HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW278 | ||||||||
Ders İsmi: | HUKUK VE EDEBİYAT | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ HULKİ CİHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Ali Hulki Cihan | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin, 1 - Hukukun farklı alanlarında karşılaşılan kavram ve olguların kurgusal örneklerini incelemek suretiyle teorik bilgilerini karşılaşacakları olaylara uygulama becerilerini geliştirmek, 2 - Karşılaştıkları olayları bir hukukçu perspektifinden değerlendirme alışkanlığı kazandırmak, 3 - Hukukun edebiyat ve kültür ile ilişkisini, hukuk ve edebiyatın birbirine olan etkisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, 4 - Hukuki sorunlara karşı hayattan soyutlanmamış, yaratıcı ve çok yönlü yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste hukukun konusunu teşkil eden kavramlar ve olgular, bunları tema olarak işleyen seçilmiş edebi eserlerin teorik hukuk bilgisi ışığında yorumlanması ile tartışılıp çözümlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Edebi eserlerde işlenen hukuki kavramları tespit edip yorumlayabilecek 2) Hukukun edebiyat ve kültür ile olan ilişkisini gözlemleyebilecek, 3) Hukuki bilgilerini gerçek olaylara uygulamada yeni yaklaşımlar geliştirebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2) | Temel Hak ve Özgürlükler, İfade Özgürlüğü (1984, George Orwell) | |
3) | Mutlak Güç-İktidar İlişkisi (Dava, Franz Kafka) | |
4) | Ayrımcılık, Irkçılık Yasağı (Bülbülü Öldürmek, Harper Lee) | |
5) | Özgürlüğe Bakış Açısı (Uçurtmayı Vurmasınlar, Feride Çiçekoğlu) | |
6) | Yaşam Hakkı, Ötenazi (İçimdeki Deniz, Alejandro Amenabar) | |
7) | Sözleşme Özgürlüğü (Venedik Taciri, William Shakespeare) | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kadına Şiddet, Kendi Adaletini Sağlama (Mantolu Kadın; Ecel Çiçekleri; Kayıp Yüz, Elçin Poyrazlar) | |
10) | Çocuk İstismarı, Kendi Adaletini Sağlama (Şahsiyet, Hakan Günday; Kırlangıç Çığlığı, Ahmet Ümit | |
11) | Hukuk Sistemine Güvensizlik (Felsefe Cinayetleri, Çağatay Yaşmut) | |
12) | Özgürlük ve Umut (Esaretin Bedeli, Stephen King) | |
12) | Özgürlük ve Umut (Esaretin Bedeli, Stephen King) | |
13) | Hukukun Siyasallaşması (Temyiz, John Grisham) | |
14) | Masumiyet Karinesi, Emek Sömürüsü (Karanlıkta Dans, Lars von Trier); İnsan Neden Cinayet İşler? (Collini Davası, Ferdinand von Schirach) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Aydın Aybay, Rona Aybay, Ali Pehlivan, Hukuka Giriş, 2023. Kemal Oğuzman, Nami Barlas, Medeni Hukuk, 2023. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | ||||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | |||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 3 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 2 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 50 |