BIP2012 MESLEKİ PROJEPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: BIP2012
Ders İsmi: MESLEKİ PROJE
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Refik Tanju SİRMEN
Dersi Veren(ler): Refik Tanju Sirmen, Erkan Aydın, Emrah Sarıçiçek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi tamamlayan öğrencinin aşağıdaki hususları kazanması amaçlanır;
• Sorun ayrıştırmayı ve aşamalı arıtmayı kullanarak bir probleme algoritmik bir çözüm tasarlama,
• Multimedya veya grafik ve etkinlikler kullanarak bir program veya modül uygulama,
• Son kullanıcı ile etkin iletişim kuran program tasarlama,
• Bir tanıtım programlama sınıfı bağlamında etik ve profesyonellik hakkında bilgi sahibi olma,
• Geniş bir arayüz tasarım projesi ile ilgili yazılı bir rapor hazırlama,
• Bir tasarım belgesi, kullanım kılavuzu ve teknik el kitabı yazma,
• Geniş bir arayüz tasarım projesi ile ilgili sözlü bir rapor hazırlama.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencinin Bilgisayar Programcılığı alanına ilişkin öğrendiklerini uygulamaya geçirmesini amaçlar. Öğrenciler, tek ya da grup olarak alana ilişkin bir konuyu uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırır ve bir proje ortaya çıkarır. Bilim ve araştırma temel kavramları, başlıca araştırma türleri, yöntem ve modellerini kullanarak, araştırmada problem, yöntem, bulgu ve yorum, sonuç ve önerilerin ortaya konulmasında izlenecek yolları öğrenir. Araştırma sonunda uygun istatistiklerin seçimini yapar ve uygular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hesaplama problemlerine uygun proje gereksinimlerini ve alternatif çözümleri formüle eder.
2) Etkili uygulamalar geliştirmek için tasarım ve uygulama ilkelerini bütünleştirir
3) Matematiğe dayalı kararların etkilerinin eleştirel analizlerini yapar.
4) Çeşitli programlama dillerinde yazılmış sistem ve uygulama yazılımlarından oluşan bilgisayar çözümleri uygular.
5) Hesaplama problemlerine uygun verimli, kullanıcı dostu uygulamalar oluşturur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Projenin benzer örneklerinin incelenmesi
2) Proje çalışmasının tanımlanması
3) Proje çalışmasının tanımlanması
4) Gereksinim analizi
5) Gereksinim analizi
5) Gereksinim analizi
6) Tasarım – Grafiksel Kullanıcı Arayüzlerinin Oluşturulması
7) Tasarım – Grafiksel Kullanıcı Arayüzlerinin Oluşturulması
8) Ara Sınav Raporu
9) Projenin kodlanması
10) Projenin kodlanması
11) Projenin kodlanması
11) Projenin kodlanması
12) Prototip Uygulamanın Oluşturulması
13) Yazılımın Test Edilmesi
14) Test Sonuçlarına Bağlı Revizyonların Yapılması
15) Final dönem raporu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek 1 1 1
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak 1 1 1 1
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak 1 1 1
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek 1 1
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek 1 1 1 1
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek 1 1 1 1
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek 1 1 1 1
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek 1 1 1
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek 1 1
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek 1 1
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak 1 1
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak 1 1 1
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek 1 1
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak 1 1
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek 1 1
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak 1 1
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek 2
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak 2
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak 3
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek 3
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek 2
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek 2
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek 1
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek 1
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek 1
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek 3
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak 1
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak 2
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek 2
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak 2
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek 3
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak 2
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Projeler 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Proje 1 60 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü 202