GEMİ MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | GMI1035 | ||||||||
Ders İsmi: | MAKİNECİLER İÇİN DENİZCİLİK İNGİLİZCESİ-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Servet Savaş SEFİRTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | savaş sefirtürk | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ana amaç, içerikleri kapsayan konularda dersi başarı ile geçen öğrencilere, gemiler ve özellikle ticaret gemilerine ilişik güverte ve makine sistemleri hakkındaki temel bilgileri ingilizce dilinde kazanmalarının yanısıra güverte ve makine kumandaları ile gemi emniyeti talimatlarını anlama ve uygulama yeteneklerini kazandırmak ve sürekliliklerini kullanma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Üniversitemizin denizcilik meslek yüksek okulu, Gemi Makineleri İşletme Programı öğrencilerinin; Gemilerinin sınıflandırılması, Gemi ölçüleri ve tonaj kavramları, Teknik ve ticari gemi işletmeciliği, Gemi işletmeciliği firmasının ilişkide bulunacağı kurum ve kuruluşların tanımlanması ve fonksiyonları, Gemi yapısal elemanlarının analizi, muhtelif makine ekipman ve teçhizatın farklı gemi tiplerine göre tanımlanması ile ilgili terminolojiyi yabancı dilde öğrenmelerini sağlayacak içerikleri kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Gemilerin sınıflandırılmasına ilişkin bilgiler, 1) I. Gemilerin sınıflandırılmasına ilişkin bilgiler, 2) II. Gemilerde personel organizasyonu ve görev alanların görev tanımları, 2) II. Gemilerde personel organizasyonu ve görev alanların görev tanımları, 3) III. Gemilerdeki ana bölümler ve gemilerde yerleşimler bölge –yön tanımlamaları, 4) IV. Gemi yapımı ve yapısına ilişik temel tanımlar, gemi inşa ölçüm değerleri, 5) V. Gemi işletmeciliği ve denizcilik sektöründe teknik ve ticari yönetim, sektördeki ilgili kurum ve kuruluşlarla ilişik temel tanımlar ve fonksiyonları. 6) VI. Gemi tahrik ve sevk sistemleri, dümen ve yardımcı sistemler ile ilgili temel tanımlar, 7) VII. Gemilerde ambar, tanklar ile bağlantı devreleri, 8) VIII. Gemi güverte ekipman ve sistemleri, liman ile ligili deyimler ve denizcilik kavramları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gemi tanımları ve deniz coğrafyasına ilişik tanım ve deyimler | LMS kayıtlı ders notları |
2) | Ticari gemilerin tipleri ve tanımları I. Bölüm ( Kuru yük ve sıvı ,yakıt kargo gemileri ) | |
3) | Ticari gemilerin tipleri ve tanımları II Bölüm ( Yolcu gemileri ve Yardımcı Gemiler) | |
4) | Gemide Organizasyon ve gemi personeli görev tanımları | |
5) | Gemilerde bölümler, yerleşimler ve yönler ile gemi manevralarındaki eylemler | |
6) | Gemilerde ana yapı ve üst güverte elemanları | |
7) | ara Sınav | |
8) | Gemilerde inşa ve yapımına ilişik temel ölçümler ( Uzunluk, en ve diğerleri | |
9) | Geminin teknik ve ticari yönetimi | |
10) | Geminin yönetim ve sevkinde ilgili sektör kurum kuruluş ve diğerleri ile ilgili ilişikler | |
11) | Gemi tahrik ve sevk sistemleri, dümen ve yardımcı sistemler | |
12) | Gemilerde ambar, tanklar ile bağlantı devreleri, | |
13) | Genel kargo yükleme boşaltma ve ambarlama ekipman ve sistemleri | |
14) | Liman işletmeleri ve temel diğer denizcilik kavramları FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | lms notlara yuklenmıstır. |
Diğer Kaynaklar: | Maritime English, Cengiz Demir - Ship Knowledge Encyclopedia - Klaas van Dokkum, internet sources -The International Maritime Language Programme, P.C. van Kluijven - Marlins English for Seafarers Study Pack 1 and 2 Nisbet, Kutz, Logie - English for Marine Engineering Studies, Cengiz Demir Behçet İlhan -English For Maritime Studies. T N Blakey, Prentice Hall. ISBN 0-13-281379-3 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 2 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 2 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 28 |
Ödevler | 3 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 75 |