GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | PHYS113 | ||||||||
Ders İsmi: | PHYSICS-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Ozan Sabahattin SARIYER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Ozan Sabahattin Sarıyer (Ders Koordinatörü) | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizik-I dersi haftada 3 saat teorik ders ve 2 saat laboratuvar çalışmasıyla işlenmektedir. Denizcilik Fakültesi'nde öğrenim görmek isteyen öğrencilere yöneliktir. Bu dersin ilk amacı öğrencileri yüksek mühendislik dersleri için gerekli olan temel fizik bilgisi ile hazırlamaktır. İkinci amaç ise öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Matematiksel giriş, birimler, sayılar, boyut analizi, kinematik, Newton yasaları, akışkanlar, iş ve enerji, enerjinin korunumu, doğrusal momentum, dönme hareketi, statik denge. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislikte fiziğin temel terimlerini ve uygulamalarını tanımlama. 2) Farklı birim sistemlerindeki fiziksel büyüklüklerle çalışma. 3) Bir sistemin nicel ve nitel fiziksel büyüklüklerini tanımlama. 4) Farklı fiziksel büyüklükleri birbirinden türetme. 5) Etkin fiziksel büyüklükleri kavrama. 6) Denizcilik teknolojileri gerekliliklerine fiziksel ilkelerin entegrasyonu. 7) Denizcilik teknolojileri gereklilikleri için çözümleri araştırma ve inceleme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Matematiksel giriş, birimler, sayılar, boyut analizi. | |
2) | 1-B Kinematik: Sürat, hız, ivme, referans çerçeveleri. | |
3) | 1-D Kinematik: Serbest düşüş hareketi. | |
4) | 2-B ve 3-B Kinematik: Vektörel kinematik. | |
5) | 2-B ve 3-B Kinematik: Eğik atış hareketi. | |
6) | Newton Kanunları: Newton'un üç hareket kanunu, kütle, ağırlık, gerilim ve normal kuvvet. | |
7) | Newton Yasalarının Kullanımı: Sürtünme kuvvetleri ve düzgün çembersel hareket. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Akışkanlar: Yoğunluk, kaldırma kuvveti, Arşimed ilkesi. | |
10) | İş ve Enerji: İş, enerji, kinetik enerji, güç. | |
11) | Enerjinin Korunumu: Potansiyel enerji, enerjinin korunumu ilkesi. | |
12) | Çizgisel Momentum: Sistemlerin momentumu ve hareketi, çarpışmalar. | |
13) | Dönme Hareketi: Açısal büyüklükler, tork, eylemsizlik momenti. | |
14) | Statik Denge: Katı cisimlerin statik dengesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ana kaynak - Main reference: (1) C. D. Giancoli, Physics for Scientists & Engineers with Modern Physics (Pearson, 2008) 4th ed. Ek kaynaklar - Additional references (2) D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Fundamentals of Physics Extended (Wiley, 2011) 9th ed. (3) R. A. Serway, J. W. Jewett Jr., Physics for Scientists and Engineers (Cengage, 2014) 9th ed. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 13 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 5 | 2 | 10 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Küçük Sınavlar | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 99 |