GEMİ MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | GMI1037 | ||||||||
Ders İsmi: | GEMİ MAKİNELERİNE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZAFER AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Abdullah Köktürk, Zafer Aydın | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gemi makineleri işletmecisinin görev, yetki ve sorumluluklarını tanıtmak. Gemiyi, gemi makine dairesini, gemi makinelerini ve ekipmanlarını tanıtmak. Uygulama ve tasarım dersleri için temel bilgi oluşturmak |
Dersin İçeriği: | Ticari faaliyet gösteren gemiler ve amaçlarına göre sınıflandırılması. Gemi makineleri işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları. Gemi tahrik makinelerinin sınıflandırılması. Buhar kazanları ve tipleri. Buhar türbinleri. Gaz türbinleri. Dizel makineleri. Gemi yardımcı makineleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler gemilerin amaçları ve tipleri hakkında bilgi edinir. 2) Gemi makineleri işletmecisinin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. 3) Gemi tahrik sistemlerinin farklılıklarının, avantaj ve dezavantajlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir. 4) Gemi Dizel Makineleri ve sistemlerinin çalışma prensibi, sistem elemanlarının isim ve görevleri hakkında bilgi kazanır. 5) Buhar ve Gaz Türbinleri ve sistemlerinin çalışma prensibi, sistem elemanlarının isim ve görevleri hakkında bilgi kazanır. 6) Buhar kazanlarının ve buhar sistemlerinin çalışma prensibi, tiplerini, elamanlarının isim ve görevleri hakkında bilgi sahibi olur. 7) Gemi yardımcı makinelerinin çalışma prensiplerini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gemi çeşitleri ve gemilerin tanıtılması | |
2) | Gemi makineleri işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları | |
3) | Gemi makinelerinin sınıflandırılması ve çeşitleri | |
4) | Dizel motorlar, Temel çalışma prensibleri | |
5) | Gemi elektrik üretim sistemleri, Dizel jeneratörler. | |
6) | Yağ ve yakıt seperatörleri | |
7) | Tatlı su üreteçleri, çalışma prensipleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kazanlar, Buhar ve termal yağ kazanları | |
10) | Basınçlı hava kompresörleri | |
11) | Sintine separatörleri | |
12) | Çöp yakma kazanları, Tuvalet suyu arıtma sistemleri | |
13) | Hidroforlar, Buzluk ve İklimlendirme sistemleri | |
14) | Güverte makineleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Fahrettin Küçükşahin, Gemi Makineleri, Güven Kitapevi, İstanbul 2001. D. A. Taylor, Introduction to Marine Engineering, Butterworth Heinemann, 2005. Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları II, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008 Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları I, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Fahrettin Küçükşahin, Gemi Makineleri, Güven Kitapevi, İstanbul 2001. D. A. Taylor, Introduction to Marine Engineering, Butterworth Heinemann, 2005. Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları II, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008 Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları I, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 3 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 3 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 2 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 3 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 3 |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 3 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 72 |