GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | CHEM115 | ||||||||
Ders İsmi: | CHEMISTRY | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş. Gör. DUYGU KARADENİZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Elif ÖZEN CANSOY | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, yüksek mühendislik dersleri için gerekli olan kimyanın temel prensiplerini tanıtmak ve öğrencilerin analitik düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Gemide koşullara bağlı olarak meydana gelebilecek kimyasal olaylar hakkında kavramsal bilgiye sahip olmak ve ayrıca seyir sırasında gerekli olan günlük testleri kavramak ve uygulamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Yöntem; Maddenin Özellikleri ve Sınıflandırılması Atomik Yapı Periyodik Tablo; Kimyasal Bağlar ve Molekül Yapısı Gazların Özellikleri Sıvılarda Yapı; Moleküler Etkileşimler; Suyun Yapısı ve Özellikleri Kimyasal Reaksiyonlar-Stokiyometri Reaksiyon Hızları: Kimyasal Kinetik Enerji ve Madde: Termodinamik Kimyasal Reaksiyonlarda Enerji Değişimi: Termokimya, Yakıtlar ve Yağlayıcılar Kimyasal Denge Asitler ve Bazlar Elektrokimya Korozyon, korozyon kontrolü; deniz boyaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deniz suyunun kimyasal özellikleri 1) Periyodik Tablo ve Özellikleri 2) Kimyasal eşitlikler ve çözüm metotları 2) Kimyasal denklemler ve çözüm yöntemleri 3) Kimyasal Denge ve Asit-Bazlar 3) Termokimya 4) Kimyasal denge ve asit-baz kavramları 4) Termokimya 5) Elektrokimya, korozyon ve korozyon kontrolü kavramları 5) Elektrokimya, Korozyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Yöntem, Maddenin Özellikleri | |
2) | Atom Yapısı | |
3) | Periyodik Tablo: Kimyasal Bağlar ve Moleküler Yapı | |
4) | Gazlar ve Özellikleri | |
5) | Sıvılar, moleküller arası etkileşimler, suyun özellikleri | |
6) | Kimyasal Reaksiyonlar -Stokiyometri | |
7) | Reaksiyon Hızı-Kimyasal Kinetik | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Termodinamik | |
10) | Kimyasal Reaksiyonlarda Enerji Dönüşümü-Termokimya- Yakıtlar Yağlar | |
11) | Kimyasal Denge | |
12) | Asitler ve Bazlar | |
13) | Elektrokimya | |
14) | Korozyon, korozyon kontrolü; deniz boyaları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Petrucci R., Harwood W., Herring F., General Chemistry,Prentice Hall, 2008 • Brown L., Holme T., Chemistry for Engineering Students, Brooks/Cole Cengage Learning, 2006 • Peter A.,Loretta J.; Chemistry; W.H Freeman and Comany,1997 • Taylor D. A.; Introduction to Marine Engineering, Elsevier Butterworth- Heinemann, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | • Petrucci R., Harwood W., Herring F., General Chemistry,Prentice Hall, 2008 • Brown L., Holme T., Chemistry for Engineering Students, Brooks/Cole Cengage Learning, 2006 • Peter A.,Loretta J.; Chemistry; W.H Freeman and Comany,1997 • Taylor D. A.; Introduction to Marine Engineering, Elsevier Butterworth- Heinemann, 2006 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 3 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 3 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Laboratuar | 5 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 100 |