CHEM115 CHEMISTRYPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: CHEM115
Ders İsmi: CHEMISTRY
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 4 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. DUYGU KARADENİZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Elif ÖZEN CANSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, yüksek mühendislik dersleri için gerekli olan kimyanın temel prensiplerini tanıtmak ve öğrencilerin analitik düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Gemide koşullara bağlı olarak meydana gelebilecek kimyasal olaylar hakkında kavramsal bilgiye sahip olmak ve ayrıca seyir sırasında gerekli olan günlük testleri kavramak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği: Bilimsel Yöntem; Maddenin Özellikleri ve Sınıflandırılması
Atomik Yapı
Periyodik Tablo; Kimyasal Bağlar ve Molekül Yapısı
Gazların Özellikleri
Sıvılarda Yapı; Moleküler Etkileşimler; Suyun Yapısı ve Özellikleri
Kimyasal Reaksiyonlar-Stokiyometri
Reaksiyon Hızları: Kimyasal Kinetik
Enerji ve Madde: Termodinamik
Kimyasal Reaksiyonlarda Enerji Değişimi: Termokimya, Yakıtlar ve Yağlayıcılar
Kimyasal Denge
Asitler ve Bazlar
Elektrokimya
Korozyon, korozyon kontrolü; deniz boyaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deniz suyunun kimyasal özellikleri
1) Periyodik Tablo ve Özellikleri
2) Kimyasal eşitlikler ve çözüm metotları
2) Kimyasal denklemler ve çözüm yöntemleri
3) Kimyasal Denge ve Asit-Bazlar
3) Termokimya
4) Kimyasal denge ve asit-baz kavramları
4) Termokimya
5) Elektrokimya, korozyon ve korozyon kontrolü kavramları
5) Elektrokimya, Korozyon

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Yöntem, Maddenin Özellikleri
2) Atom Yapısı
3) Periyodik Tablo: Kimyasal Bağlar ve Moleküler Yapı
4) Gazlar ve Özellikleri
5) Sıvılar, moleküller arası etkileşimler, suyun özellikleri
6) Kimyasal Reaksiyonlar -Stokiyometri
7) Reaksiyon Hızı-Kimyasal Kinetik
8) Ara Sınav
9) Termodinamik
10) Kimyasal Reaksiyonlarda Enerji Dönüşümü-Termokimya- Yakıtlar Yağlar
11) Kimyasal Denge
12) Asitler ve Bazlar
13) Elektrokimya
14) Korozyon, korozyon kontrolü; deniz boyaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Petrucci R., Harwood W., Herring F., General Chemistry,Prentice Hall, 2008
• Brown L., Holme T., Chemistry for Engineering Students, Brooks/Cole Cengage Learning, 2006
• Peter A.,Loretta J.; Chemistry; W.H Freeman and Comany,1997
• Taylor D. A.; Introduction to Marine Engineering, Elsevier Butterworth- Heinemann, 2006
Diğer Kaynaklar: • Petrucci R., Harwood W., Herring F., General Chemistry,Prentice Hall, 2008
• Brown L., Holme T., Chemistry for Engineering Students, Brooks/Cole Cengage Learning, 2006
• Peter A.,Loretta J.; Chemistry; W.H Freeman and Comany,1997
• Taylor D. A.; Introduction to Marine Engineering, Elsevier Butterworth- Heinemann, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

2

3

3

4

4

5

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 3
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 2
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 3
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 3
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 3
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 3
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 3
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Laboratuar 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Laboratuvar 5 2 10
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü 100