, Radarın Temelleri; LMS Notları
3) RADAR / ARPA Eko Prensibinin Temelleri, Mesafe ve Kerteriz Ayırımı, Kör Sektörler. Radar Ufku, Minimum Menzil Ayrımı. LMS Notları
4) NT-PRO Simülatörünün Tanıtılması. Çalışma prosedürleri ve radarın ayarlanması. RADAR/ARPA prensipleri. (NT-PRO Simülatörü) LMS Notları
5) RADAR / arpa'nın temelleri Sistemleri işletmek ve elde edilen bilgileri analiz etmek (NT-PRO Simülatörü) LMS notları
6) NT-PRO Simülatöründe Pratik Çalışma (Tüm RADAR / ARPA Menüsünün Uygulamaları) (Kör Seyir) LMS Notları
7) KISA SINAV-1 ARPA prensipleri ve sistemden elde edilen bilgileri anlamak ve kullanmak. RADAR Plotlama Levhasında el plotlaması. Hedeflerin CPA, TCPA, Rota ve Hızının hesaplanması. NT-PRO Simülatöründe Pratik Çalışma (Ayarlama, Çarpışmadan Kaçınma) LMS Notları
8) ARA SINAV (OIS On-Line) LMS Notları
9) NT-PRO Simülatöründe Pratik Çalışma (Mevki Koyma, Göreceli ve Gerçek Hareket / Vektör .Deneme Manevrası, Çatışmadan Kaçınma) LMS Notları
10) NT-PRO Simülatöründe Pratik Çalışma. Çatışmadan Kaçınma. Paralel Endeks, Koruma Bölgeleri Kurulması, Emniyet Limitleri, Alarmlar LMS Notları
11) NT-PRO Simülatöründe Pratik Çalışma LMS Notları
12) ENAV-lab'de Elektronik Konum Tespit ve Seyir Sistemleri Cayro, Manyetik Pusula, Otopilot, VDR / SVDR, LORAN, AIS Ödev Kağıdı LMS Notları
13) ENAV-lab'de Elektronik Konum Tespit ve Seyir Sistemleri GPS, NAVTEX, Parakete, Derinlik Ölçer, JRC Radarına Giriş Ödev Kağıdı LMS Notları
14) KISA SINAV-2 RADAR Plotlama Levhasında El plotlaması. Hedeflerin CPA, TCPA, Rota ve Hızının hesaplanması. Mevki koyma ve Tüm ders konularının gözden geçirilmesi LMS Notları
15) FİNAL SINAVI (Dershanede Yüz yüze) LMS Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Alan Bole, Bill Dineley, Alan Wall, RADAR and ARPA Manual, Second Edition, ELSEVIER, Burlington, USA, 2007, ISBN: 978-0-7506-6434-9 (**Main Textbook)
2) M. I. Skolnik, Introduction to Radar Systems, 3/E, McGraw-Hill, 2002.
3) M.A. Richards, J.A. Scheer, and W. A. Holm, Principles of Modern Radar : Basic Principles, Scitech Publishing, 2010.
4) Ahmet El-Rabbany, Introduction to GPS, the Global Positioning System, Artech House, 2002.
5) Radar and Arpa Manuel; Alan BOLE, Bill DINELEY, Alan WALL
Diğer Kaynaklar: 1)Allan R. Hambley, Electrical Engineering : Principles and Applications, 5/E, Prentice Hall, 2011. (ISBN-10 : 0131989227, ISBN-13 : 9780131989221).
2) J. J. Cathey, Schaum’s Outline of Basic Electrical Engineering, 2/E,McGraw-Hill, 1997. (ISBN-10:007-0113556, ISBN-13: 9780070113558).
3) Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN13 : 9780071254441.
4) IMO 1.07, STCW 95, COLREG
5)www.siberkitap.com/Cevdet Kaptan/Radar/
6) www.siberkitap.com/Cevdet Kaptan/Electronic Nav/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 1 1
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 1 1 1 1 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1 1 1 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1 1 1 1 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1 1 1
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 3
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 2
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 2
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Devam 42 % 5
Uygulama 24 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 3 % 5
Sunum 3 % 5
Ara Sınavlar 1 % 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 12 1 12
Uygulama 24 2 48
Ödevler 6 3 18
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü 83