GMI1037 GEMİ MAKİNELERİNE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: GMI1037
Ders İsmi: GEMİ MAKİNELERİNE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZAFER AYDIN
Dersi Veren(ler): Abdullah Köktürk, Zafer Aydın
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gemi makineleri işletmecisinin görev, yetki ve sorumluluklarını tanıtmak. Gemiyi, gemi makine dairesini, gemi makinelerini ve ekipmanlarını tanıtmak. Uygulama ve tasarım dersleri için temel bilgi oluşturmak
Dersin İçeriği: Ticari faaliyet gösteren gemiler ve amaçlarına göre sınıflandırılması. Gemi makineleri işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları. Gemi tahrik makinelerinin sınıflandırılması. Buhar kazanları ve tipleri. Buhar türbinleri. Gaz türbinleri. Dizel makineleri. Gemi yardımcı makineleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler gemilerin amaçları ve tipleri hakkında bilgi edinir.
2) Gemi makineleri işletmecisinin yetki ve sorumluluklarını öğrenir.
3) Gemi tahrik sistemlerinin farklılıklarının, avantaj ve dezavantajlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir.
4) Gemi Dizel Makineleri ve sistemlerinin çalışma prensibi, sistem elemanlarının isim ve görevleri hakkında bilgi kazanır.
5) Buhar ve Gaz Türbinleri ve sistemlerinin çalışma prensibi, sistem elemanlarının isim ve görevleri hakkında bilgi kazanır.
6) Buhar kazanlarının ve buhar sistemlerinin çalışma prensibi, tiplerini, elamanlarının isim ve görevleri hakkında bilgi sahibi olur.
7) Gemi yardımcı makinelerinin çalışma prensiplerini öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gemi çeşitleri ve gemilerin tanıtılması
2) Gemi makineleri işletmecisinin görev, yetki ve sorumlulukları
3) Gemi makinelerinin sınıflandırılması ve çeşitleri
4) Dizel motorlar, Temel çalışma prensibleri
5) Gemi elektrik üretim sistemleri, Dizel jeneratörler.
6) Yağ ve yakıt seperatörleri
7) Tatlı su üreteçleri, çalışma prensipleri
8) Ara sınav
9) Kazanlar, Buhar ve termal yağ kazanları
10) Basınçlı hava kompresörleri
11) Sintine separatörleri
12) Çöp yakma kazanları, Tuvalet suyu arıtma sistemleri
13) Hidroforlar, Buzluk ve İklimlendirme sistemleri
14) Güverte makineleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fahrettin Küçükşahin, Gemi Makineleri, Güven Kitapevi, İstanbul 2001.
D. A. Taylor, Introduction to Marine Engineering, Butterworth Heinemann, 2005.
Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları II, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008
Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları I, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008
Diğer Kaynaklar: Fahrettin Küçükşahin, Gemi Makineleri, Güven Kitapevi, İstanbul 2001.
D. A. Taylor, Introduction to Marine Engineering, Butterworth Heinemann, 2005.
Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları II, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008
Kemal Demirel - İ. Deha Er, Gemi Yardımcı Makinaları I, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2008

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 3
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 3
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 2
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 3
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 3
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2
12) Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 3
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Arazi Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü 72